Jak přilákat pravidelné zákazníky do kadeřnictví či na masáže?

Jak přilákat pravidelné zákazníky do kadeřnictví či na masáže?
Využijte těchto online marketingových tipů k udržení se v povědomí vašich klientů a získání nových pravidelných zákazníků.

Podnikání v oblasti kadeřnictví, masáží, nehtových studií a podobných wellness služeb, kde je nezbytný osobní kontakt se zákazníkem, se v současné době koronavirových restrikcí příliš nedaří. Podnikatelé v těchto odvětvích byznysu by ovšem neměli zahálet ani v době, kdy svou profesi nemohou vykonávat. Naopak, nucená pauza je skvělou příležitostí, jak vylepšit své podnikání, podpořit marketing své značky a zvýšit povědomí veřejnosti o nabízených službách. Restrikce totiž nebudou trvat věčně, a ti, kteří budou po uvolnění připraveni nejrychleji vyrazit kupředu, ukousnou si také největší kus koláče.

Usnadněte si rezervace schůzek

Stále více lidí si rezervuje termíny online, takže usnadněním tohoto procesu získáte více klientů. Vaši hosté k vám přicházejí mimo jiné relaxovat a uvolňovat stres - takže se ujistěte, že každá část jejich zážitku bude jednoduchá a příjemná, včetně rezervace jejich termínu!

Software pro online plánování termínů je pro váš firemní web nutností. Tento software pomáhá rezervovat schůzky se zákazníky, rozesílá upomínky, a dokonce jim dává vědět, kdy mají přijít na další schůzku. Jedná se o fantastický způsob, jak učinit vaši službu pro zákazníky co nejpohodlnější.

Nabídněte zákazníkům slevy a speciální nabídky prostřednictvím e-mailového marketingu

E-mailový marketing nabízí nejlepší návratnost investic (ROI) ze všech technik digitálního marketingu. Jak ale přimět lidi, aby se zaregistrovali do vašeho e-mailového seznamu a četli vaše e-maily? Nabídněte jim za registraci hodnotný dárek (například slevový kupón) a poté jim pravidelně poskytujte informace o speciálních událostech, které jste pro ně ve vaší provozovně naplánovali. Až se budou příště rozhodovat, kterého poskytovatele služby si vybrat, automaticky se většinou rozhodnou pro vás.

E-mailové zpravodaje jsou také vynikajícím místem, kde můžete své hosty seznámit s benefity, které vaše služba oproti konkurenci nabízí, a ujistit je, že vaše služba splňuje všechny nároky na bezpečnost ohledně COVID-19. Čím větší jistotu zákazníkům poskytnete, tím pohodlněji se u vás budou cítit.

Propagujte své podnikání marketingem na sociálních sítích

Sociální sítě jsou vynikajícím místem pro marketing kadeřnictví, masáží, nehtových studií a podobných wellness služeb. Mnoho lidí nejen že používá sociální sítě k vyhledání podobných služeb, ale navíc se pomocí příspěvků na sociálních sítích můžete spojit se zákazníky tím, že jim ukážete, co vše vaše služba nabízí.

Měli byste proto mít profily a stránky na sociálních sítích Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram a LinkedIn. Pinterest a Instagram jsou obzvláště efektivní místa pro propagaci vašich služeb, protože mnoho vašich budoucích hostů navštěvuje tyto stránky speciálně pro tipy ohledně zdraví a krásy. Nezapomeňte uveřejnit spoustu fotografií a videí, abyste svým budoucím hostům ukázali, jaké zážitky je u vás čekají.

Propagujte své podnikání marketingem na sociálních sítích

Nabídněte na svém blogu pravidelný bezplatný obsah související s vaším oborem

Připojení pravidelně aktualizovaného blogu k webu vaší firmy je skvělý marketingový nástroj. Vyhledávače milují weby, které nabízejí stále nový obsah, a na základě toho zvýší vaše hodnocení na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP). Díky tomu se noví zákazníci snáze seznámí s vaší službou.

Ještě důležitější je, že na svém blogu můžete pravidelně nabízet tipy související s vaší službou, které vaši hosté budou chtít pravidelně číst. Když uvidí, jak dobře se vyznáte ve svém oboru, bude to pro ně další důvod, proč navštívit vaši firmu a využívat vaše služby.

Mimochodem, blogy nemusí obsahovat pouze psaný obsah. Profesionálně vytvořené video ukazující výhody vaší služby je často mnohem výmluvnější než text.

Zajistěte si dobré recenze zákazníků

Lidé obvykle více důvěřují službě, pokud vědí, že s ní měli ostatní zákazníci pozitivní zkušenosti. Většina spotřebitelů uvádí, že čte online recenze na podniky, jako je ten váš, předtím, než se rozhodnou jej vyzkoušet. Z tohoto důvodu byste na svém webu měli zveřejnovat recenze a zkušenosti svých zákazníků. A nejen zde, lidé se obracejí na mnoho různých internetových platforem, aby se dozvěděli o zkušenostech ostatních s konkrétní firmou, například:

  • Moje firma na Googlu: Tento bezplatný nástroj vám umožňuje propagovat váš podnik v lokálním vyhledávání a Mapách Google. Hosté zde mohou nejen zanechávat recenze, ale také je můžete nasměrovat do vašeho podniku tím, že ve svém profilu uvedete svou adresu a kontaktní údaje.
  • Facebook: Propagace vaší firmy prostřednictvím Facebooku byla již zmíněna výše, ale hosté mohou také zanechat hodnocení svých zážitků ve vašem podniku, což z něj dělá ještě silnější marketingový nástroj.

Jak tedy můžete přimět hosty, aby zanechali pozitivní recenze? Požádat je na konci jejich návštěvy u vás je dobrý začátek. Můžete pokračovat tím, že požádáte o sdílení recenze v e-mailu s poděkováním nebo s automatickým připomenutím objednané návštěvy, které máte pro pravidelné hosty.

Zajistěte, aby se vaše webové stránky zobrazovaly správně na mobilních telefonech

Lidé milují pohodlí, které jim nabízí objednávání služeb pomocí jejich chytrých telefonů. Pokud se však váš firemní web nezobrazuje na mobilních zařízeních správně a čitelně, nebo se načítá příliš pomalu, mohou vaši zákazníci přejít ke konkurenci.

Aby k tomu nedocházelo, zajistěte, aby vaše webové stránky reagovaly na mobilní zařízení pomocí takzvaného responzivního zobrazení, aby se na nich hosté mohli snadno pohybovat prostřednictvím svých mobilních telefonů. Nejen, že to zvýší počet vašich objednávek, ale také to způsobí, že váš web bude přátelštější pro vyhledávače a bude mít vyšší hodnocení v online vyhledávání.

Zajistěte, aby se vaše webové stránky zobrazovaly správně na mobilních telefonech

Vytvářejte strategická partnerství s ostatními podniky ve vašem okolí

Osobní doporučení zůstává velmi silným marketingovým nástrojem - tak proč se nedohodnout s ostatními podniky ve vašem okolí, že si budete navzájem doporučovat klienty?

Najděte podniky, které doplňují to, co nabízíte vy. Například zákaznice kadeřnictví bude také potřebovat udělat nehty, nebo zajít na masáž.
Oslovte tyto podniky a nabídněte jim, že svým hostům budete doporučovat jejich salony, pokud pro vás udělají totéž. Můžete si dokonce navzájem nabídnout slevové kupóny a dárkové karty, což zvyšuje pravděpodobnost, že host bude chtít navštívit váš podnik.

Nabídka balíčků

Navštívit wellness podnik může být pro některé lidi drahou záležitostí - vaši hosté však budou mít mnohem lepší pocit z utracených peněz, pokud jim nabídnete služby ve výhodném balíčku. To vaše zákazníky naláká k využití vašich služeb a nakonec je to přiměje i utratit víc peněz, a to i opakovaně.

Efektivní marketing wellness služeb

V současné situaci je více než kdy jindy důležité využít veškeré příležitosti a nápady, jak si udržet stávající klientelu a získat i nové zákazníky. Využití výše zmíněných tipů vám pomůže udržet se v povědomí vašich klientů, a jakmile se restrikce uvolní, dá vám i výrazný náskok před konkurenty, kteří tuto dobu nucené odstávky nedokázali efektivně využít.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp