Google
Společnost Google se rozhodla k dalšímu zásadnímu kroku, který trochu zamíchá s organickými výsledky ve vyhledávání. Začne totiž indexovat webové stránky z mobilních telefonů.

Společnost Google se rozhodla k dalšímu zásadnímu kroku, který trochu zamíchá s organickými výsledky ve vyhledávání. Začne totiž indexovat webové stránky z mobilních telefonů.

Google začal testovat své první mobilní indexování. V první řadě bude hodnotit mobilní verzi webových stránek. Indexování pro desktopy a mobilní telefony již tedy bude zvlášť. Co to pro majitele webových stránek znamená?

Google má v podstatě 2 databáze stránek, jednu pro mobilní vyhledávání, druhou pro desktopové vyhledávání. Pokud stránka není responzivní vůči mobilním zařízením, bude na mobilních telefonech prakticky nevyhledatelná. Tento fakt by měl být pro inzerenty alarmující zprávou, protože čím dál tím více lidí v dnešní době vyhledává informace právě na svých mobilních zařízeních.

Mobilní generace je tu! A inzerenti by se jí měli přizpůsobit

Webové stránky bez mobilní verze jsou tedy velice znevýhodněné. I internetová reklama se již posunula k mobilním verzím. Reklamy nastavené v AdWords jsou již zobrazovány i na chytrých telefonech, stejně jako reklamy na Facebooku nebo dokonce na Instagramu (zde už se jedná o mobilní síť, která umožňuje inzerentům reklamu výhradně pro mobilní zařízení, protože Instagram JE sociální sítí zaměřenou na mobily).

Svět se tedy s jistotou přesouvá od desktopů k mobilním telefonům. Přichází mobilní generace, která již za několik let jinde než na mobilu, prakticky nenakoupí. A nyní je nutné přizpůsobit tomuto faktu i vaše SEO.

Google oznámil, že tuto změnu bude v následujících měsících testovat, očekáváme tedy, že se změna projeví až během roku 2017.

Nemáte responzivní web? Není se čeho obávat

Pokud nemáte responzivní web, nemusíte se ničeho obávat. Google bude k hodnocení vašeho webu používat desktopovou verzi indexování. Pokud samozřejmě máte mobilní web, budete mít výhodu v tom, že vaše stránka bude indexována oběma indexy…

Jak se připravit na změnu?

Po přečtení článku se možná ptáte, jak se na tuto zásadní změnu můžete co nejlépe připravit. Pokud jsou již vaše webové stránky responzivní vůči mobilním zařízením, není třeba měnit vůbec nic. Pokud jste vlastníkem webu, který je přizpůsoben pouze stolním počítačům, doporučujeme přidat také mobilní verzi. V případě, že to u vašeho webu dává smysl, je velmi dobré vytvořit zvlášť obsah pro mobilní a desktopové zobrazování. Obsahy budou hodnoceny dvakrát, a to v desktopovém a mobilním indexu.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto: flickr.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp