efektivní e-mail newsletter
Jak zajistit, abyste se zákazníky vašeho webu zůstali v kontaktu? Jak vytvořit newsletter, který zaujme?

Jak zajistit, abyste se zákazníky vašeho webu zůstali v kontaktu? Jak vytvořit newsletter, který zaujme? Jaké parametry má splňovat e-mailing, ze kterého se uživatelé nebudou odhlašovat? To jsou otázky, které si pokládá každý, kdo se e-mailingu věnuje. Pojďme se společně podívat na základní kroky, které by měl splňovat efektivní e-mailing.

Vytvořit poutavý e-mailový newsletter stále dělá spoustě lidem problémy. Existuje však několik základních pravidel, které vám pomohou k efektivnímu e-mailingu. Níže uvádíme nejdůležitější z nich.

Buďte informativní

Být informativní a poskytovat čtenářům e-mailových newsletterů relevantní informace je základem každého úspěšného e-mailingu. Pokud váš e-mail uživatelům neposkytuje zajímavé nebo cenné informace ani žádný vzdělávací obsah, pravděpodobně moc úspěšný nebude. Co ale lidé považují za cenný obsah? Zpravidla to bývají informace týkající se práce, osobních zájmů a koníčků, událostí nebo cen a akčních nabídek.
Do informačního e-mailu můžete zahrnout například příspěvky, které publikujete na blogu, různé tipy a postupy, zajímavosti, recenze, infografiku, informace o seminářích, webináře nebo videa, obrázky fanoušků, zajímavé fotografie týkající se tématu atd.

Nezaměřujte se pouze na prodej

Lidé chtějí být informovaní o prodeji, ale prodej by rozhodně neměl být hlavní součástí e-mailingu. Nebuďte pouze prodejcem. Poskytněte svým zákazníkům zajímavý obsah, pro který budou rádi opakovaně otevírat vaše e-maily.

Cílem je konverze

Až budete vytvářet e-mailing, vždy myslete na to, aby byl pro uživatele dobře čitelný a vedl je jednoduše ke konverzi. Používejte nadpisy, tučné písmo, odstavce, odrážky, obrázky, ale také tlačítka obsahující výzvy k akci jako například koupit nyní, přihlásit se na event atd.

Cílem je u e-mailingu konverze

Důvěryhodnost a konzistentnost

Nabízejte uživatelům důvěryhodný obsah, který si zkrátka rádi přečtou. Stanovte si také, jak často budete e-maily posílat. Jednou týdně, jednou měsíčně? Vaši zákazníci se na pravidelný e-mailing, který obsahuje cenné informace, mohou těšit. Naučte vaše zákazníky číst pravidelné e-maily.

Předmět e-mailu

První, co uživatel vidí, je předmět e-mailu. Právě předmět je prvním parametrem každého e-mailingu, na který byste se měli zaměřit. Měl by být zajímavý, přesvědčivý, poutavý.

Umožněte reakci

Pro zlepšení míry konverzí se vyvarujte používání e-mailů typu neodpovídat atd. Odesílejte raději e-maily z adresy, která obsahuje ideálně jméno společnosti + jméno konkrétního odesílatele. Umožněte lidem reakci. Odešlete-li zprávu z e-mailu, kterým rovnou dáváte najevo, že si odpověď nepřejete, přicházíte o cennou interakci se zákazníkem.

Předmět e-mailu

Snadné odhlášení

Další důležitou součástí e-mailingu je snadné odhlášení. Nechte zkrátka své čtenáře jít, pokud si to přejí. Když budou mít zájem, vždy se mohou vrátit. V opačném případě by vaše e-maily končily ve složce s nevyžádanou poštou, což by znamenalo, že míra prokliku klesne.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj/foto: searchengineland.com, verticalresponse.com, marketingland.com, google.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp