Feed bude nyní místem, kde uživatelé scrolují, aby viděli nejnovější aktualizace od rodiny, přátel, skupin a samozřejmě také PPC reklamy. Prakticky vše bude stejné jako dříve, jen se to bude jmenovat jinak.
►Facebook zatím neoznámil žádné změny v algoritmu Feedu. Zdá se tedy, že se jedná o pouhou kosmetickou změnu dosavadního News Feedu, který Facebook představil v roce 2006.
Proč to Facebook udělal?
Už v říjnu se Facebook stal Metou, takže by to může být součást přehodnocování všech jejich produktů a ujišťování se, že mají správný název. Pravděpodobnější však je, že jde jen o pokus sociální sítě distancovat se od slova "zprávy". Facebook se dostal pod obrovský tlak v souvislosti s nárůstem "alternativních" zpráv a dezinformací šířených prostřednictvím jeho platformy. Sociální sítě jsou pro mnoho lidí hlavním způsobem získávání zpráv a dosah Facebooku je ohromujících 2,9 miliardy uživatelů. Podle průzkumů je Facebook pravidelným zdrojem zpráv pro více než 30 % lidí.
Možná se tímto způsobem Facebook pokouší říci: "Nejsme zdrojem zpráv. Koneckonců, vždyť ani nemáme žádný News Feed. Je to jen Feed, jak vidíte“. Ať už se ale kanál zpráv jmenuje Feed, News Feed, nebo jakkoliv jinak, můžete si být jisti, že bude i nadále plný zpráv, které budou vyvolávat hádky mezi přáteli a rodinami po mnoho let. Pokud hledali výstižný název, mohli Feed rovnou přejmenovat na Zónu hádek.
Proč nás tato změna názvu zajímá?
Protože na názvech záleží. Kdykoli se v rozhovorech s vašimi klienty, šéfy nebo kolegy objeví téma Facebook Feed, nechcete, aby se o něm mluvilo pod jeho starým názvem. Je to podobné, jako když lidé stále používají termín Google AdWords, přestože se AdWords v roce 2018 přejmenovalo na Google Ads.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com