Jak začít s reklamou na TikToku

Tiktok
Chtěli byste propagovat svou firmu na stále populárnější sociální síti TikTok? Přečtěte si, jak začít!

TikTok je jednou z nejdynamičtěji rostoucích sociálních sítí a stále populárnějším reklamním médiem. Firmy, jako je ta vaše, mohou reklamou na TikToku oslovit masy lidí po celém světě. Tato platforma sociálních médií se může pochlubit více než 3 miliardami stažení a 1 miliardou aktivních uživatelů měsíčně. Z reklamního programu TikToku mohou těžit zejména firmy zaměřené na mladší ročníky.

Co je to reklama na TikToku?

TikTok je platforma sociálních médií, která byla spuštěna v roce 2016, a jejíž popularita prudce vzrůstá, zejména mezi uživateli mladšími 30 let. Uživatelé TikToku sdílejí a objevují krátká osobní videa a platforma se stala jedním z nejžhavějších trendů.

TikTok nabízí řadu reklam, které pomáhají firmám oslovit jejich cílové publikum. Vzhledem k tomu, že 90 % uživatelů TikToku navštěvuje platformu více než jednou denně, nabízí reklama na TikToku značkám potenciál oslovit obrovské globální publikum.

Pokud chcete oslovit mladou demografickou skupinu, naučit se používat TikTok pro podnikání je nutností.

Proč byste měli začít inzerovat na TikToku

Reklama na TikToku je ideální pro firmy, které hledají velké, angažované publikum. Pokud jste to ještě neudělali, je skvělý čas s reklamou na TikToku začít, a to z následujících důvodů:

  • Trh uživatelů TikToku je hladový po nakupování. Téměř dvě třetiny uživatelů TikToku při průzkumu uvedly, že mají tendenci nakupovat značky, které vidí v reklamě.
  • TikToku dominuje generace Z a jeho uživatelé jsou z velké části v klíčové demografické skupině ve věku 18 až 34 let. Kupní síla této věkové skupiny se celosvětově rovná více než 140 miliardám dolarů.
  • Mladí dospělí tráví na TikToku více času než na Facebooku a dalších platformách sociálních médií. Vysoce angažované publikum tráví na TikToku každý den 80 minut, což je čas, který může věnovat interakci s reklamami.
  • TikTok nabízí různé reklamní formáty, které vyhovují potřebám různých značek a jejich publika. Platforma nabízí reklamní formáty, jako jsou reklamy ve feedu, reklamy s horním zobrazením, reklamy brand takeover a hashtagové výzvy, do nichž se uživatelé mohou osobně a efektivně zapojit.

Typy reklam TikTok pro firmy

Pokud si založíte reklamní kampaň na TikToku, může si vybrat umístění reklamy v různých formátech. Reklamní platforma TikTok nabízí několik typů PPC reklam, které vyhovují potřebám různých podniků a pomáhají jim zapojit cílové publikum.

In-feed reklamy (reklamy ve feedu)

Jeden z nejběžnějších reklamních formátů TikToku, videoreklamy ve feedu, se uživatelům přehrávají při procházení jejich feedů TikToku. Tato celoobrazovková reklama se zvukem se prolíná s nativním obsahem a zvyšuje zapojení uživatelů TikToku.

Videoreklamy s horním zobrazením

Reklamy s horním zobrazením se zobrazují v horní části kanálu uživatele a mohou se pochlubit nejvyšší mírou zapojení s o 67 % vyšší efektivitou prodeje než ostatní videoreklamy TikToku. Vzhledem k vysoké viditelnosti jsou reklamy s horním zobrazením ideální pro kampaně zvyšující povědomí o značce a pro firmy, které vytvářejí videoreklamy nejvyšší kvality.

Efektové reklamy

Chcete, aby se uživatelé zapojili do propagace vaší značky a podpořili povědomí o ní ve svých vlastních videích? Efektové reklamy na TikToku umožňují firmám vytvářet vlastní "efekty" rozšířené reality, které mohou uživatelé aplikovat jako filtr na své vlastní videopříspěvky.

Spolupráce s influencery

Videa influencerů na TikToku sledují miliony lidí a firmy mohou sílu těchto sledovatelů využít tím, že s influencery navážou spolupráci. Spolupráce s influencery na TikToku umožňuje značce zapojit se do kontaktu s publikem influencerů prostřednictvím zmínek o značce, propagačních akcí a spolupráce na videích.

Tiktok

Hashtagové výzvy

Reklamy s hashtagy jsou na TikToku oblíbenou reklamní volbou. Tyto propagační akce zvyšují angažovanost a rozpoznatelnost značky, jelikož uživatelé zveřejňují videa, na kterých interagují s produktem v rámci značkové hashtagové výzvy. Doprovodný hashtag s názvem značky pomáhá těmto reklamám k virálnímu šíření.

Reklamy brand takeover

Další oblíbenou marketingovou volbou na TikToku je reklama brand takeover. Jakmile uživatelé otevřou platformu, tyto reklamy na prvních několik sekund ovládnou obrazovku jejich telefonu. Tyto reklamy přitahující pozornost se objevují i v jiných oblastech TikToku a mohou obsahovat odkazy na stránky vaší firmy.

Kolik stojí reklama na TikToku?

Reklamy na TikToku vypadají hezky, ale kolik stojí? Náklady na reklamu na TikToku se mohou lišit v závislosti na různých faktorech, včetně reklamního rozpočtu firmy, úrovně její kampaně, cílových skupin a typu zakoupené reklamy.

I když reklama na TikToku může být dražší než reklama na některých jiných platformách sociálních médií, obvykle začíná na 10 dolarech za tisíc zobrazení.

10 důležitých kroků pro úspěch s reklamami TikTok

Jak zajistit úspěch své reklamní kampaně na TikToku? Inzerenti mohou zakoupit reklamní umístění pro své firmy tak, že si založí reklamní účet TikTok, stanoví cíl své kampaně a provedou několik jednoduchých kroků.

1. Vytvoření reklamního účtu TikTok

Prvním krokem je vytvoření firemního účtu na reklamní platformě TikTok. Stačí navštívit vstupní stránku TikTok pro firmy a kliknout na tlačítko "Začít". Budete vyzváni k zadání podrobností o své firmě, včetně jejího oficiálního názvu, popisu a kontaktních údajů.

2. Stanovte cíl

Jaký je cíl vaší reklamní kampaně na TikToku? Chcete zaujmout jeho uživatele, zvýšit návštěvnost svých webových stránek nebo generovat potenciální zákazníky? Všechny mohou vést k většímu povědomí o značce a vyšším prodejům, ale strategie k dosažení tohoto konečného cíle se bude lišit v závislosti na cílech vaší reklamy. Inzerenti také musí určit své cílové publikum, aby reklamy mohly cílit na správné uživatele TikToku.

3. Stanovte rozpočet

Jaký je váš rozpočet na reklamní kampaň? Firemní účty mohou pro své kampaně určit denní nebo celkový rozpočet. Určujete také délku své kampaně, takže si nezapomeňte své finanční prostředky dobře rozvrhnout.

4. Vytvoření a pojmenování reklamní kampaně

Nyní je čas vytvořit vaši první videoreklamu pro TikTok! Pokud jste tak ještě neučinili, přihlaste se pomocí svého profilu TikTok a vytvořte obsah, který chcete použít ve své reklamě TikTok, podobně jako byste vytvářeli vlastní uživatelský obsah. Při tvorbě reklamního obsahu nezapomeňte na výběr reklamních formátů TikTok.

5. Vyberte si skupinu reklam

Chcete-li úspěšně spustit reklamní kampaň na TikToku, musíte vytvořit reklamní skupinu. Stačí vybrat typ propagace a zadat URL adresu své stránky. Budete muset zadat zobrazované jméno, profilový obrázek a určit, jakým způsobem má vaše cílové publikum s reklamou pracovat na základě reklamního formátu.

6. Automatizované vs. kreativní reklamy

Jak chcete, aby se vaše reklamy na TikToku zobrazovaly? Většina uživatelů se spoléhá na automatizované umístění reklamy, při kterém algoritmy TikToku testují různé možnosti, aby určily, které umístění nabízí nejlepší výsledky pro vaše cílové publikum za nejlepší cenu.

Některé firmy však volí možnost kreativního umístění, kdy je funkce automatické kreativní optimalizace TikToku provede výběrem vlastního preferovaného umístění. Automatická kreativní optimalizace umožní inzerentům nahrát až 10 obrázků, pět videí, pět reklamních textů a jednu výzvu k akci.

7. Výběr vlastního publika

Kdo je cílovým publikem vaší reklamní kampaně na TikToku? Není třeba platit za zobrazování reklam uživatelům mimo váš cílový trh. Firemní účty TikTok, které umisťují reklamy, mohou cílit na publikum na základě demografických údajů, polohy, zájmů, typu zařízení nebo chování v aplikaci. Například můžete cílit své reklamy tak, aby se zobrazovaly ženám ve věku 20 až 35 let, které žijí ve Středočeském kraji, hrají Fortnite a rády jedí zeleninové saláty.

8. Zvolte strategii vaší nabídky

Jak chcete, aby vám byly vaše reklamy v aplikaci TikTok účtovány? Zásadním krokem při vytváření reklamní kampaně TikTok je volba, zda uživatelé chtějí za své reklamy platit na základě celkového počtu zobrazení, počtu zhlédnutých videoreklam nebo počtu uživatelů, kteří na reklamu kliknou.

9. Ujistěte se, že splňujete požadavky TikToku na reklamu

Než bude vaše reklama schválena k zobrazení na TikToku, musí splňovat požadavky platformy na reklamu. TikTok nabízí seznam pokynů pro své inzerenty, včetně pravidel, že reklamy musí být ve schválených jazycích, nesmí v nich být pravopisné a jiné chyby, reklamy nesmí vybízet k akcím, které platforma nepodporuje, a musí splňovat specifikace obrázků a videí.

10. Dokončení reklamní kampaně TikTok a její optimalizace

Po zobrazení náhledu reklamy TikTok je čas dokončit kampaň a připravit se na spuštění reklamní kampaně. Inzerenti mohou spravovat více TikTok kampaní pomocí správce reklam a ovládacího panelu, který obsahuje snadno použitelné karty, například kartu kampaně, kde si uživatelé mohou zobrazit a spravovat podrobnosti o reklamě.

Vyplatí se reklama na TikToku?

TikTok dnes používají prakticky všichni příslušníci mladé generace a kupodivu i stále více lidí z té střední. Pokud nabízíte produkt, který tyto cílové skupiny ocení, je téměř jisté, že se mezi pravidelnými uživateli TikToku pohybují vaši budoucí zákazníci. Reklama na TikToku vám přináší ideální příležitost, jak tyto lidi oslovit svou nabídkou.Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp