video
Zajímá vás, zda by měl mít TikTok místo ve vašem marketingovém mixu? Podívejte se na tyto statistiky a fakta o této platformě pro sdílení krátkých videí.

TikTok dokázal, že je víc než jen nejnovějším trendem na sociálních sítích. Ve skutečnosti se tato sociální síť pro sdílení krátkých videí stala klíčovým hráčem na cestě spotřebitelů k nákupu, a to zejména při objevování produktů. Hledáte obchodní argumenty proč zahrnout TikTok jako součást vlastního digitálního marketingového mixu? Pro zdůvodnění investice budete potřebovat argumentaci podloženou daty.
Podívejte se na tyto fascinující statistiky a fakta o TikToku, které můžete použít, abyste přesvědčili svůj marketingový tým nebo klienta.

Uživatelská základna TikToku je obrovská a stále roste.

  • Od září 2021 má TikTok více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně.
  • TikTok byl v roce 2021 první nejstahovanější aplikací na světě.
  • TikTok má nyní více uživatelů z generace GenZ než Instagram a očekává se, že v roce 2023 překoná Snapchat.
  • Nejvíce času na platformě tráví uživatelé ve Velké Británii, a to v průměru 27,3 hodiny měsíčně, zatímco američtí uživatelé tráví TikTokem 25,6 hodiny a Kanaďané 22,6 hodiny.

Kdo používá TikTok?

Kromě demografických údajů může pomoci určit, kdo může být vaším potenciálním publikem a jaký obsah u něj bude mít nejlepší ohlas, zejména pochopení myšlení uživatelů TikToku.

Zde je několik zajímavých informací o tom, kdo jsou uživatelé TikToku a co chtějí:

  • 64 % celosvětových uživatelů tvrdí, že na TikToku mohou být sami sebou.
  • 53 % uživatelů po celém světě říká, že věří ostatním, že mohou být na TikToku sami sebou.
  • 56 % uživatelů TikToku říká, že na této platformě zveřejňují videa, která by nikde jinde nezveřejnili.
  • V průměru 59 % celosvětových uživatelů říká, že na TikToku cítí pocit komunity.
  • 70 % globálních uživatelů říká, že TikTok je platforma, kterou by doporučili ostatním.
  • 78 % uživatelů souhlasí s tím, že nejlepší značky na TikToku jsou ty, které sdílejí své nápady a spolupracují s uživateli.
  • 44 % každodenních uživatelů TikToku chce, aby byl značkový obsah veselý a zábavný.

TikTok přetahuje publikum z jiných typů médií

Používání TikToku ovlivňuje výkon médií v jiných kanálech a platformách, jak ukazují tato fakta:

  • 35 % uživatelů TikToku uvádí, že od doby, kdy začali používat TikTok, tráví méně času sledováním televize nebo videoobsahu.
  • 41 % uživatelů z generace Z tvrdí, že od doby, kdy začali používat TikTok, omezili poslech podcastů, a 33 % uživatelů tvrdí, že méně sledují televizi.
  • 79 % globálních uživatelů TikToku tvrdí, že obsah na TikToku je jedinečný nebo odlišný, a 68 % považuje konkrétně reklamní obsah za jedinečný nebo odlišný od jakékoli konkurenční platformy.
  • 73 % globálních uživatelů tvrdí, že ve srovnání s jinými platformami cítí hlubší vztah ke značkám, se kterými komunikují na TikToku.

Pokud se nespojíte s publikem na TikToku, můžete přijít o cenné příležitosti, jak získat nové zákazníky.

Uživatelé TikToku věnují obsahu plnou pozornost

Uživatelé TikToku mají tendenci se plně věnovat obsahu a při používání této platformy vypnout zbytek světa.

  • 46 % uživatelů se věnuje obsahu TikToku bez jakéhokoli jiného rozptýlení.
  • 84 % uživatelů TikToku uvádí, že na platformě naráží na obsah, se kterým se mohou ztotožnit.
  • 77 % uživatelů po celém světě tvrdí, že si čtou komentáře k příspěvkům a videím na TikToku.
  • 10,85 minuty: průměrná délka sezení uživatelů, což z TikToku dělá nejpoutavější aplikaci ze všech sociálních médií.

Jak využijete tyto chvíle, které máte na to, abyste udělali dojem? Podívejte se na tyto osvědčené marketingové postupy a tipy pro TikTok, které vám pomohou začít.

Uživatelé TikToku projevují velký komerční záměr

Dostat se před velké publikum může být lichotivé, ale z marketingového hlediska je to celkem zbytečné, pokud tito lidé nejsou otevřeni tomu, aby se stali zákazníky. Je proto důležité snažit se získat uživatele s vysokým nákupním záměrem. To je další místo, kde TikTok vyniká.

  • 92 % uživatelů tvrdí, že po zhlédnutí obsahu na TikToku podniknou kroky, jako je lajknutí obsahu, sdílení s přáteli, sledování značky nebo průzkum či nákup produktu.
  • 60 % celosvětových uživatelů TikToku uvádí, že sledují značky na TikToku.
  • 50 % uživatelů z generace Z uvádí, že po zhlédnutí TikToku sledují tvůrce.
  • 52 % celosvětových uživatelů TikToku uvádí, že na platformě vyhledávají produkty nebo nakupují.
  • 67 % uživatelů TikToku říká, že je obsah inspiroval k nákupu, i když ho zrovna nehledali.
  • 39 % uživatelů říká, že "zvednutí nálady" je klíčovým faktorem při rozhodování o nákupu na TikToku.
  • Spotřebitelské výdaje na TikToku se v roce 2021 zvýšily o 77 %.

Jak uživatelé tráví svůj volný čas na TikToku

Uživatelé TikToku se touží bavit, vzdělávat a inspirovat obsahem, který je zajímá. Zde je popis toho, jak tráví svůj čas podle studie TikTok Marketing Science Global "Time Well Spent" společnosti Kantar:

  • 71 % z nich sleduje videa na TikToku.
  • 69 % používá TikTok k vyhledávání dalších tvůrců, které chce sledovat.
  • 60 % používá TikTok k vyhledávání nových receptů a projektů pro kutily.
  • 59 % používá TikTok k získávání informací o aktuálních událostech a trendech.

TikTok je také sociální

TikTok je skvělým místem i pro rodiny a přátele, kteří mohou společně tvořit a objevovat nové trendy. Z průzkumu společnosti Kantar vyplynulo, že právě to dělají uživatelé, kteří si TikTok užívají společně:

  • 67 % z nich sdílí videa.
  • S rodinou a přáteli se 66 % účastní výzev s hashtagy TikToku.
  • Na trendech a vtípcích se podílí 65 % z nich.
  • 61 % posílá zprávy svým přátelům.
  • 57 % používá TikTok k učení nových tanečních pohybů.
  • 56 % natáčí nové TikToky.
  • Originální obsah vytváří 55 % z nich.

Reklamní statistiky TikToku

Je TikTok dobrým místem pro investování rozpočtu do PPC reklamy na sociálních sítích? Zvažte tato fakta:

  • Průměrná hodnota ROAS kampaní na TikToku byla v zadaných studiích 2× vyšší než mediánový ukazatel výkonnosti kampaní.
  • Kampaně v USA zaznamenaly o 14 % vyšší ROAS placených médií ve srovnání se všemi digitálními médii měřenými v nedávné metaanalýze Media Mix Model společnosti Nielsen.
  • Reklamy vytvořené pro TikTok s partnerstvím tvůrců dosáhly podle metaanalýzy první strany a výzkumu třetích stran o 65 % vyšší míry zobrazení po 2 sekundách.
  • Výzvy k akci (CTA) v textu TikTok prokazatelně zajišťují 152% zvýšení konverze ve srovnání s těmi, které divákům nedávají jasný další krok, který mají udělat.
  • Ve studii TikTok byla zapamatovatelnost reklamy o 24 % vyšší u značkového obsahu vytvořeného ve spolupráci s tvůrci specifickými pro TikTok.
  • 312% zvýšení konverze: výsledek natáčení videí TikTok v rozlišení 720p nebo vyšším ve srovnání s klipy s nižším rozlišením.

Zdá se, že mnoho uživatelů je s nabídkou reklamy na TikToku spokojeno, protože 45 % "silných" uživatelů uvedlo, že reklama splývá s ostatním obsahem.

Klíčové poznatky

TikTok tu zůstane a stojí za to se na něj alespoň podívat jako na součást vašeho marketingového mixu. Nejedná se o módní výstřelek a publikum není omezeno na jednu úzkou nebo demografickou skupinu. TikTok se stal mainstreamem a lidé, kteří jej používají, vykazují dobrou úroveň komerčních záměrů. TikTok je obousměrný kanál, kde uživatelé očekávají konverzaci a nemají rádi, když je někdo "prodává".

Uživatelé se chtějí vzdělávat, bavit a zapojovat. Marketéři, kteří toho dokáží dosáhnout, najdou vysoce motivované publikum otevřené objevování produktů, nakupování a sdílení doporučení s rodinou a přáteli.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp