SEO revize
Pokud plánujete redesign vašeho zastaralého webu, máte skvělou příležitost provést zároveň revizi a vylepšení vaší SEO strategie.

Každý, kdo někdy zkoušel prorazit na poli online marketingu, velmi dobře ví, že v internetovém obchodě nestačí nabídnout návštěvníkovi jen seznam vašich produktů. Jde o celkový prožitek zákazníka, který musí být na vašem webu maximálně spokojen. Není tedy divu, že průměrná internetová firma investuje každé tři roky do nového designu webových stránek, tak aby byly moderní, konkurenceschopné, využívající všech současných trendů SEO a internetového marketingu a splňovaly veškerá očekávání zákazníků.

Redesign webu je skvělou příležitostí pro revizi a vylepšení SEO

Redesign webu poskytuje skvělou příležitost k modernizaci a revizi vaší dosavadní SEO strategie. Nejde jen o klíčová slova a zpětné odkazy, ale také o vnitřní polinkování a celkovou informační architekturu webu, obsahovou a publikační strategii a odstranění technických chyb, které brání vašemu webu dosáhnout svého maximálního potenciálu.

SEO se totiž neustále vyvíjí, tak jak se vyvíjejí i algoritmy vyhledavačů. Zastaralá verze stránek tak s velkou pravděpodobností obsahuje spoustu prvků, které již v současnosti na umístění webu ve vyhledávání nemají příliš velký vliv, a naopak postrádá ty, které by mu mohly v současnosti výrazně pomoci.

Chyby a nedostatky v SEO mohou vést k postupnému snižování organické návštěvnosti z vyhledavačů a zhoršování ekonomických výsledků webu.

Využijte SEO ke zlepšení uživatelské zkušenosti

Pokud se pustíte do nového návrhu webu, mělo by být vaším cílem zlepšení uživatelského komfortu (UX) a optimalizace konverzního poměru (CRO). Tyto kroky však lze jen těžko uskutečnit bez spolupráce se SEO a obsahovým marketingem.

Posílení kvalitního a vyřazení slabého nebo irelevantního obsahu

Během redesignu stránky byste měli zvážit, který obsah zachovat, který aktualizovat, který by měl být odstraněn a jaký nový obsah by měl být vytvořen. Samozřejmě, poslední věc, kterou chcete udělat, je odstranit obsah, který vaše publikum miluje a který vám přináší návštěvnost a konverze. Ale jistě také nechcete přijít o příležitosti k přidávání nebo zlepšování nového, aktuálního obsahu, kterému starý a neaktuální obsah zabírá místo.

K odhalení zbytečného obsahu můžete využít nástroje Google Analytics a Google Search Console, pomocí kterých můžete analyzovat návštěvnost, konverze a míru zapojení návštěvníků na jednotlivých stránkách vašeho webu.

Zjistíte tak, které stránky jsou hodně navštěvované a na které za celý rok nepáchne ani noha. Zjistíte také, které stránky mají vysoký konverzní poměr, které přivádějí zákazníky na konverzní stránky a které návštěvníci okamžitě opustí, protože nejsou spokojeni s jejich obsahem. Stránky pak můžete rozdělit na ty, které by na webu měly zůstat, které je potřeba aktualizovat, jaký obsah může být odstraněn, a jaký naopak nikoli.

"Odhalte stránky, které mají vysoký potenciál, a snažte se jejich výkon ještě vylepšit, například aktualizací obsahu nebo zlepšením vnitřního prolinkování."

Nezapomeňte na technické SEO

Důležitou součástí redesignu stránek je také technické SEO. Jde o to, aby váš web byl snadno přístupný robotům vyhledavačů, byl rychlý, neobsahoval žádné nefunkční stránky ani odkazy, a zobrazoval se správně na všech zařízeních a všech velikostech obrazovky. Pokud se struktura adres URL jakkoli změnila, měli byste se také ujistit, že mapa stránek je aktualizovaná a nahraná v Google Search Console.

Zdrojový kód stránky

Nezapomínejte na propagaci vašeho webu

Redesign stránky ale není vše. Stránky je potřeba neustále propagovat přidáváním odkazů z autoritativních webů, e-mailingem, sdílením nových aktuálních příspěvků na sociálních sítích nebo PPC reklamou.

Neustále se snažte upravovat váš web tak, aby co nejlépe uspokojoval potřeby uživatelů a byl přátelský k vyhledavačům. Sledujte provoz vašeho webu a stále analyzujte chování vašich návštěvníků.

Pokud návštěvníci z nějakého důvodu odcházejí nebo se po redesignu snížil počet konverzí či návštěvnost některé části webu, měli byste tuto situaci včas zachytit a pokusit se přijít na to, kde je chyba.

Redesign a revize SEO zlepší výkon vašeho webu

Redesign vám pomůže dostat váš web znovu do formy. Aktualizace a vytvoření nového kvalitního obsahu na základě pečlivě vybraných klíčových slov, důkladné přepracování vnitřní architektury webu, tak aby vašim návštěvníkům nestálo nic v cestě k obsahu, který hledají, odstranění všech technických chyb a získání nových, kvalitních zpětných odkazů z autoritativních stránek zajistí vašemu webu přední příčky ve vyhledávání, které si právem zaslouží.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp