Využijte data k vytvoření efektivního e-mailingu

25.2.2018
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Jak můžete data využít k vytváření personalizovaných e-mailových marketingových strategií? Vylepšete své marketingové aktivity tak, aby přinášely více obchodních příležitostí.

Jak můžete data využít k vytváření personalizovaných e-mailových marketingových strategií? Vylepšete své marketingové aktivity tak, aby přinášely více obchodních příležitostí.

Díky internetu má svět marketingu dnes zcela jiný rozměr. Právě díky internetu mají marketingoví specialisté k dispozici mnohem více možností, jak oslovit potenciální zákazníky, a zároveň mohou snadno získat velké množství dat, která jim pomáhají marketingovou strategii neustále vylepšovat.

Dokonce i data, která vypovídají o problémech v našich kampaních, představují příležitost, jak tyto kampaně posunout.

Sbírejte data

Informaci, že data představují největší příležitost pro obchodníky, jistě neslyšíte poprvé. Čím více budete sledovat metriky vašich kampaní a čím více dat o svých zákaznících budete mít, tím lepší marketingovou strategii budete moci vytvořit.

Relevantní obsah

Již jste také určitě dostali e-mail s komerčním sdělením, které bylo jen málo relevantní nebo nebylo relevantní vůbec. Většina firem obecně rozesílá e-maily zákazníkům, kteří nakoupili na jejich webu. Pokud ale například vlastníte obchod s chovatelskými potřebami a majiteli křečka budete opakovaně nabízet výborné krmivo pro psy, pravděpodobně vaše e-maily budou končit v koši. Snažte se segmentovat zákazníky a nabídnout jim obsah, který je bude opravdu zajímat.

Vytvářejte vztahy se zákazníky správným typem e-mailových zpráv

Když máte k dispozici dostatečné množství dat, je na čase posílat zákazníkům správné e-maily ve správný čas. E-mailing může být velmi efektivním marketingovým kanálem. Správné načasování a relevatní sdělení jsou ale klíčové. Pokud si u vás klient právě zakoupil zboží, pravděpodobně na e-mail s nabídkou dalších produktů, který zašlete hned druhý den, reagovat nebude. Velmi výhodné je zasílat e-maily zákazníkům v období, kdy jim mohlo dojít zboží (například krmivo pro psy) a očekáváte, že již nastal čas, nakoupit další zásoby.

Závěr

E-mailové schránky vašich zákazníků jsou s největší pravděpodobností zaplaveny mnoha hromadnými zprávami. Dělejte proto marketing jinak. Snažte se svým zákazníkům zasílat e-maily, které skutečně budou číst. Ať už v nich budete nabízet zboží, které by je mohlo zajímat, nebo zašlete cenné rady, které pro ně budou zajímavé a vaše e-maily tak nebudou končit v koši.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, searchengineland.com, smartinsights.com

 

Doporučené články