Jak zlepšit vizuální obsah v roce 2020
Nabídněte svým uživatelům více vizuálního obsahu – je snadněji zapamatovatelný, zábavný, šetří čas a uživatelé jej milují.

Mnoho lidí nemá čas číst dlouhé texty. Informace se na nás valí ze všech stran, a tak není divu, že stále více návštěvníků webu preferuje vizuální obsah. To je také důvod, proč jsou stránky jako Pinterest či Instagram tak populární. Vizuální obsah je zábavný, poutavý, snadněji zapamatovatelný, a navíc má mnohem větší dosah, neboť je mnohem snadnější jej sdílet.

Je tedy zřejmé, že je třeba dát lidem to, co chtějí, a vylepšit vaše stránky a online prezentace o vizuální obsah. Níže najdete několik strategií obsahového marketingu, které vám s tímto úkolem pomohou.


Využijte sílu infografiky

Infografiky jsou dokumenty či obrázky, často ve formátu .pdf, které obsahují kompilaci z mnoha užitečných informací. Pomáhají vám prezentovat vaše informace způsobem, který je atraktivní a poutavý pro vaše publikum. Díky infografice dokážete zkoncentrovat informace do několika vizuálně přitažlivých obrázků a krátkých výstižných textů, které poté propojíte do jedné infografiky.

Lidé infografiky milují. Umožnují jim totiž získat informace v koncentrované formě za mnohem kratší čas.

Koneckonců, pokud byste se měli rozhodnout, přečetli byste si 1000 slov textu, nebo byste prohlédli obrázek, který obsahuje stejné informace?

Vizuální sílu infografiky pochopilo již mnoho majitelů webů, kteří touto vizuálně přitažlivou formou sdělují informace návštěvníkům, kteří na čtení nemají příliš času. Pokud jste dosud nezařadili infografiky do svého obsahového marketingu, určitě byste o tom měli začít uvažovat.

Jak se vám však podaří vyniknout se svou infografikou uprostřed milionů dalších, které zaplavují internet? Zde je několik tipů, které vám mohou pomoci:

Soustřeďte se na úzce zaměřené téma.
Ujistěte se, že je vaše infografika dostatečně stručná a neobsahuje věci, které se tématu dotýkají pouze okrajově. Infografika obsahující příliš mnoho podrobností může čtenáře zmást.
Vytvořte infografiku ve správné velikosti. Infografika by měla být větší než běžné obrázky a diagramy. Ujistěte se však, že není příliš široká pro zobrazení na běžném Full HD monitoru. V opačném případě můžete přijít o potenciální čtenáře.
Vytvořte infografiku, která je vizuálně příjemná. Pokud jsou jednotlivé informace v infografice příliš nahuštěné na sobě, nevypadá to hezky a špatně se to čte. Vždy přidávejte mezery, které čtenářům pomohou plynule procházet informacemi. Kromě toho se ujistěte, že i nejmenší velikost písma v infografice je snadno čitelná.

Jakmile dokončíte infografiku, sdílejte ji na různých webech a sociálních sítích. Díky tomu budete moci oslovit mnohem širší publikum.

Vizuální obsah je důležitý

Humor je kořením života i webu

Používání humorných prvků ve vašem vizuálním obsahu může mít obrovský pozitivní dopad na to, jak vaše publikum vnímá vaši firmu.
Jedním z nejlepších způsobů, jak zapojit humor do vizuálního obsahu, je prostřednictvím memů, které jsou krátké a vtipné. Případně můžete použít vtipné animované GIFy, a skvělých výsledků dosáhnete i s krátkými komiksovými stripy.

Humorné vizuální prvky mohou nejen zaujmout vaše publikum a zajistit vám sdílení na sociálních sítích, ale mohou také rozptýlit uživatele od únavného čtení dlouhého textu.

Vložení vtipného vizuálního obsahu nejenže vaší značce přinese sympatie publika, ale sníží také míru okamžitého opuštění stránky.
Navíc, váš obsah může být vtipný a roztomilý zároveň. Pokud například prodáváte kojenecké zboží nebo potřeby pro domácí mazlíčky, můžete zveřejnovat roztomilé obrázky zvířátek a miminek a přidat k nim humor pomocí vložení vtipných titulků.

Před použitím humorných prvků se však ujistěte, že vaše vtipy nikoho neurazí, což by mohlo být pro vaši značku kontraproduktivní.

Využijte sílu infografiky

Pro tvorbu vizuálního obsahu využijte správné nástroje

Při vytváření poutavého vizuálního obsahu si dnes již nevystačíte s Windows Malováním. Neustále se měnící trendy a zvyšující se nároky vyžadují použití nástrojů, které vám pomohou vytvořit dokonalé vizuální prvky, které vaše návštěvníky ohromí. Využijte nástroje, jako jsou Canva, Animaker, Google Charts, iMeme a další, které vám pomohou při tvorbě úžasného vizuálního obsahu, který si každý návštěvník zapamatuje a bude jej nadšeně sdílet.

Závěr

Zajímavý vizuální obsah vám pomůže zvýšit zapojení vašeho publika. Použití infografiky a humorných prvků vám umožní získat větší počet sdílení vašeho obsahu a tím rozšířit váš dosah. Čím více lidí váš vizuální obsah zaujme, tím více potenciálních zákazníků získáte.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp