Nové funkce ve Facebook Messengeru
Facebook Messenger nabízí nové funkce pro generování leadů a sjednávání schůzek. Obě funkce jsou v současné době ve verzi beta, ale Facebook uvedl, že ještě během tohoto roku plánuje spustit ostrou verzi.

Messenger přináší firmám dvě nové funkce: šablony pro generování leadů (získávání nových potenciálních zákazníků) a rozhraní pro objednávání schůzek, které bude integrováno s kalendářem. Nové nástroje byly představeny během konference F8, určené pro vývojáře Facebooku, která proběhla na přelomu dubna a května letošního roku.

Co přinesou nové funkce

Ovládání funkcí určených pro získávání nových potenciálních zákazníků jsou umístěna přímo v platformě Facebook Ads Manager a přinesou nové možnosti PPC reklamě na Facebooku. Firmy budou moci tímto způsobem vytvořit automatizované sekvence otázek a odpovědí, které budou doručeny prostřednictvím služby Messenger, jakmile někdo klikne v News Feedu na reklamu, která nabízí možnost chatu.

Funkce objednání schůzek je součástí API rozhraní Messengeru a přináší nové možnosti při správě sociálních sítí. Může být integrována s kalendářovými systémy, takže zákazníci mohou vidět, kdy má vaše firma volné termíny k objednání schůzky, a mohou si sjednat schůzku na konkrétní volný termín. Tato nová funkce je vhodná zejména pro firmy, které se pohybují v oblasti poskytování služeb. Kromě možnosti objednat si termín schůzky přímo na vaší facebookové stránce můžete klientovi prostřednictvím Messengeru odesílat automatická upozornění na blížící se termín schůzky.

Aplikace obsahuje i pokročilé možnosti správy schůzek, jelikož ji můžete synchronizovat s osobním kalendářem i s různými kalendářovými aplikacemi třetích stran, například MyTime nebo Home Advisor.

Jaké výhody přinesou nové funkce uživatelům

Obě nové funkce nabízejí inzerentům příležitost překonat mezeru v komunikaci s potenciálními zákazníky a poskytnout jim prostřednictvím služby Messenger personalizovaný zážitek. Podle informací zveřejněných Facebookem dokázal americký výrobce automobilů General Motors vygenerovat 3000 potenciálních zákazníků v osmi týdnech prostřednictvím šablony na generování leadů, kterou vytvořil společně se svým vývojovým partnerem Smarters.

Známá kosmetická firma Sephora se podílela na testování funkce pro sjednávání schůzek v Messengeru a spolupracovala také na vývoji rezervačního systému. Sephora díky této aplikaci zaznamenala 50% nárůst u rezervací ve svých obchodech ve srovnání s jinými marketingovými kanály využívajícími Messenger.

"Facebook uvedl, že obě funkce jsou stále v beta verzi, ale budou spuštěny koncem tohoto roku."

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp