Nová vlna digitálního marketingu v postpandemickém světě
Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové taktiky neustále se měnícímu prostředí internetu.

Asi nikdo začátkem loňského roku nepředpokládal, jak dokáže pandemie COVID-19 za pouhý rok a půl proměnit chování zákazníků. Kvůli lockdownu a práci z domova začali lidé trávit na internetu mnohem více času než kdykoli předtím. Nakupování, hraní her a další formy zábavy se staly zcela běžnými aktivitami a kamenné obchody se musely tomuto novému standardu volky nevolky přizpůsobit.

Pro obchodníky to znamenalo spoustu starostí s vymýšlením řešení, které by dokázalo jednoduše převést byznys firmy do online prostředí, a to co nejrychleji a s co nejnižšími náklady. Nyní, když díky očkování začíná pandemie pomalu odeznívat, se však rozhodně nezdá, že by se zákazníci chtěli vrátit ke svým původním zvykům. Zdá se, že trend jejich přesunu do online prostředí je nevratný.

Abyste však své zákazníky dokázali oslovit i ve virtuálním světě internetových sítí, je potřeba přistupovat k propagaci a marketingu trochu jinak než v reálném světě. Pojďte si přečíst, jak i v postpandemickém online světě překonat svou konkurenci a prosadit své výrobky či služby.

Personalizace je nutnost

Stejně jako nabídka vysoce personalizovaných zákaznických služeb, které přímo ovlivňují nákupní zkušenost zákazníka, má i vytváření reklam na míru své výhody. Umožňuje vám zacílit na konkrétní osobu kupujícího a předložit nabídku, které nedokáže odolat.

Chcete-li se posunout ještě o krok dál a ukázat zákazníkům, že stojí za to věnovat pozornost vaší nabídce, použijte remarketingovou strategii. Remarketingem dokážete oslovit zákazníky, kteří již dříve o vaše služby projevili zájem, ale nákup z nějakého důvodu nedokončili. Možná je něco vyrušilo, neměli dostatek času a pak se již k nákupu nevrátili. Remarketingová reklama zákazníkovi připomene, že si prohlížel vaše zboží a snáze jej přesvědčí, aby se na vaše stránky vrátil a nákup dokončil.

Facebook je pro účely remarketingu skvělým nástrojem. V remarketingových kampaních si můžete pohrát s různými sděleními, abyste zjistili, co se potenciálním zákazníkům nejvíce líbí, a všechny je sledovat ve Správci reklam na Facebooku.

Optimalizace webových stránek vás dokáže odlišit od konkurence

Mít dobře optimalizované stránky je rozhodující faktor, pověstný jazýček na váhách, který dokáže vaši firmu odlišit od konkurence. Získat organickou návštěvnost na vaše webové stránky – tzn. návštěvnost z vyhledávačů, jako je Google či Seznam, však ve skutečnosti není tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát. Během pandemie vznikla spousta nových stránek, takže konkurence online obchodníků razantně vzrostla. Abyste tyto potíže dokázali překonat, musíte být vždy o krok napřed před vašimi konkurenty – ať již kvalitním obsahem, nebo pomocí různých užitečných SEO nástrojů, jako je SEMrush, Ahrefs nebo Ubersuggest, které vám optimalizaci webu dokážou usnadnit.

PPC reklama

Získat vašemu webu nové zákazníky dokáže i PPC reklama, která je sice placená, ale dokáže vám poskytnout naprostou kontrolu nad vašimi výdaji za reklamu. Vždy budete přesně vědět, kolik a za co zaplatíte, a dokážete vše nastavit tak, aby se vám placená reklama vyplatila.

Můžete se také pustit do bannerové reklamy, která může být stále účinná, pokud je strategicky umístěna. Bannerové reklamy by měly být navrženy tak, aby pomáhaly budovat povědomí o značce, generovat potenciální zákazníky, prokliky a nákupy, a pokud je optimalizujete i pro mobilní uživatele, mohou pro vaši reklamní kampaň udělat zázraky.

Marketing na sociálních sítích

Marketing na sociálních sítích přechází na novou úroveň

Vzhledem k tomu, že sociální sítě jsou dnes nejjednodušším a nejefektivnějším způsobem, jak oslovit široké publikum, staly se v době pandemie okamžitě preferovaným způsobem, jak získat nové zákazníky. Není to nic překvapivého – na sociálních sítích jsou dnes všichni, to znamená, že i vaši budoucí zákazníci.

Kromě reklam na Instagramu a Facebooku se však inzerenti snaží navazovat i dlouhodobá partnerství s digitálními influencery. A nejsou to pouze celebrity a velká jména v oboru, o které mají obchodníci zájem - mnohem atraktivnější se zdají být mikro influenceři s publikem 10-100 tisíc lidí. Nejenže si účtují za své služby méně peněz, ale jsou také často důvěryhodnější než ti, kteří mají miliony sledujících.

Nejlepším postupem je kombinovat reklamu na Instagramu a Facebooku se spoluprací s influencery a pečlivě měřit výkonnost všech těchto marketingových kanálů. Podle následných analýz poté můžete upravovat výdaje na reklamu. Možná zjistíte, že reklamy na sociálních sítích fungují nejlépe pro zvýšení povědomí o značce a získání rychlých výsledků kampaní, zatímco influenceři se hodí spíše v případě, že je vaším cílem budovat pevné vztahy s věrnými zákazníky. Možná je to však zcela jinak – vše záleží na mnoha faktorech: oboru, ve kterém se pohybujete, typu zboží, které nabízíte, a podobně.

Podtrženo a sečteno

Experimentování s nejrůznějšími marketingovými kanály a technologiemi je správná cesta! Svět internetu je proměnlivý a co zde platilo před rokem, může být dnes úplně jinak. Jestli nás pandemie něco naučila, pak to, že schopnost přizpůsobování se je klíčovou ingrediencí k tomu, abyste zůstali firmou, které se bude dařit i tváří v tvář jakékoli krizi.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp