4 nástrahy, které vás mohou potkat při spuštění webu

Technická stránka webu jde ruku v ruce se SEO
Máte firmu a chcete se prezentovat on-line na vlastním webu? V tomto článku vám přinášíme přehled nejčastějších nástrah, kterým je potřeba se vyhnout.

Jedná se především o nesprávná přesměrování, nedostatek UX testování a další.

Technická stránka webu jde ruku v ruce se SEO

Spuštění webových stránek může být jedním z nejvíce rizikových a často finančně nákladných pokusů expanze businessu. Z pozitivních aspektů optimalizace pro vyhledávače (SEO) může dojít i k negativním ohlasům při nesprávnosti použití klíčových slov. Téměř každý SEO odborník má jistě zkušenost s příběhem, kde nasazení webu nepřineslo očekávaný úspěch. Nejčastější příčinnou je nedostatek znalostí a zkušeností.

Pokračujte ve čtení a odhalte nástrahy, které mohou úspěšný start vašeho nového webu ohrozit. Doufáme, že tím zachráníme nejeden web.

Vyloučení stránek s nízkou návštěvností z přesměrování přináší risk při spuštění webu

To, že mají některé stránky nízkou návštěvnost, nemusí znamenat, že mají nízkou SEO hodnotu. Mohou se na nich nacházet zpětné odkazy, které přinášejí autoritu a mají tak vysokou přenosovou hodnotu. 

Pokud tyto stránky nebudou přesměrovány, hodnota může být ztracena, což může negativně ovlivnit celkový výkon vašeho webu ve vyhledávačích. I v případě, kdy jsou stránky málo navštěvované, mohou obsahovat informace, které jsou stěžejní pro konkrétní skupinu uživatelů. 

Technické problémy s přesměrováním

Pokud vyloučíte stránky z přesměrování může to vést k tomu, že uživatelé narazí na chyby 404 (stránka nenalezena), díky čemuž mohou být frustrováni a vytvoří si negativní dojem z vašeho webu. Pokud se chcete vyhnout omezení provozu webových stránek a tím i snížení počtu návštěv, důkladně promyslete načasování a obsah přesměrování. 

Chcete-li předejít problémům s přesměrováním, doporučujeme použít on-line SEO nástroje, jako je Screaming Frog, které poslouží k auditu přesměrování s kontrolou konečné cílové URL adresy. Dalším užitečným nástrojem je WhereGoes, sloužící ke kontrole řetězců přesměrování stránek. K testování není nikdy na škodu použít více než jeden nástroj. 

Razantní změna uživatelské zkušenosti (UX) může snížit návštěvnost vašeho nového webu na několik měsíců

Pokud drasticky změníte design, filtry a tlačítka již fungujícího webu, nemusí to vždy přinést žádaný užitek. Nejen, že nové změny nemusí být vždy plně funkční, ale také se může stát, že si na ně uživatelé budou těžko zvykat.

Pro úspěšné spuštění webu je důležité mít zkušený tým testerů, ideálně nezávislých zvenčí, kteří vám změny zhodnotí před tím, než se web dostane k širší veřejnosti. Nedostatečné UX testování může zapříčinit, že váš web ztratí provoz na několik měsíců, což je rozhodně něco, čemu byste se měli vyhnout.

Nezapojení SEO od začátku provozu webu

Jestliže nezačnete s implementací SEO principů při tvorbě webu, nemusí být správně indexován vyhledávači, což může vést k nízké viditelnosti v organických výsledcích vyhledávání. 

Špatně optimalizované stránky mohou být méně relevantní pro klíčová slova, což snižuje organickou návštěvnost. Ve vašem zájmu by mělo proto být aktivní zapojení do jakékoli oblasti, která by mohla ovlivnit SEO a to už od začátku spuštění webu.

Pozornost byste měli věnovat například:

  • tvorbě SEO strategii,

  • informační architektuře webu,

  • designu a UX testování,

  • výzkumu klíčových slov,

  • přístupnosti k webu a recenzím,

  • strategickému přesměrování webových stránek.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp