Jaké jsou výhody a nevýhody Google Ads Insights?

Výhody Google Ads Insights
Google Ads spustil novou informační stránku, ze které můžeme zjisti spoustu údajů o trendech ve vyhledávání klíčových slov, na která cílíte.

PPC platforma Google Ads se neustále vyvíjí. Neustále jsme svědky přidávání nových funkcí a vylepšování těch starých. Posledních několik měsíců nebylo z hlediska aktualizací rozhodně výjimkou. Google provedl několik úprav své platformy pro PPC reklamu v mnoha různých aspektech, v celkové snaze zpřístupnit produkt firmám, které chtějí propagovat svůj byznys pomocí placené reklamy. K těmto změnám se přidala i nová stránka Insights, kterou Google uvolnil z beta verze.

Většinou je každý nástroj nebo funkce, která poskytuje přehled prostřednictvím dat, obecně vítaným přínosem, jelikož zlepšuje porozumění tomu, jak vaše PPC reklama funguje, a umožňuje ji optimalizovat pro ještě větší výkon. Pojďme se proto podívat na celkové klady a zápory stránky Google Ads Insights a ukažme si, jak ji používat. Můžete se tak rozhodnout, zda je pro vaši firmu vhodná.

Výhody Google Ads Insights

Stránka Insights je nejnovější nabídka Google Ads, která v podstatě vytváří vlastní poznatky na základě vašeho PPC účtu. Smyslem nástroje je poskytovat relevantní trendy a příležitosti jedinečné pro podnikání inzerenta.

Držte krok s měnícím se chováním spotřebitelů

Google Ads Insights funguje tak, že využívá historii výkonnosti vašeho účtu, nastavení kampaní a trendy napříč Google Ads a automaticky generuje poznatky a doporučení pro vaši firmu. Podle Googlu se jedná o nástroj, který má inzerentům pomoci držet krok s rychle se měnícím chováním spotřebitelů. To, jak spotřebitelé nakupují se totiž v současné době mění více a rychleji než kdykoli jindy kvůli pandemii a událostem, které způsobuje. Je proto více než dříve důležité na všechny změny promptně reagovat.

Získejte náskok před konkurencí

Svým způsobem vám tento nástroj neumožňuje pouze držet krok se spotřebiteli, ale také předběhnout konkurenci. Během pandemie například pokleslo vyhledávání některých klíčových slov, ale zato hledanost jiných vyskočila i o tisíce procent. Firmy, pro které jsou tato klíčová slova relevantní, mohou těžit z toho, že se na tyto výrazy zaměřily dříve, než tento trend zachytila konkurence.

Potenciální nevýhody Google Ads Insights

Stránka má i odvrácenou stranu, se kterou by inzerenti měli rozhodně počítat, vzhledem k tomu, že ji pravděpodobně brzy bude používat většina inzerentů v Google Ads. Pokud všichni začnou směřovat své výdaje za reklamu hlavně do "trendových výrazů", pak tím, kdo z toho bude mít největší prospěch, bude samotný Google. Čím více inzerentů bude cílit na menší skupinu klíčových slov, tím vyšší bude pochopitelně CPC a zisk Googlu. Ačkoli mnohá doporučení a nové možnosti Googlu mohou být pro inzerenty užitečné, většina z nich se vás bude snažit přesvědčit, abyste utratili více peněz za reklamu.

Jak používat stránku Google Ads Insights

Stránku Google Ads Insights pohodlně najdete v hlavní nabídce vašeho účtu Google Ads na kartě Doporučení. Již na první pohled po jejím otevření pravděpodobně zjistíte, že informace prezentované v Insights mohou být velmi zajímavé. Vidět změny trendů, zejména těch v rámci vašeho účtu, je docela cenné a ušetří vám hodně práce a času. Dříve byste museli analyzovat informace o kampaních a porovnávat je pomocí nástrojů třetích stran, nyní však můžete tyto informace získat okamžitě.

Hned na začátku se vám zobrazí široký přehled trendů, které se týkají zobrazované reklamy, a také navrhované trendy pro vaši firmu. Pokud chcete získat hlubší pohled, vyberte možnost "Zobrazit podrobnosti o trendech" v pravé dolní části okna, kde se vám kromě doporučení Google zobrazí i některé konkrétní návrhy na změny.

PPC reklama

Důvěřuj, ale prověřuj

Stejně jako u všech automaticky generovaných doporučení je vždy lepší vše nejdřív zkontrolovat a určit, zda by tyto změny měly být provedeny. Možná zjistíte, že některá doporučení by stálo za to realizovat, zatímco jiná ne.

Je tedy stránka Google Ads Insights užitečná?

Stejně jako u mnoha jiných automaticky generovaných doporučení, která Google vydává, aby pomohla inzerentům rozvíjet jejich podnikání, má také Insights výhody a nevýhody.

Přehledy jsou snadno dostupné - jak bylo uvedeno výše, skutečnost, že máte tyto informace neustále na dosah ruky v rámci vašeho účtu, je velice užitečná. Stránku Insights nemusíte používat, pokud si to nepřejete, ale vždy bude k dispozici k nahlédnutí.

Doporučení nemusí nutně znamenat optimalizaci – Google Ads Insights vám může poskytnout různé nápady nebo ukázat trendy, které by stálo za to využít, ale pokud jste zkušený inzerent, pravděpodobně mnoho těchto trendů a doporučení již sami znáte.

Vyzkoušejte stránku Google Ads Insights a zjistěte, zda je pro vaši firmu vhodná

Vzhledem k neustálým změnám v platformě Google Ads se hodí každé další informace nebo údaje, které lze analyzovat. Google Ads v posledních několika letech prosazuje stále více automatizace v PPC reklamě, což inzerentům na jednu stranu šetří spoustu práce, na druhou jim to bere velké množství kontroly, kterou měli při rozhodování a vylaďování PPC kampaní. Google Ads Insights je tak užitečným zdrojem informací, který vám umožní spravovat vaše kampaně lépe.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu