house
Jak vyvinout strategii obsahového marketingu pro realitní web, která vám přinese více potenciálních zákazníků a zájemců o vaše realitní služby.

Koupě či prodej nemovitosti je pro většinu lidí velmi důležité rozhodnutí, jaké se dělají jen párkrát za život. Kromě samotného nalezení vhodné nemovitosti či kupce, který by byl ochoten zaplatit nejlepší cenu, existuje mnoho pravidel a předpisů, které je třeba vzít v úvahu. Není proto divu, že většina lidí v této situaci tápe a snaží se najít potřebné informace pomocí online vyhledávačů. Pokud na svém realitním webu poskytnete uživatelům všechny tyto informace v ucelené a čtivé formě, přijdou lidé, kteří je hledají na váš web, a vy budete mít šanci je přesvědčit, aby využili vašich makléřských služeb.

Obsahový marketing v byznysu s realitami

Obsahový marketing je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak získat více potenciálních zákazníků zajímajících se o prodej či koupi nemovitostí. Zveřejňováním kvalitního obsahu zlepšíte vaše SEO a podpoříte i další oblasti vašeho marketingu. Začnete se etablovat jako odborník na nemovitosti, získávat autoritu, kterou využijete při budování důvěry a vztahů s klienty.

Weby, které neustále zveřejňují nový, čerstvý obsah, jsou lépe hodnoceny vyhledávači a přitahují více potenciálních zákazníků než ty, které tak nečiní.

Založte si na svém realitním webu blog

Mít realitní blog by mělo být základním kamenem vaší obsahové strategie. Vyhledávače milují nový blogový obsah, takže nejlepším způsobem, jak využít obsahu k vylepšení SEO, je vytvořit si blog přímo na vašem webu. V jednotlivých článcích publikujte informace o realitním trhu, nejrůznější návody jak nejlépe postupovat při koupi či prodeji nemovitostí, zkrátka vše, co by mohlo potenciálního zájemce o vaše služby zajímat. Lidé, kteří chtějí koupit či prodat nemovitost, mají obrovskou spoustu otázek, na které jen obtížně hledají odpovědi. Obsah, který vytvoříte, by jim s tím měl pomoci. Podělte se s nimi o své odborné znalosti, proveďte potenciální klienty celým procesem, aby pro ně byl prodej či koupě nemovitosti co nejsnazší.

Vaši zákazníci procházejí několika fázemi, od prvotního průzkumu okolí trhu až po finální uzavření obchodu. V každé z těchto fází vyžadují jiný přístup a shánějí jiné informace.

O čem psát na vašem realitním blogu

Vaším cílem by mělo být poskytování relevantních a smysluplných informací lidem, kteří se chystají koupit či prodat nemovitost. Nejdůležitější je začít s otázkami, které od lidí neustále slyšíte. Ať už se ptají osobně, e-mailem nebo telefonicky, jde o dotazy, na které další lidé pravděpodobně hledají odpověď online.
Proto by jedním z hlavních cílů vašeho obsahu mělo být zodpovězení všech dotazů, které vaše zákazníky napadnou. Zjistěte, na co se vaši potenciální zákazníci nejčastěji ptají, co hledají. Můžete na vašem webu například zřídit e-mailovou poradnu, do které vám lidé budou moci posílat dotazy ohledně realit. Když začnete psát obsah pro svůj blog, začněte nejprve s těmito otázkami. Na jejich základě pak můžete napsat blogové články, které každý z těchto dotazů zodpoví.

Soustřeďte se na potřeby lokálních zákazníků

Obchod s realitami je většinou lokální služba, takže obsah, který zveřejňujete, musí být specifický pro vaši místní oblast. Udržováním lokalizovaného obsahu zajistíte, že budete moci poskytnout potřebné informace lidem ve vaší oblasti, kterou znáte nejlépe. Získáte tím výhodu proti velkým webům, které působí v rámci celé republiky či dokonce Evropy, a toto zaměření na lokálního zákazníka nejsou schopny nabídnout.

Pište pro různé konkrétní skupiny

Je důležité si uvědomit, že ne každý člověk ve vašem publiku je stejný. V oblasti obchodu s nemovitostmi budete mít potenciální klienty s různými potřebami. Někteří chtějí svůj dům prodat, jiní zase koupit. Člověk, který shání startovací byt, vyžaduje jiný přístup a hledá jiné informace než člověk, který kupuje investiční nemovitost. Měli byste proto na blogu mít obsah, který pomůže potenciálním klientům v různých segmentech publika.

Zamyslete se nad každým typem klienta, kterému chcete pomoci, a přemýšlejte o otázkách, které by mohl mít. Na základě těchto otázek poté vytvořte vhodný obsah.

Obsahový marketing v byznysu s realitami

Další tipy na užitečný obsah realitního blogu

Jakmile zodpovíte veškeré otázky, které si vaši potenciální klienti kladou, můžete se začít věnovat dalším tématům, která vám pomohou oslovit ještě více potenciálních klientů.

• Podělte se o úspěchy klientů a o to, jak jste vyřešili jejich problémy.
• Vyprávějte příběh své značky, vysvětlete klientům, proč jste se rozhodli obchodovat s nemovitostmi.
• Publikujte novinky z vašeho oboru a vaše zasvěcené komentáře.
• Popište, jak funguje zákulisí obchodu s nemovitostmi.

Sdílejte užitečné tipy na nákup a prodej nemovitostí

o Jak mohou prodávající zvýšit hodnotu svého domu?
o Jak připravit dům k prodeji?
o Jak prodat dům co nejrychleji?
o Jak si vybrat správného realitního agenta?
o Jak vyjednat nejlepší cenu při koupi domu?
o Tipy pro získání výhodné hypotéky

Kromě textů publikujte na svém webu i jiné typy obsahu

Textový obsah indexují vyhledávače a umisťují na jeho základě vaši stránku ve výsledcích vyhledávání. Je však užitečné zahrnout do své strategie i jiné typy obsahu. Například videa dokážou skvěle předvést vaše odborné znalosti i nemovitosti, které se vám v minulosti podařilo úspěšně prodat či koupit. Infografika je zase skvělým způsobem, jak upoutat pozornost návštěvníka a předat mu informace v koncentrované formě. Každý z článků, které umístíte na váš blog nezapomeňte sdílet na sociálních sítích.

Plánování obsahu

Aby váš obsahový marketing fungoval co nejlépe, potřebujete vše důkladně naplánovat. Vytvořte si publikační plán, abyste věděli, co a kdy zveřejnit. Nebude poté problém přijít na to, co napsat, až přijde čas. Pamatujte, že vyhledávače milují čerstvý, aktuální obsah. Na vašem blogu byste proto měli publikovat nový obsah minimálně dvakrát za měsíc, v ideálním případě doporučujeme publikovat alespoň jednou týdně. Četnost zveřejnění by ovšem v žádném případě neměla být na úkor kvality. Použijte všechny výše zmíněné tipy a informace, a vytvořte kvalitní obsah, který vaše cílové publikum hledá.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp