Ecommerce marketing v roce 2024

online marketing
Neplánovat znamená plánovat neúspěch. Zde je několik tipů pro e-commerce, které mohou mít okamžitý dopad na úspěch vašeho podnikání.

E-shopy mají problém: na rozdíl od maloobchodních prodejen v nákupních centrech nemáte výlohu, která automaticky přitahuje kupující. Musíte tedy udělat něco navíc a použít různé marketingové strategie pro elektronické obchodování, abyste svou značku dostali do povědomí zákazníků. Dobrou zprávou je, že to není tak obtížné, jak se zdá. Se správnými postupy můžete nejen generovat zákazníky, ale také budovat jméno značky. Záleží však na správných strategiích. V této tvrdé konkurenci nemůžete ztrácet čas se strategiemi, které vás neposunou kupředu.

Proto jsme sestavili nejlepší marketingové strategie, které můžete použít, abyste svůj e-shop posunuli na vyšší úroveň.

Spusťte soutěže na sociálních sítích

62 % účastníků, kteří se zapojí do soutěže na sociálních médiích, ji sdílí s přáteli, aby je povzbudili k účasti. To není žádný velký úspěch vzhledem k tomu, že lidé se rádi zapojují do aktivit, kde mohou ukázat své dovednosti nebo talent a něco za to získat. 

Vám to však umožní představit vaši značku širšímu publiku a vyvolat kolem soutěže rozruch. Existuje mnoho způsobů, jak můžete tyto online soutěže provozovat. Můžete například pořádat soutěže založené na událostech, jako jsou soutěže o Halloweenu, soutěže založené na hlasování nebo anketě, kvízy nebo zajímavosti o vašem oboru a nabízet dárky a slevy. 

Nejlepší soutěže budou vždy ty, které probudí kreativní stránky vašeho publika a dají mu šanci předvést svůj talent. 

Optimalizujte svůj obchod pro mobilní zařízení

Mobilní obchodování rychle roste díky pohodlí, které dnešní e-shopy spotřebitelům nabízejí. V roce 2023 přesáhly výdaje na mobilní elektronické obchodování více než dvojnásobek výdajů v roce 2019, tedy před pandemií. V takovém scénáři je optimalizace obchodu nebo webu pro mobilní zařízení klíčovou marketingovou strategií elektronického obchodu. To znamená poskytovat uživatelům možnost pohodlně přidávat produkty do košíku přímo z jejich mobilních telefonů, bez nutnosti přibližování, a zároveň prezentovat obrázky produktů, které se rychle načítají. Dále je důležité umístit na stránky produktů rozbalovací šipky, aby se zabránilo nepřehlednosti v případě příliš mnoha informací. Tímto způsobem zajistíte, že uživatelé mají plynulý a příjemný zážitek z nákupu na svých mobilních zařízeních, což může vést k vyšší konverzi a loajalitě zákazníků.

Využijte obsah vytvářený uživateli

Když potenciální zákazníci vidí lidi, kteří kupují vaše produkty a líbí se jim, je pravděpodobnější, že si tytéž produkty koupí ve vašem obchodě. Proto je obsah vytvářený uživateli (UGC) tak účinný. UGC může zahrnovat recenze, hodnocení, fotografie a videa zákazníků, kteří sdílejí své zkušenosti s vašimi produkty. Tento typ obsahu je důvěryhodný a autentický, což zvyšuje důvěru u potenciálních zákazníků a může vést k zvýšení prodejů. S využitím obsahu vytvářeného uživateli můžete posílit svou značku a budovat loajalitu zákazníků prostřednictvím zapojení a interakce se svou komunitou.

Vytvářejte užitečné návody, jak na to

Vytváření užitečných návodů je skvělý způsob, jak přilákat pozornost a zájem vašich potenciálních zákazníků. Lidé mají rádi obsah, který jim poskytuje hodnotu a pomáhá jim řešit jejich problémy nebo dosahovat jejich cílů. Když vytváříte návody, mějte na paměti potřeby a zájmy svého cílového publika. Zaměřte se na témata, která jsou pro ně relevantní, a poskytněte jim praktické rady a tipy, jak dosáhnout požadovaných výsledků nebo vyřešit konkrétní problémy. Důkladně vysvětlete postupné kroky a doplňte je ilustrativními obrázky nebo videi, které usnadní pochopení. Nezapomeňte také doporučovat produkty nebo nástroje, které mohou pomoci při realizaci návodů, a vysvětlit, jak je správně používat. Tím vytvoříte obsah, který bude pro vaši cílovou skupinu skutečně užitečný a přínosný.

Používejte interaktivní vyhledávání na webu

Vyhledávání na webu pomáhá uživatelům najít přesně ty produkty, které chtějí koupit, zadáním odpovídajících klíčových slov. Navíc je u nakupujících, kteří funkci vyhledávání používají, dvakrát vyšší pravděpodobnost konverze, jelikož tito nakupující jsou často připraveni k nákupu a mají vysoký nákupní záměr.

Zde je několik osvědčených postupů vyhledávání na webu pro e-shopy: 

  • Zajistěte, aby bylo vyhledávací pole jasně viditelné, a umístěte ho tam, kde jsou lidé zvyklí ho najít. 
  • Umožněte automatické opravy chyb. Pokud například někdo zadá "bžecké boty" místo " běžecké boty ", vaše vyhledávání by mělo být optimalizováno tak, aby tuto chybu při psaní rozpoznalo a poslalo uživatele na příslušnou stránku.
  • Poskytněte filtry, které uživatelům umožní vyhledávat podle atributů, jako je například velikost, či barva.

Buďte kreativní při doporučování produktů

Doporučení produktů jsou jednou z nejlepších marketingových strategií elektronického obchodování pro vytváření iniciativ upsellingu a cross-sellingu. Ve skutečnosti si 49 % spotřebitelů koupilo produkt, který původně neměli v úmyslu koupit - díky personalizovaným doporučením.

Zaměřte se na retargetingové e-mailové kampaně

Pokud se nesnažíte získat zpět zákazníky, kteří projevili vysoký záměr nakoupit tím, že přidali zboží do košíku nebo je zařadili na seznam přání, přicházíte o spoustu příjmů. Tato marketingová strategie elektronického obchodu může pomoci vašim potenciálním zákazníkům vrátit se do vašeho obchodu a dokončit nákup. 

Existují dva způsoby, jak provádět retargeting: pomocí retargetingových reklam nebo spuštěním kreativních retargetingových e-mailových kampaní. 

Používejte v kampaních posudky a recenze

Je rozdíl mezi tím, když vy říkáte svému publiku, jak jsou vaše produkty dobré, a tím, když vaši stávající zákazníci říkají ostatním, že se jim vaše produkty líbí. Používání posudků a recenzí jako součásti marketingových strategií elektronického obchodu dává zákazníkům impuls, který potřebují k překonání svých námitek a nákupu vašich produktů. 

Většina e-shopů používá tyto recenze a posudky na své domovské stránce, vstupních stránkách a stránkách produktů. 

Používejte videomarketing

S nástupem kratších formátů videí, jako jsou reels a příběhy, jsou lidé stále více přitahováni k poutavému videoobsahu. Nedávná studie odhalila, že 91 % lidí chce, aby značky vytvářely a sdílely více online videoobsahu. Důvody jsou jednoduché: snadno se konzumují, účinněji vyprávějí příběh, ukazují emoce a zlidšťují vaši značku. 

Jsou tři způsoby, jak vytvořit video kampaně pro váš e-shop:

  • Poskytněte podrobné vlastnosti a funkce produktu: Pokud například prodáváte prémiové fitness hodinky, možná budete chtít prezentovat podrobné video, ve kterém bude popsáno, co všechno může člověk s hodinkami dělat.
  • Používejte produktové tutoriály: Mnoho kosmetických značek má nyní na svých produktových stránkách videa, která ukazují, jak mohou zákazníci pomocí jejich produktů vytvořit různé vzhledy.
  • Sdílejte video reference: Od svých zákazníků na domovské stránce nebo důležitých vstupních stránkách.

Využijte sílu sociálních médií

77 % spotřebitelů dává přednost nakupování u značek, které sledují na sociálních sítích, před ostatními. Důvod je jasný - čím silnější je vaše přítomnost na sociálních sítích, tím více lidé vaší značce důvěřují a preferují nákup vašich produktů. Jako značka elektronického obchodu musíte být aktivní na platformách, které podporují vizuální obsah, jako jsou Instagram, Pinterest a TikTok, abyste ukázali své produkty v akci.

Další výhodou aktivity na sociálních sítích je, že můžete okamžitě zjistit reakce svého publika na různé typy obsahu. Můžete například více investovat do video marketingových strategií, pokud lidé dávají přednost videoobsahu před obrazovým obsahem. 

Pomocí sociálních médií můžete komunikovat se svým publikem a získávat údaje od nulté strany, které můžete využít k optimalizaci svých produktů nebo služeb. Pokud například plánujete uvést na trh nový produkt, můžete získat okamžitou zpětnou vazbu od svého publika ještě předtím, než se pustíte do výroby. 

Rozšiřte svůj e-mailový seznam

E-shopy mají současně spuštěné různé e-mailové kampaně, od uvítacích e-mailů po retargetingové e-maily. Abyste z těchto kampaní vytěžili maximum, musíte získat více e-mailových odběratelů.

Zde jsou čtyři způsoby, jak toho dosáhnout:

  • Nabídněte slevu výměnou za registraci. Tímto způsobem můžete motivovat nové odběratele a dokonce zvýšit prodej.
  • Aktivně propagujte svůj newsletter nebo snahu o získávání e-mailů na sociálních sítích. 
  • Vytvořte zajímavý obsah/kvíz, který nabídnete prostřednictvím e-mailu.
  • Nabídněte dárky a soutěže, do kterých se uživatelé musí přihlásit, aby se jich mohli zúčastnit.

Nezapomeňte: Nechcete své odběratele spamovat. Získejte nejprve souhlas se zasíláním informačních/propagačních e-mailů prostřednictvím registrace a vytvářejte kvalitní e-maily, které mohou být pro vaše publikum přínosem, namísto nevyžádaných reklamních e-mailů.

Vytvořte věrnostní program

Věrnostní program může být skvělou marketingovou strategií elektronického obchodu, která vám pomůže udržet si zákazníky a přimět je, aby se do vašeho obchodu vraceli. Když je člověk motivován k nákupu ve vašem obchodě formou bodů nebo kreditů zdarma, zvyšuje se také loajalita ke značce.

Například po útratě 2000 korun může zákazník získat přístup k výhodám, po utracení 10000 může získat další výhody atd. úrovní s utracenými penězi značka motivuje zákazníky k dalším nákupům, protože v prémiových úrovních získají exkluzivnější výhody.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp