Online marketing
Od roku 2014 Google bere v potaz i JavaScript. Pryč jsou doby, kdy JavaScript nebo CSS byly jen okrajovou záležitostí.V současnosti je totiž významnou součástí řady webových stránek a Google s ním musí počítat.

V květnu 2014 vydal Google oznámení o tom, že bere v potaz i JavaScript. Jak v tomto oznámení zaznělo, pryč jsou doby, kdy JavaScript nebo CSS byly jen okrajovou záležitostí. Od průkopnických počátků Google v roce 1998 se webový svět stal velmi bohatý a dynamický. V současnosti je JavaScript významnou součástí řady webových stránek a Google s ním musí počítat.

Googleboti by tak web měly vidět stejně jako jeho návštěvníci, podle CSS a se spuštěným JavaScriptem.

Dříve možná stačilo, aby Google indexoval pouze obsah prostřednictvím zasílání http požadavků. V současném webovém světě to však nestačí. A potvrzuje to i samotný Google.

V omezené míře začal Google procházet JavaScript již v roce 2008, dnes to umí dokonale. Nutno podotknout, že ostatní vyhledávače i český vyhledávač Seznam v tomto ohledu za Googlem dost pokulhávají. Vraťme se však ke Googlu.

Testování „How Googlebot Crawls JavaScript“

Adam Audette zveřejnil v květnu tohoto roku na serveru Search Engine Land výsledky zajímavého testování. Se svými kolegy chtěl ověřit, jak si Google s JavaScriptem a také jeho různými funkcionalitami aktuálně poradí. Google v testování jednoznačně uspěl.

Série textů zahrnovala:

  • přesměrování stránek pomocí JavaScriptu
  • odkazy v JavaScriptu včetně nofollow
  • dynamicky generovaný obsah pomocí JavaScriptu (například doplňující informace při najetí myší)
  • dynamicky vložená meta data

Testování mj. přineslo tyto výsledky

  • Přesměrování stránek prostřednictvím JavaScriptu funguje stejně jako redirect 301.
  • Google dokáže JavaScript indexovat stejně jako klasický html formát, včetně odkazů.
  • Dynamicky vložený obsah, dokonce dynamické meta tagy umí Google zpracovat stejně jako html.

Google se nyní nezabývá pouze zdrojovým kódem webu, bez problémů crawluje celou webovou stranu. Poradí si s dynamicky generovaným obsahem, včetně obrázků. Je však třeba dovolit Googlebotovi přístup do JavaScriptových souborů a všech externích souborů (např. soubory obrázků). Na to ostatně Google upozornil už na konci minulého roku v oznámení pro webmastery.

Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv

Zdroje: googlewebmastercentral, searchengineland

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp