
Pro většinu e-shopů je expanze do zahraničí lákává, protože přináší potenciál k růstu e-shopu. Nejdříve je ale nutné si rozmyslet, na jaký trh chcete expandovat, poté si provést analýzu trhu a zaměřit se na požadavky a zvyklosti zákazníků, případné kulturní rozdíly, konkurenci, ale je i potřeba seznámit se s místními zákony, předpisy a normami, aby bylo možné eliminovat včas případná rizika. Je důležité zaměřit se na potřeby zákazníků, zvolit správnou cizojazyčnou reklamu v souladu s místními pravidly, dělat si pravidelné průzkumy spokojenosti a nezapomenout ani na zákaznickou podporu v místním jazyce.
Jedním z klíčových faktorů pro úspěch e-shopu je i rychlost doručení zásilek a cena dopravy, spolehlivost přepravce, kvalita či dostupnost výdejních míst – proto je nezbytné pečlivě vybrat vhodného dopravce a promyslet i případné skladování zboží přímo v cílové zemi. Totéž platí i o zřízení bankovního účtu v dané měně, toto vše může zvýšit důvěryhodnost vašeho e-shopu.
Kam nejvíce e-shopy expandují?
Mezi nejčastější zahraniční trhy patří Rakousko, Polsko, Německo, Slovensko, Maďarsko, Španělsko, Francie, ale i Chorvatsko, Rumunsko a stále se objevují další.
Co udělá Conviu rychle a jednoduše?
Pokud chcete na zahraničním trhu uspět, je nutné věnovat pozornost i příslušné jazykové mutaci vašeho e-shopu, včetně registrace správné domény. Dále budete potřebovat přeložit váš XML feed nebo jeho vybrané části jako jsou např. kategorie či produkty do příslušného jazyka. S tím vám pomůže Conviu automatický překladač, pomocí kterého je možné přeložit celý e-shop nebo feed až do 16 jazyků podle vámi vybrané země již za několik hodin. Pokud nenajdete požadovaný jazyk, Conviu jej na požádání pro Vás přidá.

Automatické překlady jsou prováděny přes tři nejlepší současné překladače DeepL, Google Translate a Microsoft Bing, kde překladač DeepL míří opravdu vysoko v poslední době svou kvalitou překladů.
Další možností je použít pro překlad nebo doplnění textu v XML umělou inteligenci tj. modul Conviu AI copywriter. Na výběr jsou různé modely umělé inteligence a lze i zvolit míru kreativity.

Conviu vám také pomůže:
- napojit XML feed zahraničního dodavatele na svůj český e-shop,
- založit jazykovou mutaci e-shopu,
- automaticky přeložit nově přidané produkty,
- propagovat produkty na různých zahraničních srovnávačích a marketlaces.
Díky Conviu můžete jednoduše nabízet produkty v zahraničí přes veškeré marketplaces, jako je Kaufland, Alegro, Amazon, eMAG a další. Šablony výstupních XML feedů jsou naprogramované dle potřeb daných marketplaces. Stačí tedy vybrat zvolenou platformu a data přegenerovat. Možností je také vytvořit vlastní šablonu dle požadavků inzertní platformy. Můžete tedy napojit jakákoliv data na jakoukoliv platformu. Conviu si lehce poradí s produktovými i dostupnostními feedy.
Napojení je umožněné i přes API, pomocí modulu Napojení na marketplaces API. Veškerý proces je rychlý a automatizovaný - automatické přidávání, aktualizace a mazání produktových nabídek.

Důležitým bodem je i cenotvorba. Nastavení prodejních cen je možné pomocí pravidla s přepočtem dle aktuálního měnového kurzu ČNB nebo ECB.
Co je GPSR?
Nezapomeňte také přizpůsobit e-shop místním legislativním požadavkům. Např. od 13. prosince 2024 vstoupilo v platnost nové nařízení Evropské unie o bezpečnosti výrobků, označované jako GPSR (General Product Safety Regulation). Toto nařízení se vztahuje na všechny výrobce, dovozce a prodejce působící na trhu EU. Jeho hlavním cílem je zajistit, aby všechny produkty splňovaly požadavky na bezpečnost při používání. Pravidla se vztahují na výrobce, distributory i dovozce. Výrobci nesou odpovědnost za to, aby jejich produkty byly bezpečné. Každý výrobek musí být jasně označen, například sériovým číslem. Na výrobku musí být uvedeny informace o výrobci, včetně jména, adresy a kontaktních údajů. Dokumentace o bezpečnosti produktu musí být uchovávána po dobu nejméně 10 let.
Tyto požadavky začaly již jednotlivé inzertní platformy vyžadovat. Například Kaufland vyžaduje, aby byly k výrobkům přiloženy bezpečnostní pokyny splňující právní požadavky, uvedeno jméno výrobce a na výrobku bylo viditelné označení CE. Allegro požaduje uvedení odpovědné osoby, poskytnutí informací o výrobci včetně názvu a kontaktů, a také dodání pokynů k použití a bezpečnostních informací k produktům.
Pokud v XML feedu chybí důležité údaje, lze je snadno doplnit pomocí pravidel v Conviu, například CE certifikáty nebo bezpečnostní pokyny.
Conviu je pro každého, kdo chce prodávat v různých zemích, a to jednoduše, rychle a bez znalosti programování.
Conviu je komplexní nástroj pro online marketing. Nabízí editor XML a csv, napojení dodavatelských dat, překladač produktů v XML, AI copywritera, editor obrázků v XML, párovač produktů, napojení na marketplaces, automatický bidding, automatickou cenotvorbu, monitoring cen konkurence a automatickou PPC reklamu.