Vylepšete svůj profil na Instagramu
Zjistěte, jak vylepšit váš profil na Instagramu a zvýšit zájem zákazníků o vaše produkty. Najděte nové zákazníky tam, kde jich je nejvíc, a oslovte je jazykem, kterému porozumějí.

Instagram je jednou z mnoha platforem, které mohou malé firmy využít k aktivní komunikaci se zákazníky. Tato platforma nabízí mnoho funkcí, které mohou být pro firemní uživatele atraktivní, a to od marketingu a prodeje až po zákaznický servis. Zde je několik tipů, které vám pomohou co nejlépe využít váš profil na Instagramu a začlenit jej do celkové strategie obsahového marketingu.

Dosáhněte úspěchu v marketingu na Instagramu

Pokud chcete oslovit nové zákazníky, měli byste začít tam, kde se tito lidé s největší pravděpodobností zdržují. Tím místem jsou pochopitelně sociální sítě. Dnešní podnikatelé, kteří chtějí na internetu uspět, potřebují sociální sítě, aby dokázali oslovit zákazníky, kteří zde tráví každodenně spoustu času.

Žijeme ve věku sociálních médií

V současné době je na celém světě přibližně 2,7 miliardy aktivních uživatelů sociálních sítí a z těchto lidí přibližně jedna miliarda vlastní aktivní účet na Instagramu, který se tak díky svému jednoduchému ovládání a vizuální přitažlivosti stal jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí na světě. Díky své obrovské popularitě se tento rychle se rozvíjející mediální prostor stal dokonalým prostředím pro podnikatele a majitele e-shopů, kteří chtějí získávat nové zákazníky.

Díky novým možnostem elektronického obchodování na Instagramu je nyní možné zde propagovat a prodávat vaše zboží, což znamená, že nikdy nebyl lepší čas na vylepšení instagramového profilu a jeho využití pro zvýšení vašich zisků. Instagram by měl být stěžejní součástí jakékoli marketingové kampaně na sociálních sítích.

Co potřebujete vědět o nastavení profilu na Instagramu

Abyste mohli váš Instagram využívat na maximum, je nezbytné, aby váš profil zde byl správně vyplněn a nastaven. Instagram vám umožňuje zveřejnit na vašem účtu krátký popis v délce 150 znaků a jeden externí odkaz, který můžete použít k přivedení zákazníků na vaše webové stránky. To opravdu není mnoho. Je však možné přizpůsobit vaše uživatelské jméno, které je od popisku oddělené. Tím získáte dalších 30 znaků, se kterými můžete pracovat. Většina uživatelů Instagramu, kteří navštíví váš účet, si prohlédne i váš profil, takže je velmi důležité zahrnout do něj podstatné informace o vaší firmě co nejsrozumitelnějším způsobem.

Jelikož Instagram nabízí pouze krátký prostor pro sdílení základních informací s potenciálními zákazníky, znamená to, že musíte počítat každé slovo. Přesto však musíte návštěvníkům sdělit, jaké produkty nebo služby nabízíte a komu jsou určeny. Neplýtvejte proto zbytečně slovy a jděte přímo k jádru věci.

Influencer

Použijte odkazy, na které lze kliknout

Odkaz ve vašem profilu představuje nejlepší příležitost k nasměrování potenciálních zákazníků na váš web nebo vstupní stránku. Existují však i další způsoby, jak pomocí Instagram profilu zákazníka přivést na vaši stránku, které můžete použít v rámci limitu 150 znaků. Vytvořte hashtag obsahující název vaší firmy a jednoduše jej vložte do svého profilu. Tímto způsobem budete moci nasměrovat návštěvníky na zdroj, který obsahuje zajímavý obsah a další informace o vaší firmě. Pomocí hashtagu nabídnete svým návštěvníkům další vrstvu interakce mimo vaši primární instagramovou stránku.

"Pokud budete váš hashtag propagovat a aktivně vybízet své zákazníky a fanoušky, aby zveřejňovali obrázky a související obsah pomocí vašeho hashtagu, budete tímto způsobem získávat stále více návštěvníků. "

Tipy a triky:

• Pokud to prostor dovolí, okořeňte svůj profil poutavým emoji, abyste přitáhli pozornost návštěvníků.
• Upoutejte zvláštní pozornost na konkrétní části vašeho profilu pomocí ikon, například šipek nebo ukazujících prstů.
• Využijte nástroj Instagramu na úpravu textu, abyste pomohli vašemu textu vyniknout mezi ostatními.
• Pokud chcete, aby URL adresa upoutala pozornost, umístěte ji ve svém profilu co nejvíc nahoře jako primární odkaz, na který lze kliknout.

Maximalizujte užitek z odkazu

Součástí vašeho profilu na Instagramu může být jeden funkční odkaz. Chcete-li zajistit, aby váš profil přinášel skutečné výsledky, budete muset užitek z vašeho odkazu co nejvíce maximalizovat a nasměrovat veškerou důležitou návštěvnost na váš web nebo na vstupní stránku s nejnovějšími produkty. Je důležité si uvědomit, že můžete svůj profil v průběhu času editovat. V závislosti na okolnostech tak můžete odkaz měnit, tak aby vám přinášel co největší užitek. Pokud existuje období, kdy nemáte co propagovat, měli byste odkazovat na domovskou stránku své firmy. Pokud však existuje něco, o čem si myslíte, že stojí za to nasměrovat tam vaše návštěvníky, neváhejte to udělat. Například:

• Soutěž, kterou právě provozujete.
• Nová slevová akce.
• Videokampaně propagující nový produkt nebo službu.
• Vstupní stránka konkrétního produktu.
• Registrace do e-mailového newsletteru a získání kontaktu pro e-mailing.
• Nedávný článek na blogu, o kterém si myslíte, že by se vašemu publiku mohl líbit.
• Seznam odkazů vztahujících se k vaší značce.

Ať už se rozhodnete prostřednictvím odkazu nabídnout návštěvníkům cokoli, vždy se ujistěte, že to odpovídá vaší současné obchodní strategii.

Chcete-li odkaz udělat kratší a poutavější, můžete použít zkracovače odkazů, jako je například Bit.ly. Získáte tím nejen kratší a přitažlivější URL adresu, ale umožní vám to také sledovat, kolik návštěvníků stránky klikne na odkaz, a tím změřit jeho úspěšnost.

Přidejte vaše kontaktní údaje

Přidání vašich kontaktních údajů do vašeho Instagram profilu může sloužit jako neuvěřitelně účinný nástroj pro zvýšení zájmu návštěvníka, protože nabízí vašim potenciálním zákazníkům více možností vás oslovit než samotné přímé zasílání zpráv. Pokud prezentujete svým návštěvníkům více než jednu možnost kontaktu na vás, nejenže dáte potenciálním zákazníkům možnost vás kontaktovat pomocí různých komunikačních platforem, ale přidáte vašemu profilu i vyšší úroveň důvěryhodnosti a transparentnosti. Tyto klikatelné kontakty, které zahrnují poštovní adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu, se nazývají „akční tlačítka“.

Abyste mohli akční tlačítka používat, budete muset mít na Instagramu aktivovaný byznys profil a to samé platí i pro výzvu k akci (CTA).

Profil na Instagramu

Přidejte přitažlivou výzvu k akci (CTA)

U většiny marketingové komunikace, pokud chcete, aby lidé něco udělali, je potřeba jim předložit jasnou a přehlednou výzvu k akci a váš profil na Instagramu není výjimkou. Chcete-li dosáhnout maximálního účinku, měla by být vaše výzva k akci umístěna na konec vašeho profilu. U výzvy k akci je nejdůležitější její text, který by měl zákazníkovi sdělit, co chcete, aby udělal, a co tím získá. Výzvy k akci by měly být krátké, úderné a používat rozkazovací způsob, například:

• Klikněte
• Objednejte
• Kupte
• Získejte
• Vyhrajte

a podobně.

Vytvářejte příběhy

Jak bezpochyby víte, Instagram je platforma založená na obrázcích, která vám poskytuje dostatečnou příležitost vyprávět příběhy pomocí vašich videi a fotografií. Chcete-li vylepšit váš profil, měli byste využít sílu instagramových příběhů a použít funkce zvýraznění na ty nejlepší z nich, takže se budou trvale objevovat přímo pod vaším profilem, dokud se nerozhodnete je odstranit. Všichni vaši návštěvníci je tak budou mít neustále na očích.

Příběhy Instagramu nabízejí příležitost podělit se s diváky o poutavé příběhy propagující vaši firmu, produkty nebo služby a díky zvýraznění budete moci rozšířit váš životopis o vizuální prvky, které inspirují, zaujmou a přilákají potenciální zákazníky.

Příběhy na Instagramu denně sleduje 300 milionů uživatelů z celého světa, takže pokud se snažíte vymáčknout s vašeho Instagramu co nejvíce, je to taktika, která určitě stojí za vyzkoušení.

Přestože se úspěch vašeho Instagram účtu využitím kombinace výše uvedených taktik zvýší, je důležité si také uvědomit, že pokud si chcete skutečně najít nové zákazníky, musíte jim nabídnout opravdu výhodný obchod a přitom s nimi komunikovat přátelským a přirozeným způsobem. Pokud je váš přístup k zákazníkům příliš neosobní nebo je návštěvníky považovaný za příliš teleshoppingový, lidé na váš odkaz kliknou zřídkakdy.
Cílem vašeho obsahového marketingu komunikace se zákazníky by vždy mělo být navázat přátelský vztah. 150 znaků sice není moc, ale pokud tento prostor využijete rozumně, úspěch se zajisté dostaví.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp