PPC reklama
Tento nový formát využívá datové kanály o vozidlech v Google Merchant Center k přiřazení vyhledávání uživatelů k PPC reklamám.

Společnost Google zavedla na jaře tohoto roku PPC reklamy na vozidla zatím jen pro všechny inzerenty v USA. Tento nový formát se však postupně rozšiřuje i pro PPC inzerenty v ostatních zemích světa. Jedná se o další způsob, jak mohou prodejci efektivně oslovit své zákazníky pomocí cílené PPC reklamy.

Jak reklamy na vozidla fungují.

Reklamy na vozidla jsou navrženy tak, aby inzerentům automobilů, například autosalonům či autobazarům umožnily propagovat celou jejich nabídku vozidel potenciálním zákazníkům na Googlu. Tento PPC reklamní formát zahrnuje obrázek vozidla, značku, model, cenu, počet ujetých kilometrů a jméno inzerenta. Google poté zobrazuje uživatelům inzeráty s vozidly na základě údajů obsažených v datovém kanálu inzerenta.

Pokud uživatel klikne na inzerát vozidla, je přesměrován na stránku s popisem vozidla na webu inzerenta. Tam se může dozvědět více informací a vyplnit formulář pro zájemce. Inzerenti si mohou vybrat, které akce chtějí měřit, jako jsou kliknutí nebo návštěvy prodejny, a přiřadit jim hodnotu.

Tento typ reklamy je určen pouze k prodeji celých automobilů. Inzerenti nemohou používat inzeráty na vozidla k propagaci dílů, příslušenství, pneumatik nebo služeb.

Jak začít?

Aby mohli inzerenti používat reklamy na vozidla, musí si vytvořit datový zdroj pro inventář vozidel a připojit jej k centru Google Merchant Center. Tento kanál obsahuje údaje o značkách, modelech, cenách, počtu najetých kilometrů a stavu.

Jelikož se tato PPC reklama provádí prostřednictvím služby Google Merchant Center, mohou inzerenti sledovat metriky, jako jsou například kliknutí za dané časové období.

Proč by vás to mělo zajímat?

Ceny automobilů zůstávají vysoké v důsledku nedostatku nabídky vyvolané pandemií, narušením dodavatelských řetězců a zvýšenou poptávkou spotřebitelů. A navíc si v loňském roce podle společnosti Google 16 % kupujících nových automobilů koupilo vůz online, zatímco tři roky předtím to bylo jen 1 %.

Reklamy na vozidla mohou inzerentům pomoci dostat svou nabídku k publiku, které má vysoký zájem o koupi automobilu. "Inzerenti, kteří doplnili své stávající PPC kampaně ve vyhledávání o beta verzi reklam na vozidla, zaznamenali průměrný nárůst konverzí o +25 %," uvedl Google ve svém oznámení.
Google však není jediný, kdo má reklamy na vozidla. Inzerenty v této vertikále může zajímat také služba Automotive Ads společnosti Microsoft Advertising, která rovněž využívá datové kanály k přiřazování reklam ve vyhledávání uživatelů a zobrazuje podobné informace zájemcům o koupi nového či ojetého auta.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp