SEO
Tak je to oficiální. Nejnovější iterace algoritmu Google Penguin změnila své číslo verze k 5. říjnu 2012 na 3.0.

Google Penguin 3.0 je zde - Co o něm potřebujete vědět? A co je znamením nové verze? Již na úvod můžeme prozradit, že ovlivňuje poměrně malý objem SERP (tj. vyhledaných výsledků).
Jde o to, že nová verze je spíše aktualizací dat v algoritmu, nežli opravdovou novou verzí algoritmu. Přeloženo do jednoznačné řeči čísel, podle Google se verze 3.0 dotkne nějakých 0,3 % anglicky hledaných frází.
Spolu s uvedením se vyrojily též menší zmatky, jelikož mnoha správcům stránek nebylo tak zcela jasné, co vlastně ovlivnilo co. Navíc, aby byl zmatek dokonalý, společnost Google vydala okolo data aktualizace Google Penguinu na verzi 3.0 pěknou řádku dalších patchů a oprav. Je tedy možné, že jisté změny v trafficu na konkrétním webu nejsou způsobené vůbec upgradem u Google na Google Penguin 3.0, ale třeba kvůli Exact Match Domain (EMD) updatu z 28. září 2012 nebo kvůli Google Image updatu z 29. září 2012.

 

Záchrana trafficu

Pro přesné určení, zda i vaše webové stránky byly postiženy poslední verzí Google Penguinu a jeho aktualizací dat, je potřeba provést srovnání ze soboty 6. října vůči jiným sobotám před i po tomto datu. Opravdu stačí tato metoda? Ano, jelikož update dat v Google Penguin 3.0 byl oznámen i aplikován v jednom jediném dni, takže neproběhlo žádné jedno až dvoutýdenní patchování, to samozřejmě znamená, že jakékoliv změny (ať již pozitivního nebo negativního rázu) by se projevily hned v tento den.
Mimochodem, s pátkem svůj sobotní traffic rozhodně nesrovnávejte, jelikož přes víkendy přirozeně klesá počet návštěv. Pakliže zjistíte, že k úbytku trafficu skutečně došlo, bude na místě, ověřit si podrobnější metodikou, jestliže to byl jen náhodný výkyv (99,7 % pro anglické fráze je mimořádně solidní šance) nebo za dotyčnou fluktuací tkví skutečně Google Penguin 3.0. Jestliže i zde bude odpověď kladná, pak nastal ten pravý čas, uvést na stránkách do praxe záchranný plán spočívající v metodikách zajišťujících opětovné zvýšení trafficu. Stručně řečeno, je nutno minimalizovat nadměrnou optimalizaci stránek, vyčistit špatné linky a implementovat dobře aplikované nové zpětné
odkazy + zaměřit se na kvalitu obsahu.

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp