Většina majitelů stránek, které neslouží k přímému prodeji výrobků či služeb, se přesto snaží svůj obsah nějakým způsobem monetizovat. Není divu, doména a hosting něco stojí a tvorba obsahu zabere nějaký čas, který rozhodně není zadarmo. Jedním z nejjednodušších a nejefektivnějších způsobů, jak vydělat na provozu stránek nějaké peníze, je systém Google AdSense. V tomto reklamním systému dostáváte zaplaceno za to, že dovolíte Googlu umisťovat reklamy třetích stran z takzvané PPC obsahové sítě.
Jakmile návštěvník vašeho webu klikne na reklamu, zadavatel inzerátu musí Googlu za tento proklik zaplatit – z této částky pak vy jako majitel webu dostanete procentuální provizi. Pokud máte známý a hodně navštěvovaný web, může se AdSense reklama stát skvělým pasivním příjmem, který nejen hravě zaplatí náklady na provoz webu, ale umožní vám docela dobře vydělat. Čím více lidí na reklamu klikne, tím více vyděláte. Ceny za jednotlivé prokliky se liší podle toho, jakého oboru se reklama týká – v hodně konkurenčních oborech můžete snadno dosáhnout ceny i několik desítek korun za jediné kliknutí. V tomto článku se dozvíte, jak provedením několika velmi jednoduchých změn a dodržováním několika jednoduchých rad zvýšit své příjmy z Google AdSense. Jejich aplikací prudce zvýšíte CPC AdSense reklam na vašem webu, což dokáže zvýšit vaše výdělky z AdSense i více než pětinásobně.
►Vaším cílem a záměrem by po celou dobu mělo být postupné zvyšování CPC a CTR AdSense po malých krůčcích. Dodržováním těchto jednoduchých pravidel se určitě dočkáte výsledků.
Obsah je králem na internetu a také v AdSense
Důvod, proč je obsah umístěn na prvním místě mezi všemi ostatními tipy, je ten, že se jedná o nejdůležitější pravidlo, kterým se musíte na své cestě SEO a internetovým marketingem řídit. Je to první věc, které si návštěvníci, inzerenti a roboti po příchodu na vaši webovou stránku všimnou.
Pokud uživatelům poskytujete nekvalitní nebo zastaralý obsah, Google bude vaše webové stránky hodnotit mnohem hůře a vaše CPC neboli ceny za proklik (nabídky inzerentů za zobrazení na vašich webových stránkách) výrazně klesnou. I přesto, že generujete kvalitní návštěvnost, na nekvalitním obsahu nebudou vaše výsledky nikdy dokonalé.
►Proto nezapomeňte svým čtenářům a návštěvníkům poskytnout jedinečný a hodnotný obsah, který jim skutečně přinese něco originálního a užitečného, a ne něco, co už bylo zveřejněno na tisíci jiných webových stránkách.
Rozhodující jsou velikosti a umístění PPC reklamy
Nezanedbávejte umístění a velikost reklam Google AdSense, protože hrají důležitou roli při poskytování lepšího uživatelského zážitku, a tím i při zvyšování vašich příjmů z AdSense. Při vytváření velikostí a umístění reklam by se měl v centru vaší pozornosti nacházet uživatelský zážitek a zobrazitelnost reklam. Některá umístění a velikosti reklam budou uživatele rušit, zejména pokud zakrývají obsah, jiné mohou být neúspěšné, protože jsou příliš nenápadné na to, aby si jich návštěvníci všimli, což obojí povede ke snížení příjmů z AdSense.
Otázka tedy nyní zní: kam byste měli umístit svou reklamu, a která z velikostí zobrazované reklamy Google je pro vás nejlepší? Odpověď je poměrně jednoduchá: umístěte dvě reklamy do příspěvků na blogu (nebo do obsahu) a jednu mimo příspěvek. Jednu reklamu o rozměrech 336 x 280 ve velkém obdélníku ponechte v horní části příspěvku blogu těsně pod nadpisem a druhou reklamu umístěte doprostřed příspěvku blogu jako banner o rozměrech 468 x 60. Zbývající jednotku můžete umístit vpravo od příspěvku uvnitř postranního panelu.
Umístěte reklamní jednotky AdSense tak, aby neobtěžovaly návštěvníky tím, že jim budou vyskakovat přímo do obličeje. Místo toho dokonale zapadnou dovnitř obsahu nebo do pozic, ze kterých se snažíte získat více kliknutí.
►Pokud váš web nabízí uživatelům nějakou akci, například umožňuje stahování souborů, můžete umístit reklamní jednotku AdSense přímo u odkazu na stahování a získat tak vysoké CTR.
Sledování a omezení používání reklamních jednotek AdSense
Pokud zkusíte omezit zobrazování reklamních jednotek, které měly nejnižší míru prokliku CTR), můžete rychle a snadno zvýšit cenu za proklik (CPC) AdSense.
Obvykle se stává, že pokud nemáte dostatek obsahu na podporu všech reklamních jednotek, začnou se na vašich webových stránkách zobrazovat méně placené reklamy. To může snížit míru prokliku (CTR) a přinést méně kliknutí, protože reklamy nemusí být relevantní pro vaše webové stránky. To způsobí, že vaše cena za proklik klesá a vaše příjmy z AdSense se snižují. Pokud zvyšujete počet reklamních jednotek, v konečném důsledku usnadňujete inzerentům zobrazování na vašich webových stránkách, což znamená ještě nižší CPC (kvůli nízkým nabídkám).
►Odstraňte reklamní jednotky s nízkým CTR a nahraďte je lépe placenými reklamními jednotkami, které mají vyšší CTR, a vaše výdělky se automaticky zvýší.
Měření CTR, CPC, CPM a výdělku každé reklamní jednotky
Pro sledování situace bude nutné používat vlastní kanály služby Google AdSense. Získáte tak přesnou a jasnou představu o nejvýkonnějších reklamních slotech. Vytvořte si vlastní kanály pro každý reklamní slot a sledujte jejich výkonnost alespoň dva týdny, abyste získali přehled. Pokud budete reklamní jednotky příliš často měnit, aniž byste je důkladně otestovali, mohli byste získat nepřesné výsledky a propásnout lepší příležitosti k umístění reklamy.
Jak vám to pomůže při zvyšování ceny za proklik?
Pokud porovnáním CTR a konečných výdělků různých reklamních jednotek identifikujete nejméně výkonné reklamní jednotky, odstraňte je. Google by nyní měl do ostatních zbývajících reklamních slotů, které mají dobrý výkon, zobrazovat lepší reklamy, takže se zvýší vaše cena za proklik, a tím i výdělky.
Povolte textové i obrázkové, mediálně bohaté reklamy
Na svých webových stránkách vždy povolte textové i obrazové reklamy. Nikdy neomezujte viditelnost reklam na "Pouze obrazové/mediálně bohaté reklamy" nebo "Pouze textové reklamy", protože tím snížíte nabídky inzerentům, kteří se na vašich webových stránkách chtějí zobrazit. To negativně ovlivní cenu za proklik, kterou z reklamních slotů můžete získat.
►Pokud povolíte "Textové i obrázkové reklamy", AdSense bude na vašich webových stránkách automaticky zobrazovat reklamu s nejvyšší nabídkou, což pro vás znamená vyšší cenu za proklik, a tím i vyšší provizi.
Na klíčových slovech záleží
Zkuste vyhledat klíčová slova s vysokou cenou za proklik a vysokým objemem vyhledávání. Ideálním pomocníkem je v tomto případě nástroj pro vyhledávání klíčových slov v Google Ads. Hledejte, dokud nenaleznete konkrétní klíčová slova vztahující se k tématu vašich stránek, která mají nízkou konkurenci, vysokou CPC a vysokou hledanost.
Jakmile budete tato slova mít, můžete na jejich základě začít vytvářet stránky webu, příspěvky a články na blogu. Tato klíčová slova vždy přirozeně používejte na začátku, uprostřed a na konci obsahu. Velmi užitečné je také přidat je do nadpisů nebo tagů.
Snažte se nezatěžovat klíčovými slovy, za která se platí málo. Určitě byste nechtěli mít stránku, která z pěti až deseti kliknutí vydělá deset korun. Spíše chcete stránku, která vám přinese deset korun a více za jediné kliknutí. I s nižší návštěvností tak můžete vydělat hodně peněz.
►Pokud se nesoustředíte na skutečně výdělečná klíčová slova, budete plýtvat svou návštěvností a nevyděláte skoro nic. Představte si to jako rozdávání peněz vlastní konkurenci – zaměřením na správná klíčová slova můžete vydělat mnohem více s mnohem menší návštěvností.
Snižte počet podvodných, náhodných a zbytečných kliknutí
Pokud máte reklamní jednotku umístěnou blízko horní části obsahu, která má vysoké CTR, může to způsobit, že lidé kliknou na vaši reklamu nechtěně či omylem. V takovém případě návštěvníci často couvnou a stránku ihned zavřou, což Google započítává jako náhodné nebo podvodné kliknutí. Podobné prokliky však Google dokáže odfiltrovat a nezaplatí vám za ně. Vždy se proto snažte minimalizovat náhodná nebo zbytečná kliknutí na reklamy AdSense a NIKDY nežádejte své přátele nebo rodinu, aby klikali na vaše reklamy, pokud nechcete o svůj AdSense účet doživotně přijít.
AdSense reklamy jsou velmi jednoduchým a prakticky bezpracným způsobem, jak ze svého webu můžete získat pravidelný pasivní příjem. Pokud se budete držet výše zmíněných tipů, zaplatí vám nejen náklady na provoz webu, ale navíc vám umožní si slušně přivydělat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com