Zvyšte efektivitu vaší web designérské firmy pomocí online marketingu
Přečtěte si, jak zajistit, aby se nabídka vaší web designérské firmy dostala k tomu správnému publiku.

O úspěchu vašeho web designérského podnikání rozhoduje stále více online marketing. To platí obzvláště v dnešní době, kdy konkurence v oboru web designu a tvorby webových stránek neustále narůstá. Měli byste se proto postarat o to, aby se nabídka vaší firmy dostala k těm správným uživatelům, kteří ocení vaše skvělé designérské nápady a stanou se vašimi zákazníky. Jak na to?

E-mailový marketing

Po celém světě je denně odesíláno téměř 300 milionů e-mailů, a přestože existují i modernější způsoby online komunikace, toto číslo neustále roste. Svou e-mailovou schránku kontroluje denně drtivá většina uživatelů internetu. Pokud dokážete zájemce o web design stránek vhodně oslovit pomocí e-mailingové kampaně, můžete dosáhnout ROAS až 4200 %, což znamená, že na každou korunu, kterou investujete do e-mail marketingu, vyděláte 42 Kč.

Úspěšný e-mailový marketing pro vaše podnikání v oblasti designu webových stránek by měl zahrnovat tři základní prvky: tvorbu a rozšíření seznamu e-mailových kontaktů na potenciální zákazníky, vytváření přizpůsobených a cílených e-mailových zpráv a optimalizace vašich e-mailů pro co nejvyšší míru prokliku. V zásadě musíte vytvořit poutavý e-mailový obsah, který vaše publikum zaujme natolik, že bude chtít váš e-mail otevřít.
Zde je několik nápadů pro e-mail marketingové kampaně, které vám pomohou propagovat vaše podnikání v oblasti designu webových stránek:

  • Bezplatný informační bulletin s tipy, které mohou vaši klienti použít při vytváření návrhů svých webových stránek
  • Časově omezené nabídky webdesignu za výhodnou cenu exkluzivně pro čtenáře e-mailů
  • Ukázky vaší práce - sdílejte ukázky webů, které jste navrhli pro vaše předchozí klienty

Povzbuďte potenciální klienty, aby se zaregistrovali do vašeho e-mailového newsletteru prostřednictvím formulářů na vašem webu a sociálních sítích.

Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO

Pokud vás zajímá praktická a efektivní technika, jak získat více potenciálních zákazníků, použijte optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO. O co vlastně jde? Internetové vyhledávače jako Google nebo Seznam umisťují weby v přirozených výsledcích vyhledávání na základě stovek faktorů tak, aby člověk našel co nejužitečnější odpověď na to, co hledá. Cílem SEO je váš web těmto faktorům přizpůsobit, a tím zajistit jeho nalezitelnost. Pokud totiž potenciální zákazníci nemohou najít váš web, nezáleží na tom, jak dobří jste v tom, co děláte.

Optimalizace pro vyhledávače neboli SEO

Jak funguje SEO v praxi?

Pokud použijete SEO techniky na obsah svého webu, může se váš web dostat na začátek stránky s výsledky vyhledávání pokaždé, když někdo hledá slova související s vaším podnikáním. Jelikož většina lidí používajících vyhledávače klikne pouze na některý z 3 prvních odkazů na stránce s výsledky vyhledávání, může vám SEO přivést obrovské množství návštěvníků a potenciálních klientů. Jak svůj web optimalizovat?

  1. Proveďte průzkum klíčových slov, abyste zjistili, co mají lidé tendenci hledat, aby našli stránky, jako je ta vaše.
  2. Vytvořte pro svůj web poutavý, informačně hodnotný a autentický obsah ve formě textů, blogových příspěvků a podobně. Obsah by se měl týkat klíčových slov, které jste získali během průzkumu. Zapracujte je proto přirozeným způsobem do vašeho obsahu.
  3. Optimalizujte názvy webových stránek, URL adresy a popisy webových stránek. Klíčová slova zařaďte kromě textu i do nadpisů URL stránek a meta tagů title a description. Každá z URL vašeho webu by měla být optimalizována na jedno konkrétní klíčové slovo nebo výraz.

Reklamy Google Ads, PPC a retargeting

Jedním z nejrychlejších způsobů, jak dostat na vaše stránky nové zájemce o vaše služby, je PPC reklama. PPC je zkratka z anglického pay-per-click, což znamená platba za proklik. Jakožto inzerent tak zaplatíte za reklamu pouze tehdy, pokud uživatel klikne na vaši PPC reklamu v Google, Seznamu, na Facebooku či kdekoli jinde na internetu. Znamená to, že platíte pouze za návštěvníky, kteří skutečně přijdou na váš web. Jde o velice efektivní formu propagace, která navíc umožňuje dokonalé sledování návratnosti investic. Je také velice rychlá - již pár minut od spuštění PPC reklamy na váš web začnou proudit potenciální klienti.

Google Ads

Google zobrazuje placené (sponzorované) reklamy, které se zobrazují na stránkách s výsledky vyhledávání Google. Tyto výpisy se zobrazují ještě před „přirozenými“ výsledky, které jsou seřazeny podle faktorů, které můžete ovlivnit pomocí SEO.
Google Ads používá k rozhodnutí kdy a komu vaše reklamy zobrazí aukční systém, který se aktivuje, jakmile lidé vyhledávají klíčová slova související s vaším webem. Abyste porazili ostatní inzerenty, kteří používají stejná klíčová slova, musíte mít vysoké skóre kvality a nabídnout odpovídající cenu za proklik (CPC).

Skóre kvality

Skóre kvality je hodnocení Googlu, který se s jeho pomocí snaží zajistit, aby reklamy byly co nejužitečnější pro lidi, kteří na Googlu něco hledají.
Skóre kvality je ovlivněno těmito třemi faktory:

  • očekávaná míra prokliku,
  • kvalita zobrazené reklamy,
  • kvalita vstupní stránky, na kterou reklama odkazuje.

Čím vyšší skóre kvality bude vaše PPC reklama mít, tím nižší cenu za proklik budete potřebovat, abyste se dostali na lepší pozice mezi reklamami, vaše reklama se zobrazovala častěji a vy získali ještě více návštěvníků.

Retargeting

Pokud pomocí svých reklam opětovně oslovíte lidi, kteří s vaší stránkou již předtím interagovali, můžete využít údaje, které jste získali na základě jejich předchozích akcí, a připravit jim nabídku přímo na míru, která bude mít mnohem větší pravděpodobnost konverze. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak využít retargeting pro podnikání v oblasti designu webových stránek, je znovu cílit reklamy na publikum, které již váš web navštívilo.

Sociální sítě

Sociální sítě

Sociální sítě jsou místem, které pravidelně navštěvuje většina vašich potenciálních zákazníků. Je proto naprosto logické zkusit je oslovit právě zde. Získávejte fanoušky, předvádějte lidem vaši práci a komunikujte. Ukažte lidem, že jste skutečná, komunikativní osoba, a že případná spolupráce bude pro ně výhodná. Zde je několik dalších osvědčených postupů, které mohou zlepšit vaši prezentaci na sociálních sítích:

  • Vytvořte konzistentní popisy napříč všemi vašimi profily na sociálních sítích.
  • Integrujte do svých profilů a příspěvků na sociálních médiích správná klíčová slova.
  • Připojte se ke skupinám na Facebooku a LinkedInu, které se týkají tvorby stránek a webdesignu.
  • Pokuste se návštěvníkům vašich stránek na sociálních sítích poskytnout nějakou hodnotu - naučte je něco o webdesignu nebo jim nabídněte něco užitečného, jako je například e-kniha nebo pozvánka k přihlášení k odběru e-mailového zpravodaje.

Bannerové reklamy

Bannerové reklamy se používají k tomu, aby na vaše stránky přivedly návštěvníky z jiného webu. Fungují prakticky jako digitální billboardy - vaším cílem by proto mělo být vytvoření poutavých reklam, které zaujmou pozornost potenciálních zájemců o vaše služby.
Nejjednodušším způsobem, jak začít s bannerovými reklamami, je využití obsahové sítě Google Ads. Způsob placení v obsahové síti je totožný s textovými reklamami ve vyhledávání, neplatíte tedy za zobrazení reklamy, ale za kliknutí. Platí zde také stejná aukční pravidla. Reklamy obsahové sítě Google se nezobrazují ve vyhledávání, ale na stránkách Google partnerů, v aplikacích a dalších službách Google, jako je například YouTube.

Bannerové reklamy můžete vytvářet v grafickém programu, jako je Photoshop, Gimp či Canva. Můžete tento úkol také svěřit profesionálnímu grafickému designérovi.

Recenze a doporučení

Asi nejsilnější metodou reklamy je doporučení od někoho, kdo již má s vaší prací zkušenosti. Pozitivní recenze má často mnohem větší váhu než sebelépe promyšlená reklama. Jak takové recenze získat?

  • Prostě si o ně řekněte - pokud je klient spokojen s vaší prací, prostě jej požádejte, zdali by o vás nenapsal pár pozitivních slov na některém z míst, které zveřejňují recenze uživatelů.
  • Povzbuďte své fanoušky na sociálních sítích, aby zanechali recenzi, označili vás, nebo aby vyzvali své přátele, aby vám dali like nebo se stali vašimi fanoušky.
  • Optimalizujte svůj profil ve službě Moje firma na Googlu, kde mohou lidé hodnotit úroveň vašich služeb a psát recenze.

Jakmile získáte několik kladných recenzí, nezapomeňte je použít na svém webu, sociálních sítích nebo v e-mailové kampani jako tzv. sociální důkaz, který budoucím zákazníkům ukáže, že spolupráce s vámi se jim rozhodně vyplatí.

Posuňte vaši firmu o úroveň výš

Prorazit mezi nejvyšší ligu v oblasti web designu není snadné. Aby dokázali lidé ocenit vaše kreativní nápady, musejí se nejdřív o existenci vaší firmy a výsledcích vaší práce dozvědět. Různé formy digitálního marketingu jsou ideálním způsobem, jak oslovit nové zákazníky a postupně získávat větší a větší popularitu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp