SEO nástroje
Stránka „O nás“ stojí bohužel nezřídka v pozadí za ostatními částmi webu. Primárně sice neprodává, ale může významně ovlivnit nákupní rozhodování, posiluje důvěryhodnost a napomáhá budování značky.

7 + 1 tipů jak vylepšit stránku „O nás“

Stránka „O nás“ stojí bohužel nezřídka v pozadí za ostatními částmi webu. Primárně sice neprodává, ale může významně ovlivnit nákupní rozhodování, posiluje důvěryhodnost a napomáhá budování značky. Statistiky prohlížení webu přitom stránku O nás vyzdvihují. Reálná data potvrzují, že tato stránka patří k těm nejnavštěvovanějším na webu, bez ohledu na zaměření webu a konkrétní obor podnikání. Jak by taková stránka měla v praxi vypadat?

„O nás“, vlastně „O zákazníkovi“

Vytvořit poutavou, zajímavou a přínosnou stránku O nás nevyžaduje žádné sofistikované znalosti. Základním pravidlem je, že stránka by neměla být zaměřena obchodně. Na miskách vah by neměla převažovat snaha o představení společnosti v tom nejlepším možném světle, ale mělo by se odrážet úsilí o získání zájmu zákazníka, hledání jeho postojů a představ, uspokojení jeho požadavků a potřeb.

Paradoxně i přes název stránky O nás sebestředný pohled nesklízí úspěch. Cílem stránky by mělo být přiblížit se zákazníkovi a představit se jako jeho přítel, partner či pomocník.

Člověk je přirozeně zahleděný do sebe. Často se to odráží i v přístupu společnosti a náplni stránky O nás. Příliš se soustředí na společnost jako takovou, izolovaně od vnímání jejich zákazníků. Jenže i zákazníci jsou lidé soustředění na sebe. Primárně je zajímá to, co se jich osobně nějak dotýká. Nezajímá je společnost jako taková, ale užitek a výhody, které přináší. Obraťte proto v podnikání svoji pozornost od sebe k zákazníkovi.

Náš tip!

Mluvte o svém publiku, nikoli o sobě

…tak zní první tip na to, jak vylepšit či vytvořit vaši vlastní stránku O nás.

A tady jsou další tipy:

Tip 1: Prezentujte fakta, ale ta skutečně zajímavá

Strohá čísla ani výčet obecných milníků z historie vaší společnosti moc pozornosti nevzbudí. I fakta se však dají pojmout poutavě.

Co třeba tyto?

  • Kolik ročně/měsíčně/denně vyrobíte produktů nebo obsloužíte klientů?
  • Kolik výrobků stihnete udělat během chvíle, kdy si návštěvník prohlíží váš web?
  • Jak dlouhá je průměrná doba odpovědi na zákaznický dotaz?
  • Jaké jsou vaše největší úspěchy?
  • Jaké jsou vaše nejzajímavější reference?
  • Získala vaše společnost nějaké prestižní ocenění?
  • Čím byste mohli návštěvníky webu pobavit? Máte v rukávu nějaké kuriozity?

Tip 2: Máte se čím pochlubit? Pochlubte se, ale s mírou

Stránka O nás je prostorem, kde můžete dokázat svoji kompetenci a spolehlivost. Právě zde můžete popsat své konkurenční výhody a důvody, proč právě vy jste správnou volbou pro zákazníka. Pozor, vyvarujte se však superlativů, které nebudí dobrý dojem. Buďte sebevědomí, nikoli arogantní.

Nebuďte nudní a vyhněte se oborným frázím a termínům. Využijte slovník svých zákazníků.

Tip 3: Buďte osobní

Představte svůj podnik i svůj tým. Prezentujte se v osobní rovině, klidně přibližte i něco ze soukromí zaměstnanců. V době moderních technologií je právě osobní přístup to, co je žádané. Právě na straně O nás můžete nechat návštěvníky nahlédnout pod pokličku svého podnikání. Můžete potvrdit, že za vaším businessem stojí skuteční lidé z masa a kostí.

Vyprávějte příběhy, protože lidé milují příběhy (více se dozvíte v článku: Zákazníci milují příběhy. Řekněte jim ten váš!

Tip 4: Nechte mluvit jiné

Máte vtipné glosy od svých zaměstnanců, dodavatelů nebo zákazníků? Využijte je.

Pokud na webu vytvoříte místo pro vyjádření svých zákazníků, zvýšíte tak jeho důvěryhodnost. Reálné zkušenosti, vyjádření a reference zákazníků, testimonialy – to návštěvníky stránky O nás zajímá.

Pokud mají mít reference skutečnou hodnotu, je třeba je doplnit o plné jméno a fotografii zákazníka.

Tip 5: Nezapomeňte na kontakty

Návštěvníci stránky O nás očekávají, že zde najdou i kontaktní údaje. Online je dnes každý, ale důvěru a spolehlivost v očích zákazníků vám zajistí až konkrétní adresa, působiště a poloha.

Na webu by samozřejmě neměla chybět emailová adresa a telefon, stejně jako odkazy na účty na sociálních sítích.

Tip 6: Nezůstávejte jenom u textu

Prostý text může být jakkoli úchvatný, ale pozornost vzbudí až ve správném formátu v doprovodu grafiky a fotografií. Návštěvníci webu jsou však nároční a chtějí ještě víc. Zvažte, zda se vaše poselství nadá doplnit infografikou nebo videem. Znásobíte tak šance jeho úspěchu.

Tip 7: Inspirujte se

I přes svá specifika by stránka O nás neměla proti jiným zásadně vybočovat. Měla by svoji strukturou i zpracováním, grafikou i textem odpovídat ostatním stranám na webu. Měla by být zajímavá a originální, ale přitom reálně reflektovat danou společnost a její business.

Inspirace pro vytvoření vlastní poutavé strany O nás najdete na internetu více než dost, bohužel, stejně jako chabé pokusy o originalitu či vtip.

Inspirujte se u těch nejlepších. Najdete je na webu http://bestaboutpages.com/.

Bestaboutpages.jpg

Zdroj: bestaboutpages.com

 

Kvalitně zpracovaná stránka O nás vám pomůže v budování vztahu s cílovou skupinou. Reálně se odráží také v prodloužení doby strávené na webu. Obojí bude mít kladný dopad na SEO. Může zvýšit vaší prestiž v očích zákazníků i vyhledávačů.

Autor: Ing. Radka Křivánková

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp