Co s sebou přinese mobilní index ve vyhledávání?
Pokud sledujete novinky týkající se vyhledávání v rámci Googlu, pravděpodobně jste již zaznamenali plánovaný úmysl tohoto největšího vyhledávače přejít na index pro mobilní vyhledávání.

Pokud sledujete novinky týkající se vyhledávání v rámci Googlu, pravděpodobně jste již zaznamenali plánovaný úmysl tohoto největšího vyhledávače přejít na index pro mobilní vyhledávání. Jaké důsledky tato změna přinese?

Pokud jste již četli nějaké informace o přechodu společnosti Google na mobilní index, pravděpodobně již víte, jaké změny s sebou přinese. Níže tyto změny shrnujeme a uvádíme několik aspektů, na které by bylo dobré, dát si pozor.

Základní informace o přechodu na mobilní index

Jak již víte, většina uživatelů dnes vyhledává informace na internetu prostřednictvím mobilního telefonu. Google sleduje, zda je stránka pro uživatele relevantní a zároveň ji hodnotí dle toho, zda je responzivní či nikoliv. A tento fakt je pro úspěšné SEO stěžejní.

Na co si nyní dávat pozor?

Pokud však má mobilní stránka méně obsahu než stránka, která je zobrazována na desktopu, může se stát, že není vyhodnocována správná stránka, kterou vidí vyhledávač v mobilním zařízení. K této situaci dochází v případě, že se majitelé snaží zjednodušit mobilní web, který pak ale neobsahuje všechny informace jako verze pro stolní počítače.

Google ale stále ještě hodnotí weby na základě obsahu stránek určených pro stolní počítače, a proto nevidí rád, když pak pošle uživatele na web, který obsahuje méně informací, nebo ještě hůře, neobsahuje informace, které uživatel hledal.

Máte-li responzivní web, který se dynamicky mění na základě zařízení, na kterém je zobrazován, není třeba cokoliv měnit.

Pozor si ale dávejte při zadávání značek strukturovaných dat. Ujistěte se, že je máte zadány jak pro verzi webu pro stolní počítače, tak pro verzi mobilní. Vyhněte se také velkému množství značek, které nejsou relevantní pro konkrétní informační obsah každého dokumentu.

Závěr

Zavedení mobilního indexu bude čelit velkým výzvám. Zapracujte na mobilní verzi svého webu včas a získejte tak konkurenční výhodu v oblasti SEO.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj:google.com, searchengineland.com, advancedwebranking.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp