TikTok dokázal, že je víc než jen nejnovějším trendem na sociálních sítích. Ve skutečnosti se tato sociální síť pro sdílení krátkých videí stala klíčovým hráčem na cestě spotřebitelů k nákupu, a to zejména při objevování produktů. Hledáte obchodní argumenty proč zahrnout TikTok jako součást vlastního digitálního marketingového mixu? Pro zdůvodnění investice budete potřebovat argumentaci podloženou daty.
Podívejte se na tyto fascinující statistiky a fakta o TikToku, které můžete použít, abyste přesvědčili svůj marketingový tým nebo klienta.
Uživatelská základna TikToku je obrovská a stále roste.
- Od září 2021 má TikTok více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně.
- TikTok byl v roce 2021 první nejstahovanější aplikací na světě.
- TikTok má nyní více uživatelů z generace GenZ než Instagram a očekává se, že v roce 2023 překoná Snapchat.
- Nejvíce času na platformě tráví uživatelé ve Velké Británii, a to v průměru 27,3 hodiny měsíčně, zatímco američtí uživatelé tráví TikTokem 25,6 hodiny a Kanaďané 22,6 hodiny.
Kdo používá TikTok?
Kromě demografických údajů může pomoci určit, kdo může být vaším potenciálním publikem a jaký obsah u něj bude mít nejlepší ohlas, zejména pochopení myšlení uživatelů TikToku.
Zde je několik zajímavých informací o tom, kdo jsou uživatelé TikToku a co chtějí:
- 64 % celosvětových uživatelů tvrdí, že na TikToku mohou být sami sebou.
- 53 % uživatelů po celém světě říká, že věří ostatním, že mohou být na TikToku sami sebou.
- 56 % uživatelů TikToku říká, že na této platformě zveřejňují videa, která by nikde jinde nezveřejnili.
- V průměru 59 % celosvětových uživatelů říká, že na TikToku cítí pocit komunity.
- 70 % globálních uživatelů říká, že TikTok je platforma, kterou by doporučili ostatním.
- 78 % uživatelů souhlasí s tím, že nejlepší značky na TikToku jsou ty, které sdílejí své nápady a spolupracují s uživateli.
- 44 % každodenních uživatelů TikToku chce, aby byl značkový obsah veselý a zábavný.
TikTok přetahuje publikum z jiných typů médií
Používání TikToku ovlivňuje výkon médií v jiných kanálech a platformách, jak ukazují tato fakta:
- 35 % uživatelů TikToku uvádí, že od doby, kdy začali používat TikTok, tráví méně času sledováním televize nebo videoobsahu.
- 41 % uživatelů z generace Z tvrdí, že od doby, kdy začali používat TikTok, omezili poslech podcastů, a 33 % uživatelů tvrdí, že méně sledují televizi.
- 79 % globálních uživatelů TikToku tvrdí, že obsah na TikToku je jedinečný nebo odlišný, a 68 % považuje konkrétně reklamní obsah za jedinečný nebo odlišný od jakékoli konkurenční platformy.
- 73 % globálních uživatelů tvrdí, že ve srovnání s jinými platformami cítí hlubší vztah ke značkám, se kterými komunikují na TikToku.
Pokud se nespojíte s publikem na TikToku, můžete přijít o cenné příležitosti, jak získat nové zákazníky.
Uživatelé TikToku věnují obsahu plnou pozornost
Uživatelé TikToku mají tendenci se plně věnovat obsahu a při používání této platformy vypnout zbytek světa.
- 46 % uživatelů se věnuje obsahu TikToku bez jakéhokoli jiného rozptýlení.
- 84 % uživatelů TikToku uvádí, že na platformě naráží na obsah, se kterým se mohou ztotožnit.
- 77 % uživatelů po celém světě tvrdí, že si čtou komentáře k příspěvkům a videím na TikToku.
- 10,85 minuty: průměrná délka sezení uživatelů, což z TikToku dělá nejpoutavější aplikaci ze všech sociálních médií.
Jak využijete tyto chvíle, které máte na to, abyste udělali dojem? Podívejte se na tyto osvědčené marketingové postupy a tipy pro TikTok, které vám pomohou začít.
Uživatelé TikToku projevují velký komerční záměr
Dostat se před velké publikum může být lichotivé, ale z marketingového hlediska je to celkem zbytečné, pokud tito lidé nejsou otevřeni tomu, aby se stali zákazníky. Je proto důležité snažit se získat uživatele s vysokým nákupním záměrem. To je další místo, kde TikTok vyniká.
- 92 % uživatelů tvrdí, že po zhlédnutí obsahu na TikToku podniknou kroky, jako je lajknutí obsahu, sdílení s přáteli, sledování značky nebo průzkum či nákup produktu.
- 60 % celosvětových uživatelů TikToku uvádí, že sledují značky na TikToku.
- 50 % uživatelů z generace Z uvádí, že po zhlédnutí TikToku sledují tvůrce.
- 52 % celosvětových uživatelů TikToku uvádí, že na platformě vyhledávají produkty nebo nakupují.
- 67 % uživatelů TikToku říká, že je obsah inspiroval k nákupu, i když ho zrovna nehledali.
- 39 % uživatelů říká, že "zvednutí nálady" je klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu na TikToku.
- Spotřebitelské výdaje na TikToku se v roce 2021 zvýšily o 77 %.
Jak uživatelé tráví svůj volný čas na TikToku
Uživatelé TikToku se touží bavit, vzdělávat a inspirovat obsahem, který je zajímá. Zde je popis toho, jak tráví svůj čas podle studie TikTok Marketing Science Global "Time Well Spent" společnosti Kantar:
- 71 % z nich sleduje videa na TikToku.
- 69 % používá TikTok k vyhledávání dalších tvůrců, které chce sledovat.
- 60 % používá TikTok k vyhledávání nových receptů a projektů pro kutily.
- 59 % používá TikTok k získávání informací o aktuálních událostech a trendech.
TikTok je také sociální
TikTok je skvělým místem i pro rodiny a přátele, kteří mohou společně tvořit a objevovat nové trendy. Z průzkumu společnosti Kantar vyplynulo, že právě to dělají uživatelé, kteří si TikTok užívají společně:
- 67 % z nich sdílí videa.
- S rodinou a přáteli se 66 % účastní výzev s hashtagy TikToku.
- Na trendech a vtípcích se podílí 65 % z nich.
- 61 % posílá zprávy svým přátelům.
- 57 % používá TikTok k učení nových tanečních pohybů.
- 56 % natáčí nové TikToky.
- Originální obsah vytváří 55 % z nich.
Reklamní statistiky TikToku
Je TikTok dobrým místem pro investování rozpočtu do PPC reklamy na sociálních sítích? Zvažte tato fakta:
- Průměrná hodnota ROAS kampaní na TikToku byla v zadaných studiích 2× vyšší než mediánový ukazatel výkonnosti kampaní.
- Kampaně v USA zaznamenaly o 14 % vyšší ROAS placených médií ve srovnání se všemi digitálními médii měřenými v nedávné metaanalýze Media Mix Model společnosti Nielsen.
- Reklamy vytvořené pro TikTok s partnerstvím tvůrců dosáhly podle metaanalýzy první strany a výzkumu třetích stran o 65 % vyšší míry zobrazení po 2 sekundách.
- Výzvy k akci (CTA) v textu TikTok prokazatelně zajišťují 152% zvýšení konverze ve srovnání s těmi, které divákům nedávají jasný další krok, který mají udělat.
- Ve studii TikTok byla zapamatovatelnost reklamy o 24 % vyšší u značkového obsahu vytvořeného ve spolupráci s tvůrci specifickými pro TikTok.
- 312% zvýšení konverze: výsledek natáčení videí TikTok v rozlišení 720p nebo vyšším ve srovnání s klipy s nižším rozlišením.
Zdá se, že mnoho uživatelů je s nabídkou reklamy na TikToku spokojeno, protože 45 % "silných" uživatelů uvedlo, že reklama splývá s ostatním obsahem.
Klíčové poznatky
TikTok tu zůstane a stojí za to se na něj alespoň podívat jako na součást vašeho marketingového mixu. Nejedná se o módní výstřelek a publikum není omezeno na jednu úzkou nebo demografickou skupinu. TikTok se stal mainstreamem a lidé, kteří jej používají, vykazují dobrou úroveň komerčních záměrů. TikTok je obousměrný kanál, kde uživatelé očekávají konverzaci a nemají rádi, když je někdo "prodává".
Uživatelé se chtějí vzdělávat, bavit a zapojovat. Marketéři, kteří toho dokáží dosáhnout, najdou vysoce motivované publikum otevřené objevování produktů, nakupování a sdílení doporučení s rodinou a přáteli.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com