Několik tipů pro e-mailing, které umožní vašim e-mailům vyniknout

Několik tipů pro e-mailing
E-mailing je stále jednou z nejefektivnějších metod propagace. Pokud se budete řídit následujícími tipy, budou vaše e-maily neodolatelné.

Přestože je popularita e-mailingu poněkud zastíněna SEO a PPC reklamou, jedná se stále o jednu z nejefektivnějších technik, jak přesvědčit zákazníky o výhodách vašeho produktu. E-mail a e-mailová reklama jsou tu s námi již od počátku internetu a i po tolika letech jde stále o jeden z nejlepších způsobů propagace vašeho podnikání. Všestrannost e-mailingu je nepřekonatelná. Můžete jej využít k budování důvěry, získávání důležité zpětné vazby, oznamování nových funkcí, udržení zákazníků, kteří se vracejí, získávání nových zákazníků a mnoha dalším věcem.

E-maily čtou lidé každý den a každý den se musejí probírat nejrůznějšími maily, které jim dorazí. Vzhledem k tomu musíte vynaložit veškeré úsilí, aby si adresáti vašich e-mailů všimli. Pojďme si probrat několik tipů pro e-mailový marketing, které vám pomohou dosáhnout co nejlepších výsledků vašich mailingových kampaní.

Segmentujte svou databázi odběratelů

E-mail lze použít pro libovolné marketingové kampaně. Aby však byl účinný, musíte lidem zasílat zprávy, které je skutečně zajímají, jinak vaše e-maily skončí ve složce s nevyžádanou poštou. Jelikož každého zajímá trochu něco jiného, musíte svůj seznam e-mailů rozdělit do co nejmenších segmentů podle informací, které o adresátech víte, a každé ze skupin posílat na míru přizpůsobené e-maily. Segmentovat seznam e-mailů můžete například podle:

Demografických údajů: Pomocí vašeho CRM systému můžete zjistit další informace o adresátech e-mailů, například to, kde žijí, a rozdělit e-maily podle konkrétní lokality.
Angažovanost: Možná budete chtít odeslat druhý, mírně odlišný e-mail odběratelům, kteří neotevřeli váš první e-mail.
• Fáze cesty zákazníka: Můžete adresáty rozdělit podle toho, zda u vás již nakoupili, nakupují pravidelně nebo jde teprve o nové zájemce. Každá ze skupin vyžaduje odlišný přístup.
Zdroj: Jaký formulář na vašich webových stránkách vyplnili, aby vám poskytli své kontaktní údaje, nebo jaké produkty nakoupili? Můžete z toho odhadnout jejich zájmy.

Přizpůsobte své zprávy

Zákazníci, kteří obdrží nesprávně cílené informace nebo zprávy, které ukazují, že necílí přímo na ně, většinou podobné e-maily mažou, odhlašují se z odběru, popřípadě takové zprávy označují jako nevyžádané. Měli byste proto své zprávy co nejvíce personalizovat. Začněte tím, že budete adresáta e-mailu oslovovat jeho jménem. Personalizované předměty mailu mohou generovat až o 50 % vyšší míru otevření a personalizované texty e-mailu zvyšují návratnost investic o 22 %.

Pokud znáte adresátovo datum narození, pošlete mu e-mail k narozeninám. Tyto e-maily mohou generovat o více než 340 % vyšší příjmy než běžné e-mailové zprávy. Díky digitálnímu marketingu máte o svých potenciálních zákaznících spoustu informací, které můžete pro personalizaci využít. Využijte analýzy svých webových stránek a sociálních sítí, abyste získali představu o tématech, produktech nebo službách, které dotyčného zajímají.

Optimalizace pro mobilní zařízení

Jelikož stále více lidí vyřizuje e-maily na mobilních telefonech, je optimalizace pro mobilní telefony nezbytná. Průzkumy ukazují, že většina lidí nečeká na načtení webu na mobilním telefonu déle než 3 sekundy. Vzhledem k tomu, že 70 % e-mailů je otevřeno na mobilním zařízení a vaše CTA vedou pravděpodobně zpět na váš web, bez optimalizace pro mobilní zařízení se neobejdete. Jaká kritéria by měl váš web a e-mail splňovat?

• Veškerý relevantní text by měl jít přečíst na jedné obrazovce, aniž byste ji museli posouvat.
• E-mail a vstupní stránka by se měly načítat velmi rychle.
• Váš web by měl mít na mobilu přehledná tlačítka, na která lze klepnout.
• Typ, velikost a barva písma by měly být dobře čitelné a příjemné pro oči.

e-mailový marketing

Znovu oslovte neaktivní odběratele mailu

Pokud zjistíte, že někteří z adresátů vaše maily neotevírají, zkuste je znovu oslovit pomocí lákavé nabídky v předmětu e-mailu. Podívejte se zpětně na svá data, zjistěte, jaký typ obsahu je zaujal dříve, a pošlete jim novou a vylepšenou verzi, nebo je zaujměte nabídkou slevového kuponu.

Najděte dokonalou kombinaci pomocí A/B testování

Pomocí A/B testů se o svých odběratelích dozvíte ještě více. Testujte různé varianty předmětu, textu v těle e-mailu, rozvržení, výzvy k akci nebo barvy tlačítka, obrázky a další prvky. Jako u každého A/B testu měňte vždy jen jednu věc, abyste mohli vyvodit jasné závěry.

Používejte automaticky spouštěné e-maily

Automatické e-maily jsou takové, které se automaticky odešlou poté, co zákazník provede určitou akci. Automatické e-maily mají o více než 70,5 % vyšší míru otevření, protože čtenáře oslovujete v době, kdy provedli interakci s vaší značkou a většinou e-mail čekají. Můžete jim odeslat například:

• E-mail s připomenutím krátce poté, co zákazník opustí košík.
• Žádost o zpětnou vazbu poté, co dokončí objednávku.
• Žádost o recenzi krátce poté, co nakoupí.
• Uvítací e-mail poté, co se přihlásí k odběru vašeho newsletteru.

Pěstujte si své potenciální zákazníky

E-mailing většinou nevyvolá v zákaznících okamžitou touhu nakupovat. Jeho silná stránka je postupné budování vztahu mezi potenciálním zákazníkem a vaší firmou. V průběhu kampaně posíláte sérii e-mailů, které budují důvěru, a postupně přesvědčují o kvalitě všeho produktu.

Veškerý obsah, který v mailech poskytujete, musí být kvalitní a užitečný a měl by postupně přesvědčovat zákazníka o tom, jaké výhody nákupem produktu získá, takže ve chvíli, kdy jej vyzvete k akci, si pravděpodobně produkt koupí.

Prezentujte své hodnoty

Dnešní zákazníci očekávají od společnosti mnohem více než před lety. Chtějí dávat své peníze společnostem, které nejen poskytují kvalitní a cenově dostupné produkty, ale také se chovají společensky zodpovědně. Šetří váš produkt nějakým způsobem životní prostředí? Zúčastňuje se vaše firma charitativních akcí? Dejte o tom svým potenciálním zákazníkům vědět. Své hodnoty můžete prezentovat různými způsoby:

• Můžete diváky přímo upozornit například reportáží z charitativní akce, kterou jste pomáhali zorganizovat nebo se jí účastnili.
• Podělte se o úspěchy ve svých iniciativách v oblasti společenské odpovědnosti. Pokud například prodáváte oblečení z recyklovaného mořského plastu, informujte potenciální zákazníky, kolik mořských živočichů váš produkt letos zachránil.
• Každý e-mail uzavřete inspirativním citátem, který vypovídá o vašich hodnotách.

Vyprávějte příběhy

Lidé milují dobré příběhy. Jsou totiž snadno zapamatovatelné, přesvědčivé a působí na lidské emoce. Jejich zapojením do e-mailového marketingu zvýšíte svou schopnost oslovit potenciální zákazníky.

• Vyprávějte krátký příběh o svém nejnovějším produktu nebo službě a o tom, jak vznikl. Zaujmete tak pozornost potenciálních zákazníků a zároveň jim připomenete, proč vaše nabídka stojí za to.
• Ještě lepší je začít popisem problému zákazníků způsobem, který je osloví. Popište problém a uveďte působivé výsledky řešení. Na závěr se můžete zeptat a použít výzvu k akci: "Jak jsme to dokázali? Zjistěte to zde".

Najděte si správný čas pro odeslání e-mailu

Obecně platí, že nejlepší doba pro odesílání marketingových e-mailů je tehdy, kdy lidé nejčastěji e-maily kontrolují, to znamená během dopoledne ve všední dny. E-mailingové programy většinou umožňují odeslání e-mailu každému adresátovi v době, kdy e-maily nejčastěji otevírá.

Vyzkoušejte textové e-maily

Přestože e-mail by měl zákazníka zaujmout, v některých případech je to právě prostý text, který má největší úspěch. Někteří lidé mají totiž zakázáno zobrazování grafiky v e-mailových klientech, takže grafické prvky e-mailu neuvidí.  Prosté textové e-maily jsou s tímto trendem v souladu, a navíc se lépe zobrazují na chytrých telefonech, chytrých hodinkách a zařízeních s hlasovou asistencí. Je pro ně také jednodušší projít spamovými filtry a různými formami zabezpečení a ochrany soukromí.

Použijte tyto tipy pro optimalizaci e-mailového marketingu

E-mailový marketing lze využít různými způsoby – k propagaci nového produktu nebo služby, k vytvoření skvělé zákaznické zkušenosti, k získání nových zákazníků, k budování identity značky nebo k navázání hlubšího kontaktu s publikem. Nezapomeňte proto použít tyto výše zmíněné tipy, abyste maximalizovali výsledky svých kampaní.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp