marketing
Ruku v ruce s rozvojem nových technologií jdou také změny ve společnosti. Lidé pod vlivem moderních technologií mění své zvyky a chování.

Ruku v ruce s rozvojem nových technologií jdou také změny ve společnosti. Lidé pod vlivem moderních technologií mění své zvyky a chování. Tomu se přizpůsobuje i business a marketing v podobě nových nástrojů, kanálů a aktivit.

Změny se samozřejmě nevyhnou ani SEO. S rostoucí sofistikovaností vyhledávačů a nástupem nástrojů jako Google Panda, Penguin či Pigeon se mění i užívané SEO techniky a nástroje.

Středobodem business světa, marketingu i SEO je však pořád zákazník, návštěvník, čtenář – člověk.

Právě člověk hraje klíčovou roli v marketingu a SEO roku 2015. V kontrastu k moderním technologiím a novým médiím stojí lidskost a přirozenost. S tím souvisí i personalizace, analýza dat a efektivní cílení, content marketing nebo lokální SEO.

To kvůli lidem se vyzdvihuje úloha mobilních zařízení a mobilních aplikací, také responsivity webu nebo UX.

 
Jaké jsou tedy trendy internetového marketingu a SEO pro rok 2015?

1. Kvalita nad kvantitou

Klíčovou roli ve všech marketingových aktivitách hraje relevantní obsah, tedy obsah šitý na míru, distribuovaný správným lidem, na správné místo a ve správný čas. Způsob komunikace se přizpůsobuje konkrétní cílové skupině. Obchodní nabídky vyžadují ještě přesnější cílení.

Personalizace a cílení nabývá na významu v souvislosti s tím, jak je člověk stále více zahlcen nadbytečným obsahem, pro něho nezajímavými informacemi a nežádoucími obchodními nabídkami.

Právě pro schopnost lepšího cílení zažívá renesanci email marketing.

2. Multimédia hýbou světem

Content marketing se stává primárním nástrojem marketingu v online i offline světě.

Obsah přitom nabývá multimediální podoby. Nejde jen o text. Vizuální stránka je nedílnou součástí obsahu, stejně jako obrázky, infografika, video nebo multimediální aplikace.

Obsah se přizpůsobuje zvyklostem a požadavkům zákazníků. UX má zelenou.

3. Mobilita je v módě

Zvyklosti zákazníků se mění s novými technologiemi. Mobilní a smart zařízení zásadně utvářejí trh. Tomu se musí přizpůsobit i marketingové aktivity a SEO.

Mobilní SEO si jako nové odvětví razí cestu, třeba skrze úložiště aplikací (Google Play, Apple Store).

Responzivní web je samozřejmostí.

4. Lokální SEO v globálním světě

Internet propojil svět, aby v další fázi rostla na významu lokální působnost. Lokální SEO dává větší smysl než cílení na obecné fráze. Vyhledávače začínají lokální SEO vyzdvihovat.

Lokalizace současně odpovídá efektivnějšímu cílení. Dává možnost individualizace obsahu a nabídky.

Lokalizace, kontext místa a času jde ruku v ruce s využíváním mobilních zařízení.

Lokální SEO v globálním světě

5. Bez práce nejsou koláče

Osobní přístup, personalizace nabídky a content marketing se neobejde bez důkladné analýzy dat. Cílovou skupinu je třeba definovat a důkladně poznat. Jedině tak lze vytvářet relevantní obsah a distribuovat ho relevantními kanály.

Analýza dat, měření a testování je jedním z klíčových faktorů úspěchu v podnikání. Současně vyžaduje stále větší znalosti, technické i finanční prostředky. Data se stávají komoditou a obstarat relevantní data stojí nejenom více úsilí, ale také peněz.

V kontextu využívání mobilních a smart zařízení je třeba rozklíčovat stejného uživatele na několika různých platformách.

6. Lidé jsou pořád lidé

Lidé se sdružují, komunikují spolu a vytvářejí komunity.

Sociální sítě jsou moderním nástrojem, který podporuje přirozené chování člověka. Z pohledu businessu umožňují sociální sítě identifikovat a zkoumat cílovou skupinu, komunikovat s ní a překládat jí relevantní obsah.

Zatímco v Česku aktuálně sociálním sítím vládne Facebook a YouTube, do budoucna se očekává růst vlivu Instagramu, také Twitteru, LinkedInu nebo Pinterestu.

 Lidé jsou pořád lidé

7. Marketing je stále o kreativitě

Marketing dostává nové nástroje, objevuje nové kanály a způsoby komunikace. Má před sebou nové výzvy. Nové technologie a multimédia jsou příležitostí pro nové způsoby myšlení a kreativitu.

Kreativitu v doprovodu důkladné racionální analýzy a měření efektivity vyžaduje i SEO a internetový marketing.

Content marketing je součástí komplexní marketingové strategie. Marketingové disciplíny se kvůli efektivitě propojují. SEO, PPC i affiliate jsou jenom různými kanály stejného obsahu.

Zajímá vás více?

Forbes: 11 marketingových trendů pro rok 2015 (EN)

Jak to vidí marketéři? 21 trendů a predikcí digitálního marketingu 2015 (EN)

Autor: Ing. Radka Křivánková

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp