Technické SEO
Google nabízí tři tipy pro diagnostiku technických problémů SEO, které ovlivňují indexaci a hodnocení.

Společnost Google zveřejnila video, ve kterém nabízí tři tipy pro použití vyhledávací konzole k identifikaci technických problémů, které mohou způsobovat problémy s indexací nebo řazením.

Tři tipy pro řešení technických problémů

Tři tipy společnosti Google pro řešení technických problémů jsou následující:

1.  Zkontrolujte, zda je stránka indexovaná nebo indexovatelná

2. Zkontrolujte, zda je stránka duplicitní nebo zda je kanonická jiná stránka.

3. Zkontrolujte vykreslený kód HTML, zda neobsahuje problémy související s kódem

Je URL adresa indexovatelná?

Častým problémem, který se snadno přehlédne, ale je důležité ho zkontrolovat, je, zda lze adresu URL indexovat.

Nástroj pro kontrolu URL ve Search Console Google je skvělý pro řešení problémů, zda Google stránku indexoval, nebo ne. Nástroj vám řekne, zda je stránka indexována a zda je indexovatelná. Pokud není indexovatelná, nabídne návrh, proč by mohl mít Google problémy s její indexací.

Dalším údajem, který Google Search Console nabízí, je datum posledního procházení, které nabízí představu o tom, jak velký zájem má Google o danou stránku.

To znamená, že pokud se stránka nemá tendenci často měnit, může se robot Google rozhodnout, že ji bude procházet méně. To však není velký problém. Má to jen smysl z hlediska šetření zdrojů společnosti Google a cílového webového serveru. Nakonec lze k žádosti o procházení použít nástroj pro kontrolu URL.

Zkontrolujte, zda stránka není ignorována, protože je duplicitní

Google dále doporučuje zkontrolovat, zda je stránka duplicitní nebo zda je kanonická jiná stránka. Důvodem je, že Google chce indexovat pouze jedinečný a relevantní obsah. Pokud existuje více verzí stejné stránky, Google si nemusí být jistý, která z nich je relevantní pro daný vyhledávací dotaz, a může tak všechny tyto stránky penalizovat. 

Zde je několik tipů, jak zkontrolovat, zda je stránka duplicitní:

  • Použijte nástroj Google Search Console k nalezení duplicitních stránek.
  • Použijte nástroj Screaming Frog SEO Spider k nalezení duplicitních stránek.
  • Zkontrolujte zdrojový kód stránky a ujistěte se, že neobsahuje duplicitní obsah.
  • Zkontrolujte meta tagy stránky a ujistěte se, že neobsahují duplicitní informace.

Zde je několik tipů, jak nastavit kanonickou URL:

  • Pomocí meta tagu rel="canonical".
  • Pomocí HTTP hlavičky "Link".
  • Pomocí souboru sitemap.xml.

Zkontrolujte vykreslené HTML na anomálie

Poslední tip je docela dobrý. Google radí, že kontrola HTML prostřednictvím zdrojového kódu není totéž jako kontrola vykresleného HTML.

Vykresleným se rozumí HTML, které je generováno pro prohlížeč nebo Googlebot, aby vygeneroval webovou stránku.

Pokud se snažíte zjistit, zda se s HTML něco děje, je užitečné zkontrolovat vykreslené HTML, protože to vám ukáže, co prohlížeč a Googlebot skutečně vidí na úrovni kódu.

Rozdíl mezi zdrojovým kódem HTML a vykresleným HTML spočívá v tom, že vykreslená varianta ukazuje, jak HTML vypadá po provedení všech JavaScriptů.

Pokud se tedy vyskytne problém související s JavaScriptem nebo něčím jiným, je pravděpodobnější, že jej zachytíte při prohlížení vykresleného HTML.

Společnost Google doporučuje: "V případě, že se vám podařilo vymazat JavaScript, je nutné, abyste si jej nechali zobrazit:

"...zkontrolujte vykreslený HTML a odpověď HTTP, abyste zjistili, zda se neobjeví něco, co byste nečekali.

Například zatoulaná chybová zpráva nebo chybějící obsah v důsledku nějakých technických problémů na serveru nebo v kódu aplikace."

Zobrazení vykresleného HTML pomocí konzoly pro vyhledávání

Podpora společnosti Google uvádí postup, jak zobrazit vykreslený HTML v konzole pro vyhledávání:

"Zkontrolujte adresu URL buď přímým zadáním adresy URL do nástroje pro kontrolu URL, nebo kliknutím na odkaz pro kontrolu vedle adresy URL zobrazené ve většině sestav konzoly pro vyhledávání.

Klikněte na možnost Testovat živou adresu URL > Zobrazit testovanou stránku.

Na kartě HTML se zobrazí vykreslený HTML stránky."

Zobrazení vykresleného HTML pomocí nástrojů Chrome DevTools

K zobrazení vykresleného HTML lze použít také nástroj Chrome DevTools (v prohlížeči Chrome).

1. Otevřete Chrome DevTools prostřednictvím svislé elipsy (tři tečky) v rozbalovací nabídce a poté:

2.  Další nástroje > Nástroje pro vývojáře

3.  Poté v systému MacOS stiskněte kombinaci kláves Command+Shift+P a v systému Windows/Linux/ChromeOS stiskněte kombinaci kláves Control+Shift+P, abyste získali přístup k nabídce Command Menu.

4. Zadejte: Rendering, vyberte možnost nabídky "Show Rendering" (Zobrazit vykreslování).

Poté vám Chrome DevTools ve spodním okně zobrazí vykreslený HTML, který lze uchopit kurzorem myši a zvětšit.

Proč je technické SEO tak důležité?

1. Zajišťuje, aby vyhledávače mohly vaše stránky snadno procházet a indexovat.

Vyhledávače, jako je Google, používají roboty k procházení webu a indexování obsahu. Pokud je vaše technické SEO špatné, roboti Google nemusí být schopni vaše stránky správně procházet a indexovat, což znamená, že se vaše stránky nebudou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.

2. Zlepšuje uživatelský komfort.

Technické SEO se také zaměřuje na optimalizaci rychlosti načítání stránek, responzivity pro mobilní zařízení a struktury webu. Tyto faktory ovlivňují uživatelský komfort, a pokud jsou špatné, uživatelé se na vašich stránkách nebudou cítit dobře a pravděpodobně je opustí.

3. Pomáhá vám dosáhnout lepšího hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

Google a další vyhledávače používají ve svých algoritmech hodnocení stovky faktorů. Technické SEO je důležitou součástí optimalizace pro vyhledávače a jedním z důležitých faktorů, které Google zohledňuje. Pokud je vaše technické SEO v pořádku, máte větší šanci dosáhnout lepšího hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp