Co si představit pod Google Ads Creative Studio?
Doba obyčejných textových reklam je již dávno pasé. Dejte vašim reklamním sdělením novou šťávu a předveďte je v tom nejdokonalejším provedení. Objevte Google Ads Creative Studio.

Je tomu již přibližně 20 let, kdy společnost Google umožnila svým uživatelům využívat online reklamní služby a oslovovat svou reklamou statisíce uživatelů. Spustila tehdy službu nazvanou Google Ads, která přinesla zákazníkům řadu výhod. Tou největší bylo, že nemusejí utrácet velký rozpočet za zobrazení reklamy na stránkách Googlu, ale platí až ve chvíli, kdy nějaký uživatel na reklamu klikne –funguje tedy na principu pay-per-click neboli PPC. Díky možnosti cílení podle geografických, demografických, technologických, časových a behaviorálních proměnných se stala populární a dnes ji využívají miliony uživatelů na celém světě. Nic v životě ale není neměnné – a v online prostředí to platí dvojnásob. Vývoj jde neustále kupředu a běžné textové a grafické reklamy či reklamy na YouTube už nestačí.

Pokud chcete zaujmout své publikum, musíte do svých reklam zapojit interaktivitu a vylepšit je animací. Musíte vytvářet reklamní formáty s hravou a poutavou podobou, za využití nejmodernějších technologií – takzvaná rich media. A přesně proto přichází na scénu nová platforma: Google Ads Creative Studio.

Co si představit pod Google Ads Creative Studio?

Jak už bylo řečeno výše, jedná se o platformu společnosti Google, jejímž cílem je pomoci návrhářským, mediálním a kreativním týmům se zefektivněním a rozšířením procesů při tvorbě multimediálních reklam. Na trhu se objevila 21. června 2021 a je dostupná, stejně jako Data Studio, přes Google Suite. Ukrývá v sobě široké spektrum kreativních nástrojů, které umožní uživatelům vytvářet reklamy, zobrazovat náhledy a testovat reklamní kreativy na jednom místě. A to vše velmi jednoduchým a intuitivním způsobem.

Knihovna projektů pro dokonalý přehled

Google Ads Creative Studio je vybaveno jedinečnou knihovnou projektů, která vám umožňuje vytvářet a upravovat videoreklamy, grafické a zvukové reklamy, a navíc kreativně organizovat a spolupracovat na svých kampaních napříč celými týmy. Proces vytvoření reklamy v knihovně Google Ads Creative Studio funguje, stručně řečeno, následovně:

Nahrání do knihovny – první krok, který musíte udělat, je nahrát schválené kreativní prvky do knihovny. Zde je můžete různě kombinovat, přiřazovat a vytvářet obsahové reklamy a video či zvukové reklamy.
Spolupráce – zde se otevírá možnost pro spolupráci v rámci týmu. Jednotliví členové mohou doplňovat své kreativní strategie a dolaďovat podklady reklamy pro své klienty. Nemusíte mezi sebou tedy složitě sdílet jednotlivé verze přes různé kanály, vše máte všichni pod jednou střechou.
Schválení kvality – jakmile se dopracujete k finální podobě vaší reklamy, musíte si ji nechat schválit společností Google. Přímo z knihovny Google Ads Creative Studio ji odešlete QA týmu Google, který vám ji buď posvětí, nebo vrátí k úpravám.
Odeslání klientovi – jakmile dostanete zelenou od QA týmu Google, můžete finální verzi reklamy odeslat klientovi, a to přímo do služeb Display & Video 360, Campaign Manager 360 nebo Google Ads Manager.

Vyplatí se Google Ads Creative Studio?

I když Google Ads Creative Studio usnadňuje tvorbu reklam a umožňuje práci v týmu takzvaně „pod jednou střechou“, i když je každý člen třeba na jiném konci republiky či světa, možná si kladete otázku, zda má smysl za tuto platformu platit. A navíc v případě, pokud už podobné služby používáte. Pojďme se tedy zaměřit na ty nejvýznamnější funkce, kterými by vás mohlo Google Ads Creative Studio zaujmout, a které jej odlišují od konkurence.

Velké množství nástrojů – jak už jsme zmínili výše, Google Ads Creative Studio zastřešuje velké množství kreativních nástrojů, které vám usnadní proces realizace vašeho reklamního sdělení. Můžete využívat například dynamické reklamy Google, nástroje pro tvorbu HTML5 vizualizací, Audio Mixer či YouTube’s Director Mix. Další nástroje by měly dle vyjádření společnosti Google dále přibývat.
Jednoduchost a kreativita – Google Ads Creative Studio představuje skvělý způsob, jak vytvářet atraktivní reklamy pro více klientů. Navíc umožňuje přístup pro více uživatelů, takže na něm může pracovat několik členů vašeho týmu. Do knihovny můžete nahrávat nejrůznější vizuální, zvukové a dynamické podklady, bez nutnosti sdílení přes nejrůznější kanály. Vše tedy máte dostupné na jednom místě, s přístupem odkudkoliv a pro všechny členy, kterým udělíte přístup.
Různé typy reklam – díky knihovně této platformy můžete různě kombinovat a přiřazovat různé verze jedné reklamě, nebo kombinovat různé typy reklam. Pohrát si můžete například s reklamami v obsahové síti, dynamickými reklamami, reklamami na YouTube nebo Google Smart.

Google

Další fakta, která by vám neměla uniknout

Pokud vás základní fakta o platformě Google Ads Creative Studio zaujala a máte pocit, že by pro vás mohla být přínosem, máme pro vás ještě několik důležitých informací, které by neměly ujít vaší pozornosti, abyste později nebyli nemile překvapeni:

Google Ads Creative Studio není určeno pro jednotlivce – pokud si chcete vytvářet reklamy pouze sami pro sebe, bohužel vás nepotěšíme. Google zatím poskytuje tuto platformu pouze reklamním a kreativním agenturám. Do budoucna ale třeba své rozhodnutí změní a poskytne tento nástroj pro tvorbu reklamy i širšímu spektru uživatelů.
Potřebujete schválení Google – abyste mohli získat přístup do studia Google, musíte si o něj požádat přímo u společnosti Google. Není to ale nic složitého, stačí vyplnit veškeré požadované informace ve formuláři, který naleznete přímo na stránkách studia a vyčkat na schválení. To obdržíte v průběhu jednoho až dvou týdnů.
Kontrola kvality je momentálně nefunkční – z důvodu pandemie Covid-19 společnost Google omezila aktivity svých zaměstnanců, proto v tuto chvíli není možná kontrola QA. Budete ji muset zvládnout sami, a to pomocí externího oprávnění. To může povolit správce účtu, a to pro jednoho či více uživatelů. Jakmile si reklamu v rámci vaší společnosti schválíte, můžete ji odeslat zákazníkovi.

Pár slov závěrem

Google Ads Creative Studio je skvělým řešením, pokud vytváříte reklamní kampaně na denní bázi pro více klientů. Vzhledem k tomu, že je určeno pouze pro agentury a studia, je třeba zvážit, zda je pro vaše potřeby vhodné z hlediska rozsahu a struktury vaší firmy a požadavků klientů. Ať už se rozhodnete pro či proti, tím zásadním, co byste měli mít na paměti, je, že svět reklam se neustále mění a vyvíjí, proto pokud chcete zaujmout, měli byste používat ty nejmodernější nástroje a oživit své reklamy nejen kreativním obsahem, ale i kvalitním zvukem a dynamickými komponentami. Jen tak se dokážete udržet na špici.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp