Nejlepší SEO triky pro rok 2018
Konkurence v online byznysu je stále tvrdší. Pokud chcete se svou stránkou uspět, je zapotřebí využít všech možností, jak se prosadit a dobýt vrchní pozice ve výsledcích vyhledávání.

Konkurence v online byznysu je stále tvrdší. Pokud chcete se svou stránkou uspět, je zapotřebí využít všech možností, jak se prosadit a dobýt vrchní pozice ve výsledcích vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače, známá pod zkratkou SEO, je velmi turbulentní a nestálé prostředí. Triky, které ještě nedávno na vyhledávače fungovaly, se mohou přes noc stát nepotřebnými a odsunout vaši stránku z výsluní první strany do temných hlubin internetového zapomnění.

Pokud se chcete udržet na špici, musíte následovat poslední SEO trendy a využívat užitečné triky, z nichž některé vám nyní prozradíme.

Optimalizujte umístění ve službě Google My bussiness

Ujistěte se, že je vaše firma zaregistrovaná ve službě Google My Bussiness, která umožňuje snadné vyhledání údajů o vaší firmě přes Google Maps, Google+ i vyhledávací služby. Pomocí této služby můžete směrovat zákazníka přímo na konkrétní služby, takže se velmi usnadní proces konverze.

Pro úspěšnou optimalizaci Google My Bussiness se přesvědčte, zda je váš účet verifikován, jestli jsou všechny vaše údaje správné a aktuální, a jestli jste nějaké nezapomněli uvést. Nezapomeňte zmínit otevírací dobu, nebo telefonní číslo pro objednávky. Důležité je také uvedení odkazu na vaše stránky, ve tvaru ideálně doplněným UTM sledovacím tagem k zaznamenávání kliků v Google Analytics.

V neposlední řadě také doplňte váš profil kvalitními fotografiemi. Jeden obrázek dokáže říci víc, než tisíc slov. Neměli byste zapomínat ani na uživatelské recenze, máloco dokáže návštěvníka přesvědčit ke koupi více než pozitivní zkušenosti ostatních zákazníků. Přestože mnoho webmasterů na tento SEO trik pozapomíná, jde o jednoduchý a efektivní způsob jak získat pro váš web další SEO body.

Zkraťte dobu nahrávání vaší stránky

Návštěvníci internetových stránek obvykle neslynou příliš velkou trpělivostí. Mnoha uživatelskými testy bylo prokázáno, že délka načítání internetové stránky velmi zvyšuje míru opuštění stránek. Pokud se vaše stránky nenačtou co nejrychleji, je možné, že váš pracně získaný návštěvník odejde a už se nevrátí. Optimalizovat rychlost načítání stránky není nic složitého, přesto je vliv na návštěvnost velmi znatelný. Jak na to?

• Zmenšete velikost obrázků.
• Odstraňte nebo zmenšete počet přesměrování na vašem webu.
• Používejte minifikaci Javascriptů.
• Pokud možno, umístěte skripty v kódu stránky až na konec, tak, aby se důležitý obsah načítal jako první.

Ke kontrole rychlosti vaší stránky můžete použít nástroj Page Speed Insight, který je od Googlu a je zdarma. Umožní vám nejen zkontrolovat rychlost načítání, ale upozorní vás na problémy, které způsobují zpomalení, a navrhne vám řešení. Rychlost načítání je také důležitý signál pro Google, zrychlení stránky tak nejen pomůže získat více návštěvníků, ale také zlepší celkové SEO hodnocení.

Bez responzivního designu se neobejdete

V současné době lidé více navštěvují internetové stránky více prostřednictvím nejrůznějších mobilů a tabletů, než pomocí počítače. Extrémně důležitým se tak stává responzivní design, který se dokáže přizpůsobit zobrazení na většině zařízení a stále bude nejen čitelný, ale bude zobrazovat ty informace, které chcete. Není nic horšího, když zákazník chtivý koupě vašeho zboží nenajde tlačítko "„objednat" “, protože se skrývá mimo viditelnou oblast obrazovky mobilu. Správné mobilní zobrazení je pro Google jednou z priorit, takže responzivní zobrazení pomůže také vašemu SEO.

Používejte strukturovaná data

Jedním z nejúčinnějších SEO triků je používání strukturovaných dat. Strukturovaná data umožní robotům vyhledávačů pochopit, o co na stránce jde, a umožní jim zobrazit ve výsledcích vyhledávání rozšířené informace o vašem webu. Mohou to být jednak odkazy na podstránky, uživatelské hodnocení pomocí hvězdiček, cena produktu, nebo doplňkové informace o vaší firmě, jako je adresa nebo otevírací doba. Rozšířené výsledky vyhledávání navíc přitahují pozornost návštěvníků, takže kromě posílení SEO získáte také zlepšení CTR až o 30 %.

Nepodceňujte uživatelské recenze

Hodnocení uživatelů je jedním z nejúčinnějších SEO nástrojů a také jedním z nejlepších způsobů, jak zvýšit konverzní poměr. Většina zákazníků, než se rozhodne koupit produkt, pátrá nejdříve po nezávislých recenzích a zkušenostech uživatelů. Umožněte vašim zákazníkům psát recenze a komentáře k vašim produktům nejen na vašich stránkách, ale i na sociálních sítích a srovnávačích zboží. Zákazníka, který si u vás něco koupil, požádejte o zhodnocení nákupu. Důsledně odpovídejte na všechna hodnocení a recenze. Za pozitivní poděkujte, v případě negativních se pokuste vše vysvětlit a nabídnout kompenzaci. Komunikace je velmi důležitá.

Pečlivě vybírejte klíčová slova

Správně zvolená klíčová slova jsou jednou z nejdůležitějších součástí onpage SEO. Najít však taková, která by měla vysokou hledanost a zároveň nízkou konkurenčnost, bývá občas složité. Účinným SEO trikem je použít data z vyhledávacího formuláře na vašich stránkách. Sledujte, jaké termíny vaši návštěvníci hledají, a poté pomocí těchto klíčových slov vytvořte obsah. Často tak odhalíte nová klíčová slova, která by vás jinak nenapadla.

Hlasové vyhledávání a budoucnost SEO

Všechny předchozí SEO triky se týkaly metod, které fungují právě teď. Vždy je ale dobré myslet dopředu a připravit se na technologie, které budou ovládat vyhledávání v budoucnosti. To vám zaručí, abyste byli vždy o několik kroků před konkurencí. V blízké budoucnosti, spolu s očekávaným rozvojem zařízení do domácnosti, které budou ovládány kompletně hlasem, zaznamenáme pravděpodobně také rozvoj hlasového vyhledávání. Jak se na tuto situaci připravit? Nikdo neví, jaké technologie budou používat vyhledávací algoritmy v budoucnosti. Pravděpodobně se bude jednat o nějakou formu umělé inteligence, která se bude snažit pochopit váš dotaz a nabídnout vám odpovídající výsledky. Pro začátek můžete na své stránky umístit nejčastěji pokládané otázky ohledně vašeho produktu, samozřejmě i s vyčerpávajícími odpověďmi.

Buďte trpěliví

Tyto SEO triky jsou velmi účinné, přesto však neočekávejte zlepšení přes noc. Efektivní SEO vyžaduje ruční, pečlivou práci a poměrně dost času, než se výsledky začnou projevovat. Trpělivost však přináší růže a čekání a snaha se vám mnohonásobně vrátí.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp