Jak přesně můžeme predikovat výsledky SEO kampaně?
Chystáte se spustit SEO kampaň, ale obáváte se, zda se vám do ní vložená investice vrátí? Jak odhadnout efektivitu SEO? A je vůbec možné výsledky optimalizace webových stránek jakkoliv předvídat?

Chystáte se spustit SEO kampaň, ale obáváte se, zda se vám do ní vložená investice vrátí? Jak odhadnout efektivitu SEO? A je vůbec možné výsledky optimalizace webových stránek jakkoliv předvídat?

SEO je velice variabilním odvětvím a algoritmus, který Google používá k hodnocení webových stránek, je stále velkou neznámou. Nicméně, je vyzkoušeno, že mnoho taktik skutečně funguje.

Předvídání výsledků SEO je náročné

Vzhledem k tomu, že nikdo neví zcela přesně, jak probíhá hodnocení kvality webových stránek, je předvídání výsledků SEO velmi náročné. Existuje ale spousta ukazatelů, které naznačují, jak správně postupovat, abychom dosáhli co nejlepších výsledků. SEO specialisté mají nejlepší přehled o tom, které taktiky fungují a které ne. I přesto však mnoho faktorů zůstává mimo jejich kontrolu.

Při optimalizaci webu pro vyhledávače je zkrátka nutné provést jednotlivé vyzkoušené kroky a důvěřovat tomu, že se vše bude vyvíjet dle plánu. Návštěvnost webu i jeho hodnocení je pak nutné pravidelně sledovat.

Zaměřujete-li se na SEO, je nutné mít na paměti, že klíčová slova už dávno nestačí. Na prvním místě je dnes kvalita obsahu a odkazy z relevantních webů. Žádný SEO specialista vám nemůže slíbit konkrétní přínos. Ale pokud se problematice denně věnuje, můžete s jeho pomocí dosáhnout nejlepších možných výsledků.

Jak nejlépe odhadnout výsledky SEO kampaně?

Odhad výsledků nikdy nemůže být 100 %. Proto vám SEO specialisté nikdy nemohou slíbit konkrétní výsledky. Na základě svých zkušeností a dosavadních statistik je však možné podat co se týče odhadu efektivity kampaně, kvalifikovanou odpověď.

Zaměřte se na malé a dosažitelné cíle

 

Nejlepší a nejjistější variantou optimalizace je zaměřit se na menší a dosažitelné cíle. Jednoduše si tak pomalými krůčky zajistíte lepší výsledky, které budou rychleji viditelné. Stanovit si příliš velké cíle může být značně demotivující, protože s tím, že výsledky budou ihned viditelné, rozhodně počítat nemůžete.

Změny, které můžete provést okamžitě

Vašemu webu ihned prospěje, zaměříte-li se na změny, které můžete provést okamžitě. Jedná se například o opravu chybových stránek 404, zlepšení rychlosti webu atd.

Zkušenosti z předchozích projektů

Velkou výhodou SEO specialistů jsou zkušenosti z předchozích projektů. Díky neustálému sledování novinek, ale také vyzkoušeným taktikám, dosahují specializované firmy nejlepších výsledků. Mohou také jednoduše porovnat dva velmi podobné projekty a vědí, které postupy v dané oblasti skutečně fungují.

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: searchengineguide.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp