Praktický marketing pro úspěch v lokálním online podnikání

19.9.2018
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Menší podnikatelé musejí čelit velkým korporacím a algoritmům vyhledávačů, které velké hráče ve vyhledávání upřednostňují. Jak tento tlak ustát?

Podnikání se často podobá boji Davida s Goliášem. Menší podnikatelé musejí čelit velkým korporacím a algoritmům vyhledávačů, které velké hráče ve vyhledávání upřednostňují. Jak tento tlak ustát? Zde je několik strategií, které vám umožní porazit velké korporace na poli vyhledávání. Jak to můžete dokázat? Klíčem k úspěchu je promyšlený a zajímavý obsah.

Jak se mění SEO

Již od vzniku vyhledávačů se SEO neustále mění. Měnilo se i v dobách, kdy tuto zkratku ještě nikdo nepoužíval. Postupem času se zdá, že se SEO stává stále složitějším a komplexnějším, ale ve skutečnosti jde stále o jediné. Doručit návštěvníkovi ten nejlepší možný obsah, který odpovídá jeho dotazu.  Návštěvníky vůbec nezajímají věci, jako je počet nadpisů H1, hustota klíčových slov, validita kódu nebo kvalita zpětných odkazů. Jediné, co jej zajímá, je obsah, který dokáže odpovědět na jeho dotaz a vyřešit jeho problém.

V posuzování toho, který obsah je kvalitnější a lépe odpovídá dotazu uživateke, se vyhledávače neustále zlepšují, využívají stále sofistikovanějších algoritmů, a s tím se mění také postupy optimalizace.

Klíčem k úspěchu ve vyhledávačích je kvalitní obsah

Vytvořit opravdu kvalitní obsah není pro menší firmy jednoduché. Velcí hráči mají k dispozici mnohem větší prostředky na tvorbu kvalitního obsahu než e-shop, který musí hlídat každou korunu v cash flow, aby se udržel v černých číslech.

Je zde tedy pro menší firmy ještě stále šance dělat úspěšný obsahový marketing? Zcela jistě ano.

Blogy. Jsou skutečně nezbytné?

Většina menších firem má ke svým e-commerce stránkám taky blog. Většina z nich věří, že pravidelným publikováním článků zvýší svou popularitu ve vyhledávačích a získá návštěvníky, kterým posléze mohou prodat své zboží. Mohlo by to tak fungovat, nebýt jedné věci. Blogy většiny firem jsou zcela nezajímavé, plné naprosto zbytečných článků o věcech, které zákazníky vůbec, ale vůbec nezajímají.

Ruku na srdce: Pokud si návštěvník chce na vašem e-shopu koupit například novou televizi, proč by jej měly zajímat články o teambuildingové akci zaměstnanců firmy? Tyto články vám pravděpodobně nové zákazníky nezajistí.

Abyste přilákali nové zákazníky, je potřeba jim servírovat obsah, který je zajímá v momentě, kdy si chtějí něco koupit. Následující druhy obsahu dokážou zákazníka postrčit a přimět jej k rozhodnutí si koupit váš produkt.

Nabídněte návštěvníkovi užitečné zdroje informací

Pokud návštěvník přijde na váš web, často ještě není plně rozhodnutý, co (a jestli vůbec) si koupí. Často hledá více informací o produktu, který ho zajímá, nebo hledá, který produkt by dokázal nejlépe vyřešit jeho problém.

Vytvoření článků, které budou podrobně rozebírat vlastnosti produktů, které prodáváte, a odpovídat na nejčastější otázky, které zákazníci kladou. To je jeden z nejlepších způsobů, jak návštěvníky ujistit, že produkt, o který se zajímají, je tím nejlepším řešením jejich potřeb. Detailní popisy produktů a odpovědi na často kladené dotazy jsou velmi často vyhledávané a články s podobným obsahem dokážou zajistit příliv nových zákazníků na vaše stránky. Navíc, toto je přesně ten typ obsahu, na který ostatní spontánně odkazují, a vy tak získáváte další výhodu pro váš web.

Sepište podrobný článek o každém z vašich produktů, kde do detailu rozeberete jeho vlastnosti a způsoby použití. Sestavte si seznam nejčastějších otázek, které vám vaši zákazníci kladou, a poté každou z nich důkladně zodpovězte v podrobném článku.

Publikujte užitečné návody

Zveřejňování užitečných návodů, které se týkají vašeho oboru, je skvělým způsobem, jak využít výhody vybraných úryvků (featured snippets) ve vyhledávání Google. Pokud se vybrané úryvky budou zobrazovat ve vyhledávání, zajistí to vaší stránce mnohem větší pozornost ze strany uživatelů Google a daleko větší počet kliknutí.

Vybrané úryvky se často zobrazují jako výsledek vyhledávání na konverzační otázky. Jediné, co pro to musíte udělat, je zodpovědět tyto otázky mnohem lépe než vaši konkurenti a umístit je na vaše stránky ve formátu čitelném pro hlasové vyhledávání.

Jednou z výhod, které mají menší firmy proti velkým, zavedeným značkám, je mnohem větší flexibilita. Menší firmy dokážou mnohem pružněji reagovat na změny a uzpůsobit svoji strategii měnícím se podmínkám. Velké firmy mají mnohem větší setrvačnost a změnit kurz jim trvá déle. Každé rozhodnutí musí projít korporátní hierarchií a to zabere mnoho času. Menší firmy jsou v tomto ve výhodě. Dokážou kdykoli obrátit a vyhnout se překážce, která se před nimi objevila. Mohou také ihned reagovat na příležitosti, které se naskytnou. Zatímco ve velké firmě pořádají nekonečné meetingy, aby se dohodli, zdali zveřejnění návod „10 cool způsobů, jak používat výrobek XYZ“ odpovídá firemní strategii, vy můžete během pár minut sepsat jednoduchý návod, umístit jej na web, sdílet na sociální síti a ihned získávat nové zákazníky. Opakujte stejný postup se všemi vašimi produkty a noví zákazníci se vám z vyhledávačů jen pohrnou.

Nabídněte návštěvníkům další užitečné zdroje

Pokud nabídnete uživatelům svých stránek dodatečné zdroje informací, může to vašemu marketingu velmi prospět, i když se tyto zdroje nebudou zcela týkat vašeho oboru. Příklady užitečných zdrojů, které mohou zaujmout návštěvníky:

• Atraktivně zpracovaný kalendář se seznamem lokálních kulturních nebo sportovních akcí.

• Seznamy typu: 10 věcí, které můžete udělat při návštěvě určitého místa nebo akce.

• Dodatečné informace pro účastníky nějaké lokální akce, které sumarizují veškeré informace o akci ze všech dostupných zdrojů a přidávají ještě nějaké navíc.

Velkou výhodou je, že tyto seznamy zdrojů jsou doslova magnetem na odkazy. Lidé na tyto seznamy rádi odkazují ze svých stránek a sdílejí je na sociálních sítích. Přestože na tom není nic složitého, málokdo si navíc dá práci se sestavením kvalitního seznamu, takže v tomto oboru není tak velká konkurence.

Vytvářejte videa, která zaujmou vaše návštěvníky

Každý z nás mnohokrát slyšel, že video je nejrychleji rostoucím zdrojem internetového obsahu. Bohužel většina tohoto obsahu je však zcela nezajímavá a má minimální sledovanost. Youtube je plné videoklipů, které nabízí různé produkty, ale málokteré z nich stojí za zhlédnutí.

Jedním z nejdůležitějších faktorů nezbytných pro to, aby se vaše video na Youtube zobrazovalo na horních pozicích, je faktor zvaný „Watch time“. Mohlo by se zdát, že jde o čas, který uživatel strávil sledováním konkrétního videa, ale není tomu tak.  Namísto toho jde o dobu, kterou návštěvník vašeho videa strávil na vašem Youtube kanálu celkově. Ano, je to tak. Abyste své video dostali co nejvýše, je třeba udržet návštěvníka co nejdéle na svém Youtube kanálu. Zde je několik tipů, jak toho dosáhnout.

Dávejte na Youtube pouze kvalitní videa. Videa, která mají návštěvníkovi co říci, dokážou mu v něčem pomoci a přesně korespondují s titulem videa. Kvalitní v tomto případě nemusí nutně znamenat vysokou vizuální kvalitu. Znamená to spíše kvalitní myšlenku a kvalitu a množství informací, které se sledující dozví. Dobré „unboxing“ video natočené mobilem je pro návštěvníka přínosnější než nicneříkající promo natočené v profesionálním studiu.

Zkraťte své intro na minimum. Možná si myslíte, že vaše intro je strašně cool a každý návštěvník si jeho sledování užije tak, jako vy jeho tvorbu, ale není tomu tak. Nikdo není zvědavý na intro, které trvá půl minuty. 5 sekund v tomto případě bohatě stačí.

Vytvářejte Previews. V koncové obrazovce vašeho videa nezapomeňte ukázat ochutnávky z vašich dalších tematicky příbuzných klipů. Lidé jsou většinou líní a mají rádi, když jim někdo doporučí, na co se mají dívat příště.

Natáčejte seriály. Vytvářejte delší série kratších videí a rozdělujte je do jasně oddělených očíslovaných částí. Návštěvník, kterého zaujme video číslo 2, bude chtít zhlédnout i díly 1 a 3 a posléze i další, jelikož má pocit, že se dozví další užitečné informace. Návštěvník se zakouká do „seriálu“ a Youtube váš kanál odmění lepšími pozicemi. Video rozdělené na několik kratších dílů vygeneruje více „Watch time“ než stejné video v celku.

Vytvářejte playlisty. Uspořádejte své video seriály do tematických seznamů. Algoritmu Youtube to usnadní rozhodování, jaké video nabídnout návštěvníkovi jako další.

Další trik, jak zvýšit Watch time. Vytvářejte na svém kanále playlisty, které budou obsahovat i tematicky příbuzná videa z cizích kanálů. Pokud je budou návštěvníci sledovat po zhlédnutí vašeho videa, také vám to zvýší Watch time. Jakmile některé z vašich videí začne mít větší sledovanost, vytvořte playlist z tematicky příbuzných „featured“ klipů a ten váš dejte na začátek.

Vžijte se do situace svých zákazníků

Cílem moderního obsahového marketingu je přinášet uživatelům informace, které co nejlépe zodpoví jejich dotazy a uspokojí jejich potřeby. Dělejte průzkumy a zjišťujte, co vaši cílovou skupinu zajímá, jaké jsou její problémy a po čem touží. Vytvořte na tato témata obsah, který bude podrobnější, přesnější a lepší než cokoli, co nabízí vaše konkurence. Propagujte svůj obsah pomocí sociálních sítí. Sledujte výkon, vyhodnocujte výsledky obsahového marketingu a získejte více a více návštěvníků i konverzí.

zdroj: searchengineland.com, ppchero.com, searchenginemarketing.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články