UX a design
Jak už jste si jistě všimli, Google nás rád udržuje ve střehu. Dnes si řekneme, jak Google Core Web Vitals, zlepšuje výkon uživatelského prostředí.

Jednou z posledních změn, které nám Google přichystal, se týká Google Core Web Vitals. O co se jedná? Jde o novou sadu metrik, která je jedním ze způsobů, jak začlenit signály UX do algoritmu. Cílem společnosti Google je propagace vstupních stránek a webů, které uživatelům vytváří lepší dojem ze stránky. A jak fungují tyto nové metriky nebo jak vy nebo vámi vybraný dodavatel služeb CRO sledujete výkon vašeho webu vůči nim? Vysvětlíme vám, jak mohou být metriky užitečné ve vašem neustálém úsilí o zlepšení uživatelského prostředí vašich stránek.

Proč jsou Core Web Vitals důležité? 

To, že se Google rozhodl pro začlenění signálů UX v algoritmu, není žádným překvapením. Protože rychlost stránky, použitelnost na mobilních zařízeních a rušivé vsunuté reklamy byly již nějakou dobu zohledněny v požadavcích na hodnocení. Pokud vaše internetové stránky nejsou správně optimalizovány pro různá zařízení nebo jsou příliš pomalé, šance na vysoké hodnocení u Google jsou mnohem nižší.

K tomu připočtěme další metriky v podobě zpětných odkazů, relevantních klíčových slov, autoritu domény a další, co jsou důležité pro zaměření z hlediska SEO a optimalizace stránek. Google považuje Core Web Vitals za důležité oblasti, které jsou důležité pro dobrou uživatelskou zkušenost s webem. Každý z nich představuje odlišný aspekt uživatelského prostředí v měřitelné oblasti, odrážející zkušenost s kritickým výsledkem zaměřeným na uživatele. Pokud se tímto prokousáte, stačí se zaměřit na zvýšení míry prokliku k získání úspěchu.

Rozdělení metrik

Metriky Google Core Web Vitals jsou speciálně navrženy tak, aby měřili nejrůznější faktory na stránce, ovlivňující uživatelský dojem. Google bude hodnotit stránky podle tří hodnocení:

  • Dobrý
  • Potřebuje zlepšení
  • Špatný

Metriky řešící některé převládající potíže uživatelského rozhraní jsou následující:

Největší obsahová barva (LCP)

Přetížené weby trpí na zdlouhavé načtení veškerého obsahu stránky. Často je toto silný argument pro vstupní stránku vs. web. Tato frustrující uživatelská zkušenost a LCP se snaží tento problém vyřešit. Metriky měří čas potřebný ke kompletnímu načtení největší části obsahu na stránce. Největší problém pro stránky představují například obrázky ve vysokém rozlišení. Ať už problém s načítáním způsobuje cokoli, jen několik sekund čeká od kliknutí na odkaz na úplné načtení stránky může návštěvníka odradit. LCP určuje, že obsah se musí načíst do 2,5 sekundy, aby byl web ohodnocen známkou „dobrý“.

Zpoždění prvního vstupu (FID)

FID se specializuje na měření času, než uživatel může interagovat s webovou stránkou. Podobně jako u první metriky by to mohlo zahrnovat obsah, který ještě není načten, stlačený dolů po stránce při načítání, čímž je znepřístupněn a opět vytváří uživateli nepříjemný zážitek. Uživatelé v tomto případě prakticky očekávají okamžitou interakci s webovými stránkami a „dobrá“ klasifikace od společnosti Google vyžaduje, aby interakce byla kratší než 100 ms. Možná budete muset zvážit, které pluginy na svém webu necháte a se kterými se budete chtě nechtě rozloučit nebo které naopak nainstalovat, aby vám s tím pomohly.

Kumulativní změna rozložení (CLS)

CLS měří vizuální stabilitu webu. Pokud jsou některé aspekty na stránce při načítání nestabilní, způsobí to chybná kliknutí, což způsobí špatný uživatelský dojem. Nejčastěji se jedná o problém s reklamami, které se načítají a posouvají další prvky na stránce.

Pozor na Oznámení o souborech cookies! Ty mohou rovněž zapříčinit to, že se dlouze načítají a blokují nebo brání přístupu k důležitým prvkům. Měření metriky může být obtížné. Protože tohle není založeno na rychlosti. Google tady udává hodnocení „dobré“ se skóre CLS nižším než 0,1.

Sledování výkonu proti Core Web Vitals

Asi nezáleží na tom, zda nastavujete pouze vstupní stránku nebo rovnou celý web. Důležité je vědět, že existuje několik způsobů, jak sledovat svůj výkon v porovnání s těmito Core Web Vitals. Search Console vysvětlí, které z vašich stránek mají dobré a špatné hodnocení, nebo hodnocení vyžadující zlepšení.

Tyto adresy URL můžete zobrazit také v jiných nástrojích, jako je Page Speed ​​InsightsGoogle představuje skóre pro každou metriku a navrhuje vhodné řešení pro zlepšení. Poté můžete požádat Google o ověření svých oprav po odstranění problémů prostřednictvím služby Search Console. Tak přimějete Google, aby se na vaši stránku znovu podíval, naskenoval ji a dal jí nové a snad i lepší hodnocení.

Využijte Core Web Vitals ve svůj prospěch

Zatímco Google vytváří hned několik způsobů, jak hodnotit UX pomocí měřitelných metrik, pro nás jako majitele webu mohou být poněkud otravné. Ale vězte, že všechny tyto změny nutí weby ke zlepšení výkonu. I když se to týká pouze specifických oblastí uživatelského prostředí, Core Web Vitals bude hodnotit weby s lepším uživatelským prostředím výše než weby s nízkým skóre. Odstraňte potíže s výkonem a nízkou rychlostí svých stránek. Pokud se dočkáte vysokého hodnocení, vězte, že váš web bude velmi dobře a snadno použitelný. A to za tu námahu rozhodně stojí.

Asi se teďka majitelé webových stránek rozdělí na dva tábory. Zatímco jedni je budou milovat, druzí je budou nenávidět. Ale tato opatření existují a budou mít velký vliv na výkon vyhledávání. Udržujte tedy svůj web v kondici, pracujte na jeho zlepšení a připravte takové uživatelské rozhraní, ze kterého i Google bude jásat radostí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp