5 + 1 základních nástrojů propagace webu. Nezapomněli jste na některý?

17.9.2015
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Při vytváření webu bude vždy stát na prvním místě relevantní obsah. Ovšem vytvořit kvalitní, obsahově hodnotný web nestačí.

Je jedno, zda váš web tvoří několik málo stran o službách a produktech nebo vlastníte rozsáhlý portál s mnoha tisíci podstran. Při vytváření webu bude vždy stát na prvním místě relevantní obsah. Ovšem vytvořit kvalitní, obsahově hodnotný web nestačí. Web totiž nemůže plnit svoji úlohu bez návštěvníků, čtenářů, potenciálních zákazníků. Ti se však musí o webu nejdřív nějak dozvědět.

Webové stránky vždy stojí na dvou klíčových pilířích. Tím prvním je samotná tvorba a naplnění webu. Druhým, neméně důležitým pilířem je pak propagace webu.

V tomto článku si představíme ty nejjednodušší nástroje propagace webu. Využíváte je? Přestože jde mnohdy o prosté techniky, bohužel se na ně často zapomíná. Nezapomněli jste také na některou z nich?

1. Firemní materiály a poutače

Uvedení webové adresy na všech webových materiálech je elementárním prvkem každého propagačního snažení. Opravdu jste si toho vědomi? Máte svoji webovou adresu na všech letácích, produktových listech, firemních dokumentech? A co venkovní firemní poutače a informační tabule? Určitě máte webovou adresu na všech plochách, které propagují vaši firmu, produkty a služby? Pracujete také s plochou vašich automobilů? Máte webovou adresu na všech firemních vozech – a nechcete ji propagovat i na těch soukromých?

2. Emailový podpis, vizitky a sociální sítě

Nechybí webová adresa na žádné z vašich vizitek? Uvádíte ji na vizitkách nových zaměstnanců? A co ti staří, nevyužívají náhodou staré vizitky bez firemního webu?

Opravdu se snažíte upotřebit každou možnost pro propagaci svého webu? Co třeba emailové podpisy? Užíváte automatický podpis (kde samozřejmě nechybí odkaz na váš web) ve všech emailech? Každý odkaz se počítá!

Máte webovou adresu svých stránek uvedenou na všech svých profilech? O webovou adresu můžete doplnit všechny své účty na sociálních sítích, také účty na některých diskuzních fórech a skupinách. Víte o tom? A vědí o tom také vaši zaměstnanci?

3. Obchodní a jiné kontakty

Určitě máte své obchodní kontakty. Může jít o dodavatele, odběratele, stálé zákazníky, příznivce, ale i další obchodní partnery. Může jít o tematické weby a magazíny, komunitní portály, zájmová sdružení, kluby a organizace. Vědí všichni o vašem webu? Dali jste jim o webu zprávu, zeptali se na zpětnou vazbu, poprosili o sdílení?

Velká část vašich obchodních partnerů vám může s propagací pomoci, například uveřejnit odkaz na váš web na svém webu nebo sdílet informace o vašem webu na svých sociálních sítích. Zkusili jste je o to požádat?

Mezi kontakty, které vám můžou s propagací webu pomoci, patří také novináři a média. Komunikujete s nimi? Vydáváte tiskové zprávy, které mají potenciál zaujmout novináře a přispět tak k propagaci vašeho webu?

4. Katalogy firem

Nemá cenu registrovat svoji firmu a webovou adresu do každého katalogu, na který natrefíte. Na druhé straně vám může uškodit, pokud budete chybět v těch největších katalozích, jako jsou Firmy.cz, Najisto.cz, Topkontakt.cz nebo katalog/mapy Google. Hodit se můžou i oborově zaměřené nebo regionální katalogy firem.

5. Internetové vyhledávače, SEO

Jedním z klíčových zdrojů návštěvnosti webu jsou internetové vyhledávače. Získat kladné hodnocení u vyhledávačů a dostat se na viditelné příčky v jejich vyhledávání však vyžaduje značné úsilí. Tato „propagace u vyhledávačů“ zahrnuje specifické techniky a nástroje, které se označují jako SEO (Search Engine Optimimization). Více se o nich dozvíte v dalších článcích blogu, můžete také využít profesionálních služeb SEO Consult.

Placené formy propagace

Výše uvedené nástroje propagace lze doplnit placenými metodami, které přivedou návštěvníky na web v závislosti na investovaných financích. Na internetu jde zejména o PPC systémy Google Adwords a Seznam Sklik.

 

Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv

Doporučené články