Analýza a používání klíčových slov

Online Marketing
Pokud potřebujeme vytvořit SEO (optimalizovaný) text pro webové vyhledávače, je třeba se zaměřit na analýzu klíčových slov

Co jsou klíčová slova?

Klíčová slova neboli keywords jsou pro webový text velmi důležitý prvek. V minulosti byla klíčová slova používána zejména pro třídění a vyhledávání obsahu. V dnešním významu znamená klíčové slovo výraz nebo frázi, který se v textu často opakuje a je pro něj nejdůležitější. Podle počtu a umístění klíčových slov internetové vyhledávače dané webové stránky ohodnotí, přiřadí jim důležitost a pořadí ve výsledcích vyhledávání. Pomocí dobře volených a umístěných klíčových slov je možné se dostat na přední pozice vyhledávačů. Naopak zvolení špatných klíčových slov znamená zdůraznění slov, které nikdo ve vyhledávači nehledá. Nad určením správných klíčových slov je třeba přemýšlet nebo využít služby návrh klíčových slov, která je součástí optimalizace webu.

Jak klíčová slova používat?

Aby klíčová slova plnila na 100% svůj účel, musí být v textu správně rozmístěna a musí být použita v rozumné míře a také na tuto oblast se zaměřuje SEO audit. Mohlo by se zdát, že čím více klíčových slov bude webová stránka obsahovat, tím lépe. To je začátečnický omyl. Pokud budou klíčová slova umístěna v každé větě, vyhledávač takovouto stránku nebude příliš dobře hodnotit a naopak to může mít ve finále úplně opačný efekt. Vhodné je také používat skloňování klíčových slov, text pak bude navíc pro čtenáře přirozenější a čtivější.

Správné umístění klíčových slov

Významná místa v použití klíčových slov jsou zejména titul, nadpisy a podnadpisy a zvýraznění textu. Klíčová slova se vkládají také do meta tagů stránky (meta tag keywords), kde působí jako doplněk ke slovům v textu. Pokud webová stránka obsahuje obrázky, je vhodné je umístit i do jejich title tagů.

Analýza klíčových slov

Pokud už máte texty pro webové stránky napsané a usilujete o přední pozice webových prohlížečů, je vhodné si nechat pro tyto webové stránky otestovat. SEO analýza webových textů na klíčová slova se nazývá analýza klíčových slov a představuje zejména kontrolu četnosti výskytu klíčových slov a frází, kdy tento test současně vyjádří důležitost klíčových slov. Analýza například ukáže, zda jsou použita vhodná klíčová slova v titulku, v nadpisech, zda bylo použito zvýraznění apod. Na internetu naleznete různé nástroje na seo analýzu webových stránek a použití klíčových slov. Jedna věc je ale dozvědět se nějaké hodnoty a druhá věc je porozumět jim a umět je využít. Profesionální společnosti, které nabízejí optimalizace webových stránek pro vyhledávače provádějí mimo jiné právě analýzu klíčových slov. Na rozdíl od laiků vědí, jak klíčová slova používat a jak díky jim posunout webové stránky na přední pozice.

Proč je analýza klíčových slov důležitá?

Správně volená klíčová slova dokáží podstatně zvýšit návštěvnost webových stránek a z běžného prodejního webu dokáží vytvořit dobrý prodejní web. Nejprve je třeba zjistit, jaká slova vaši potencionální zákazníci do vyhledávače zadávají a na tato slova je třeba webové stránky optimalizovat. Teoreticky můžete zkoušet web optimalizovat na různá slova a zkoušet, zda jste měli štěstí. Nakonec se ale obvykle ukáže, že tato snaha ušetřit byla pouhá ztráta času, neboť tohle tápání nepřináší příliš uspokojivé výsledky. Proto existuje analýza klíčových slov, která jasně ukáže, jak web analyzovat rychle a efektivně, a co bude zapotřebí pro zvýšení kvality webu udělat.

Analýza klíčových slov v praxi

Na internetu lze nalézt nástroje, pomocí kterých lze provést analýzu klíčových slov zdarma. Její výsledky jsou ovšem velmi nepřesné, například nezapočítávají sezónní výkyvy. Pro základní orientaci lze využít také seznamy nejvíce hledaných klíčových slov, které zveřejňují provozovatelé vyhledávačů. Výsledek profesionální analýzy klíčových slov je výběr z mnoha kombinací, určení těch nejlepších slov či slovních spojení a následná optimalizace webu na tyto nalezené výrazy.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp