SEO novinky
Které z novinek ve světě SEO a online marketingu by vám během ledna 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Počet přehrání audio obsahu Seznam Zpráv vzrostl za rok 2022 meziročně o 152 %

Počet přehrání podcastů na webu Seznam Zpráv stoupl v meziročním srovnání o 36 %, počet stažení v aplikacích třetích stran stoupl o 255 % a počet přehrání na Podcasty.cz o 944 %. Celkově tedy poslechy audia Seznam Zpráv vzrostly oproti roku 2021 o 152 % přehrání. To se projevilo i na růstu reklamních příjmů z audio reklamy. „Audio v různých podobách zažívá poslední roky velkou renesanci a audio reklamě se daří i u nás na Seznamu. Naše příjmy z online audio reklamy loni meziročně vzrostly o 436 %.“ říká Tereza Marková, Key account managerka senior rádia Expres FM a Classic Praha.

Seznam Zprávy jako první zveřejní, kdo se stane vítězem druhého kola prezidentské volby

Datoví specialisté Seznam Zpráv připravili i pro druhé kolo prezidentské volby predikci výsledků prezidentské volby. Ta, kterou Seznam Zprávy publikovaly během sčítání prvního kola, byla nejpřesnější a nejrychlejší z těch, které se během sobotního odpoledne na českém internetu objevily. Čtenáři znali přesné výsledky už 35 minut po uzavření volebních místností. Na Seznam Zprávách se tedy už pár desítek minut po uzavření volebních místností lidé dozví, kdo se stane prezidentem České republiky po Miloši Zemanovi. Predikce prozradí výsledek voleb dříve než oficiální sčítání Českého statistického úřadu.

Většina trendů na TikToku má velmi krátkou životnost

Sociální síť TikTok si získává čím dál více uživatelů, zejména z řad mladé populace. Je to prostředí, kde se extrémně rychle šíří trendy a kde chtějí mladí být. V posledních týdnech se na ni výrazně soustředí i Footshop, obchod s teniskami a streetwear módou, který je na sociálních sítích dlouhodobě silný. Jen na Instagramu má v současnosti přes 600 tisíc fanoušků primárně z regionu střední a východní Evropy a podobné ambice má i na TikToku. Cílem větší aktivity Footshopu na TikToku je stejně jako na jiných sítích primárně budování značky, zvyšování povědomí o ní a vytváření blízkého kontaktu se zákazníky. Neočekává od ní přímé prodeje. 

Meta upravuje Centrum účtů

Meta oznámila aktualizaci svého nástroje Centrum účtů. Ta výrazně usnadní správu nastavení soukromí na Facebooku, Messengeru a Instagramu. Aktualizované Centrum účtů bude obsahovat všechny vaše informace ze všech tří aplikací, včetně osobních údajů, hesel a zabezpečení a předvoleb reklam na jednom místě. To vám umožní lépe kontrolovat a aktualizovat předvolby, aniž byste museli přecházet do jednotlivých nástrojů v každé z nich. Nyní například můžete snadno sladit své preference témat reklam pro účty na Facebooku a Instagramu, a to tak, že oba účty přidáte do stejného Centra účtů.

Růžový slon se ve valentýnské kampani „odvázal“

Růžový slon spouští valentýnskou kampaň. V ní se maskot značky rozhodl odpoutat od všední reality a odvázat se. E-shop s erotickými pomůckami Růžový slon spouští novou valentýnskou kampaň, v níž opět vystupuje maskot, jehož dabuje herec Martin Stránský. Tentokrát se animovaný růžový slon rozhodne odpoutat od všední reality, popustit uzdu své fantazii a odváže se. Cílem kampaně je diváky inspirovat a motivovat, aby obohatili svůj intimní život a zažili nová vzrušení. Kromě nových sexuálních poloh mohou vyzkoušet i nové erotické hračky, ale i různé doplňky.

Instagram přidává tichý režim a více nástrojů pro správu obsahu

Instagram spouští několik nových prvků. Nový tichý režim upozorní vaše kontakty, když jste offline. K dispozici bude také několik nových nástrojů pro manuální správu zobrazených příspěvků, které Instagramu pomohou zlepšit doporučování obsahu. Tichý režim vypne veškerá oznámení, přidá do stavu vašeho profilu upozornění, že nejste dostupní, a zavede automatickou odpověď na vaše příchozí zprávy (DM). V aplikaci můžete dobu „klidového režimu“ nastavit ručně a snadno ji přizpůsobit svým potřebám. O upozornění ale nepřijdete. Poté, co se funkce vypne, vám Instagram zobrazí rychlý přehled oznámení, abyste mohli dohnat, co jste zmeškali.

Obsahový marketing na Facebooku

Chcete v letošním roce zlepšit váš marketing na Facebooku? Magazín Social Media Today zveřejnil tipy, jak si poradit s obsahem a jeho plánováním, což je důležitou součástí toho, abyste na sociální síti zabodovali.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp