Jak řešit duplicitní obsah na webu
Jedním z problémů, který marketingoví specialisté řeší v rámci SEO, je duplicitní obsah. Na co bychom si měli dávat pozor a kdy je duplicitní obsah penalizován?

Jedním z problémů, který marketingoví specialisté řeší v rámci SEO, je duplicitní obsah. Na co bychom si měli dávat pozor a kdy je duplicitní obsah penalizován?

Věděli jste, že duplicitní obsah je z hlediska SEO penalizován a váš web tak může ztratit velké množství bodů, co se týče umístění ve výsledcích vyhledávání? Všichni jistě víme, že v SEO je důležitý právě obsah. A proto mnoho majitelů webů kopíruje zajímavé texty z jiných stránek, které pak vydávají za své. Co však pravděpodobně netuší je, že Google tento postup trestá.

Duplicitní obsah však nemusí být vždy problém. Pokud tedy není klasifikován jako klamavý s cílem manipulovat s výsledky ve vyhledávání. Duplicitní obsah obvykle spadá do jedné ze tří kategorií: přesné duplikáty, velmi podobné texty a duplicity mezi doménami.

Přesný duplikát znamená, že dvě různé URL adresy mají naprosto identický obsah. Velmi často se pak objevuje velmi podobný obsah s několika málo změnami na dvou různých URL adresách. Velmi často je pakV mnoha případech je rovněž používán velmi podobný obsah v rámci domén jedné firmy.

Důsledky duplicitního obsahu

Vyhledávače se snaží filtrovat výsledky ve vyhledávání tak, aby daly uživateli co nejrelevantnější odpověď. V případě, že se na vašem webu objevuje duplicitní obsah, může se stát, že vyhledávací roboti projdou a zaindexují méně vašich unikátních stránek. V případě duplicitního obsahu na webu můžete také očekávat, že bude negativně ovlivněn Page rank vašich stránek.

Jak se vyhnout duplicitnímu obsahu?

Duplicitní obsah není z pohledu vyhledávačů pro koncové uživatele užitečný. Abyste předešli negativním dopadům, které může duplicitní obsah způsobit, doporučujeme zaměřit se na unikátní obsah na všech vašich stránkách nebo použít jedno z následujících řešení. Problémy s duplicitním obsahem můžete vyřešit také pomocí přesměrování prostřednictvím 301 nebo blokováním pomocí souboru robot.txt.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, searchengineland.com, moz.com, google.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp