Online marketing
Potřebujete zlepšit SEO vašeho webu? Na jaké oblasti byste se měli při optimalizaci webu zaměřit?

Potřebujete zlepšit SEO vašeho webu? Existuje mnoho taktik, které vám mohou pomoci. Využít všechny však často není možné. Vybrali jsme proto nejvýznamnější z nich.

SEO je rozsáhlou součástí internetového marketingu. Pro dokonalou optimalizaci webu pro vyhledávače je nutné sledovat trendy na denní bázi a webu se věnovat prakticky neustále. Existuje však několik důležitých oblastí, na které byste se měli určitě zaměřit. Pro lepší pozici ve výsledcích vyhledávání se zaměřte na indexaci stránek, navigaci na webu, kategorie stránek a jejich obsah, strukturu URL adresy a schéma produktu.

Indexace stránek

Pokud Googleboti nenajdou váš obsah, veškerá optimalizace vašeho webu bude zbytečná. Dbejte proto na to, aby byl obsah vašeho webu indexován. Existuje hned několik taktik ke zlepšení indexace stránek. Ke sledování a správu přítomnosti vašeho webu ve výsledcích vyhledávání je možné využít nástroj přímo od Googlu – Google Search Console. Díky tomuto nástroji můžete sledovat výkon ve výsledcích vyhledávání, ale také zjistit, jak váš web vidí ostatní (tedy pro které dotazy je web zobrazován, zda některé odkazy vedly ke zvýšení provozu na vašem webu než jiné, jaké weby odkazují na váš web atd).

Velmi důležitá je také kontrola chyb na serveru a informace o chybách souborů sitemap. Nakonec zkontrolujte parametry produktů. Téměř každý web sloužící jako e-shop obsahuje parametry produktů, které je možné třídit a upřesnit tak uživatelům jejich vyhledávání.
Máte-li duplicitní stránky kategorií, které se odlišují pouze určitými možnostmi řazení, parametry adresy URL v rámci služby Search Console jsou skvělým způsobem, jak zjednodušit indexaci vašeho webu.

Navigace hlavního menu

Ačkoliv je navigace hlavního menu velice důležitá pro SEO obecně. Hlavní menu slouží také k lepšímu vnitřnímu propojení stránek. Právě položky z hlavního menu jsou nejčastěji indexovány a zařazovány do výsledků vyhledávání. Hodnotu jednotlivých stránek můžeme ještě více zvýšit tzv. sekundární možností navigace. To znamená, že pokud najedeme myší na konkrétní kategorii, jsou nám nabídnuty další možností v rámci této konkrétní kategorie. Příkladem může být například navigace na e-shopu Alza.cz.

Navigace hlavního menu

Obsah pro jednotlivé kategorie stránek

Mnoho webmasterů si stále myslí, že mít na stránkách kategorií produktů pouze seznam dostupných produktů, je dostačující. Pravdou ale je, že pokud tyto stránky neobsahují žádný text, Google nemá šanci zjistit, jakému tématu se tato stránka věnuje a jaký obsah na ni uživatelé najdou. Roboti zkrátka potřebují vidět textový obsah v HTML.

Schéma produktu


Schéma produktu

Společnost Google klade velký důraz na schéma produktu, a to zejména u elektronických obchodů. Začátkem tohoto roku Google oznámil, že v rámci vyhledávání obrázků bude zobrazovat také podobné položky a lidé tak budou moci vyhledat související produkty. Ujistěte se proto, že máte vytvořené schéma produktu s odkazem na obrázek.

Struktura URL adresy

Co se týče struktury URL adresy, nejlepším řešením je udržet názvy produktů co nejblíže kořenovému adresáři. Pokud budete mít dlouhou URL adresu, málokdy bude uživateli zobrazen název produktu. Snažte se tedy, aby URL adresa byla co nejkratší.
Závěr

Použitím výše zmíněných taktik značně vylepšíte optimalizaci vašeho elektronického obchodu. Nezapomínejte proto na schéma produktu, správný tvar URL adresy, navigaci a vnitřní propojení stránek, ale také obsah na stránkách jednotlivých kategorií produktů.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, searchengineland.com, google.com, wordstream.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp