Nové funkce Instagramu vám pomohou získat zákazníky

Instagram reklama
Instagram vám pomůže získat nové zákazníky. Nepřehlédli jste jeho nové funkce, které vám mohou pomoci ještě více rozvíjet vaše podnikání?

Svět sociálních sítí se neustále vyvíjí a ani Instagram nezůstává stranou tohoto trendu. Neustále zveřejňuje spousty nových nebo vylepšených funkcí, které pomohou s jeho efektivnějším ovládáním a umožní vám lépe oslovit vaše budoucí zákazníky. Podělíme se s vámi o tipy a triky, které vám poradí, jak každou z nových funkcí Instagramu využívat naplno!

Profesionální ovládací panel

Funkce Professional Dashboard na Instagramu, která byla spuštěna v lednu 2021, vám umožní sledovat výkonnost vašeho profilu, přistupovat k profesionálním zdrojům a rozvíjet vaše podnikání. Můžete získat přehled o tom, jak vaše firma komunikuje s followery, a také o tom, na jaký čas byste případně měli zaměřit publikování svých nových příspěvků podle toho, kdy je vaše publikum online. K dispozici jsou také nástroje pro marketing vaší značky, které můžete využít k rozvoji vašeho podnikání na Instagramu.

Jak co nejlépe využít služby Professional Dashboard na Instagramu

  • Buďte informováni  : V této sekci Professional Dashboardu najdete tipy ostatních tvůrců obsahu, jak vytvořit ten nejlepší a nejpoutavější obsah pro vaše publikum.
  • Prodávejte své produkty: V této sekci si můžete snadno nastavit své produkty, které si potenciální i stávající zákazníci mohou zakoupit přímo z vašeho profilu na Instagramu. Po nastavení můžete ve svých příspěvcích a příbězích označovat produkty, které lze nakupovat, což vám usnadní prodej vašim sledujícím.
  • Příspěvky zveřejňujte ve vhodnou dobu: V sekci "Nejaktivnější časy" v části "Zobrazit všechny přehledy" zjistíte, kdy je vaše publikum nejvíce aktivní, což vám pomůže zaujmout jej v optimálním čase. Pro nejlepší zapojení publikujte příspěvky asi patnáct minut před optimálním časem pro daný den.

Funkce Live Rooms

Tato funkce, která byla spuštěna v březnu 2021, umožňuje, aby se jedné relace Instagram Live účastnilo více účtů. Vytvořte živé vysílání se svými kolegy nebo kolegyněmi z týmu, influencery, jinými firmami, prodejci, nebo dokonce se svými zákazníky. Zde je několik užitečných tipů pro Live Rooms:

  • Přidejte do živého vysílání tři nebo více uživatelů . Do živého videa můžete pozvat až tři další uživatele. Pokud se s daným účtem navzájem sledujete, mohou se k vaší relaci připojit.
  • Vytvořte podcast. Plnohodnotný podcast pro vaši firmu by mohl být velkým počinem. Live Rooms by mohly být epizodami podcastu, ve kterých budete poskytovat návody, nabízet odpovědi na otázky, nebo dokonce vytvářet jakousi talk show.
  • Připojte se k živým vysíláním ostatních. Pokud nechcete sami pořádat živé vysílání, vždy můžete naskočit do Live Roomu jiné osoby a přispět svou trochou do mlýna. Je to vlastně skvělý způsob, jak získat více sledujících z jejich účtu a také zapojit nové potenciální publikum.

Remix Reels

Tato funkce, spuštěná v dubnu 2021, vám umožní remixovat jakýkoli videoobsah v aplikaci, nejen krátká videa. Tato funkce umožňuje uživatelům nahrávat své Reels video spolu s videem jiného uživatele jako prostředek interakce, reakce, spolupráce nebo zvýraznění jiného obsahu na platformě Instagram Reels.

Tipy a triky pro Remix Reels:

  •  Zařaďte cizí Reels do svých vlastních .  Ať už jde o rozšíření již vytvořeného Reelu, jeho proměnu v duet nebo přidání vtipných komentářů, můžete zde být super kreativní na základě toho, co chce vaše publikum vidět. Máte také možnost vytvořit Reel v samotné aplikaci nebo nahrát existující video.
  • Rozšiřte své publikum. Pokud použijete něčí obsah, tato osoba dostane upozornění, takže pokud ho bude sdílet ve svém kanálu, můžete zvýšit své působení na cizí publikum. Abyste mohli použít cizí obsah, musí dotyčný nejdříve tuto funkci zapnout.

Nálepky s titulky ve Stories

V roce 2021 byly také představeny nálepky s titulky pro Stories, které automaticky mění to, co řeknete, na text. Stačí klepnout na Nálepky a vyhledat titulky!

Tipy a triky pro titulky ve Stories:

  • Získejte více diváků. Věděli jste, že 40 % lidí sleduje video s vypnutým zvukem? To je skvělá příležitost, jak toto publikum zaujmout. Pomocí nálepky s titulky můžete automaticky doplnit, co ve videu říkáte, aby se na něj dívalo více lidí.
  • Udržujte svá videa krátká. Tato funkce funguje pouze u videí, která mají 15 sekund nebo méně, takže si dejte pozor, aby ve videu zazněly všechny informace, které chcete posluchačům předat.
  • Dvakrát zkontrolujte přesnost. Může se stát, že se text nezobrazí stoprocentně správně, takže stačí klepnout na slova a upravit některá z nich, která nejsou přesná.

Instagram

Aktualizace služby Insights

Instagram provedl několik obecných aktualizací své platformy, které nyní přinášejí nové skvělé možnosti pro tvůrce obsahu. Mnoho z těchto nedávných aktualizací je zaměřeno na Reels a IG Live, což tvůrcům pomůže více zapojit jejich publikum.

Tipy a triky pro Insights:

  • Sledujte statistiky pro Reels a Live. Snadno s jejich pomocí zjistíte, co se vašemu publiku líbilo a co ne. Díky tomu můžete upravit svá další videa, aby byla ještě úspěšnější.
  • Rozšiřte období sledování! Díky novým aktualizacím můžete nyní rozšířit období sledování z 30 na 60 dní. Nyní už nebudete potřebovat nástroj třetí strany, abyste mohli analyzovat více svých dat.
  • Zaměřte se na dosažené účty. Když jste v přehledu Insights, podívejte se do části Accounts Reached (Dosažené účty). Zde zjistíte nejen to, které z účtů vás sledují a které nikoli, ale také to, který typ obsahu získává největší pozornost. Můžete se tak více věnovat tomu, co funguje, nebo se zkusit zaměřit na typ obsahu, který možná potřebujete zlepšit.

Změna algoritmu Instagramu

Nejnovější algoritmus Instagramu se zaměřuje zejména na zábavný a poutavý videoobsah. Vzrostla také důležitost originality a autenticity obsahu. Instagram oznámil, že nebude optimalizovat recyklovaný obsah z jiných aplikací, jako je například TikTok.

Tipy a triky pro nejnovější algoritmus Instagramu:

  • Napište k videu delší popisek. Delší popisek zvyšuje angažovanost a interakci publika, které si bude chtít prohlédnout celé video s delším popiskem, namísto aby se podívalo jen na náhled.
  • Začleňte do vašeho videa hudbu. Ujistěte se však, že tyto skladby nepodléhají autorským právům a že používáte správný typ hudby pro vaše video. Zamyslete se nad tím, jak se snažíte zaujmout své publikum. Pokud se jim snažíte poskytnout vzrušující novinku, použijte optimistickou hudbu. Pokud chcete publiku ukázat něco vážnějšího, pak možná ponechte hudbu klidnou.
  • Zveřejňujte příspěvky ve správný čas. Možná budete chtít experimentovat s publikováním v časných ranních hodinách, kdy je konkurence menší, takže můžete dosáhnout většího relativního zapojení vašich příspěvků, nebo naopak využít doby, kdy je vaše vlastní publikum nejaktivnější.
  • Pravidelně zveřejňujte Reels: Pravidelné zveřejňování Reels pomůže organicky posílit pozice vašeho profilu. Studie ukazují, že Reels mají dvakrát větší dosah než normální příspěvek (a také mají delší životnost na Instagramu), takže má smysl je využít co nejvíce.
  • Omezte hashtagy. Hashtagy pomalu ztrácejí svůj význam. Algoritmus Instagramu je stále pokročilejší, pokud jde o cílení na klíčová slova, a méně spoléhá na používání hashtagů ve vašich příspěvcích. Možná tedy ušetříte čas, pokud snížíte běžných 30 hashtagů zhruba na polovinu nebo ještě méně.
  • Zaměřte se na videa a nákupy. CEO Instagramu nedávno prohlásil, že Instagram už není aplikací pro sdílení fotografií. Nyní se více zaměřuje na nakupování a video obsah. Neříkal sice, že fotografie úplně zmizí, ale rozhodně avizoval, že se Instagram zaměří na svůj algoritmus tak, aby dával více přednost videím a produktům před fotografiemi. Je tedy čas začít využívat Instagram kreativněji.

Věrný svým slovům, že se nyní zaměří na video a nakupování, začal Instagram testovat funkci, která umožní inzerentům zobrazovat na kartě Obchod reklamy s jedním obrázkem nebo karuselové reklamy.

Vyhledávání v mapách

V září 2021 začal Instagram zavádět funkci vyhledávání na mapě. Mapa v aplikaci bude zobrazovat obchody, podniky a kavárny v okolí, a pokud uživatel klepne na některou z položek na mapě, Instagram zobrazí další informace o podniku, jako je pracovní doba, adresa, ceny, jeho profil na Instagramu a také příspěvky na Instagramu související s daným místem.

Jak si udržet přehled o funkcích a aktualizacích Instagramu?

Instagram neustále přichází s novými funkcemi. Možná se v nich nestačíte orientovat, ale to nevadí. Stačí si vzít jeden tip týdně a zaměřit se na to, jak můžete nové funkce Instagramu začlenit do své marketingové strategie. Instagram totiž již zdaleka není jen aplikace na sdílení obrázků. Postupem času se mění v plnohodnotný marketingový kanál, který vám umožní oslovit nová publika a získat nové zákazníky.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp