Co by měl každý online podnikatel vědět o vytváření seznamu e-mailů

Vybudujte seznam e-mailů
Vybudujte si seznam e-mailových kontaktů, který vám umožní efektivně oslovit potenciální zákazníky. Nezáleží přitom na jeho velikosti, jako spíše na kvalitě kontaktů.

Jak je známo, kontakty znamenají peníze. Budovat seznam e-mailových kontaktů na potenciální zákazníky je proto pro každou firmu nutností, jelikož vám umožňuje oslovit a přesvědčit je, že vaše nabídka má lepší potenciál než nabídka konkurence. Práce na seznamu e-mailových kontaktů nikdy nekončí. Jelikož zájmy a potřeby lidí se časem mění, lidé, kteří měli dříve zájem o vaše produkty, odcházejí, aby je nahradili jiní. Svůj seznam e-mailových kontaktů byste proto měli udržovat neustále aktuální, jelikož jako i u jiných věcí ani zde nezáleží na jeho velikosti, jako spíše na kvalitě kontaktů.

Jak začít s budováním seznamu e-mailových kontaktů

„I cesta dlouhá tisíc mil začíná prvním krokem“. Budování seznamu e-mailů se sice může zdát jako složité, ale zvýšení tržeb za to určitě stojí. Níže najdete několik snadných způsobů, jak začít s vytvářením seznamu e-mailů od samého začátku. Abyste dosáhli úspěch v e-mailingu, je důležité neustále se soustředit na růst, a stále svůj seznam rozšiřovat.

Získejte kontakty výměnou za populární obsah

Máte na svých stránkách obsah, který je mezi vašimi návštěvníky opravdu populární? Možná jej lidé často sdílejí na sociálních médiích, nebo získává hodně komentářů? Pokud dostáváte hodně pozitivní zpětné vazby na některou z částí vašeho obsahu, zkuste vytvořit na jeho základě prémiový obsah, který bude dostupný pouze po přihlášení k odběru e-mailů. Můžete například vytvořit bezplatný návod, kontrolní seznam nebo rozšířenou verzi oblíbeného obsahu, který si lidé budou moci stáhnout, pokud se připojí k vašemu seznamu e-mailů.

Lidé, kteří se zaregistrují do vašeho seznamu na základě bonusového obsahu, mají vysoký potenciál stát se vašimi zákazníky, jelikož je jasné, že o dané téma mají eminentní zájem.

Získejte e-mailové kontakty

Dejte návštěvníkům něco zdarma

Máte e-book, produkt nebo službu, kterou můžete dát zákazníkům zdarma? Vaši potenciální zákazníci to zcela jistě ocení. Lidé totiž velice rádi dostávají dárky. Propagujte možnost získat váš dárek na sociálních sítích i na spřátelených webech. Je sice možné, pokud rozdáváte dárky za registraci k odběru e-mailů, že někteří lidé se mohou připojit pouze za účelem získání dárku. Pokud tomu je skutečně tak, je pravděpodobné, že se tito respondenti v blízké budoucnosti z vašeho seznamu odhlásí. Pokud chcete toto riziko co nejvíce eliminovat a nabízet dárky pouze lidem, kteří se skutečně zajímají o vaše produkty, nabízejte pouze takové dárky, které souvisí s vašimi produkty. Snažte se také zjistit preference nových odběratelů a nabízet jim jen takový obsah, který je skutečně zajímá.

Pokud budete svým odběratelům nabízet hodnotný obsah, který řeší jejich potřeby, s větší pravděpodobností zůstanou členy vašeho seznamu dlouhodobě.

Použijte reklamu na Facebooku

PPC reklama na Facebooku se stala populárním způsobem, jak propagovat váš byznys, ať už jsou jeho hlavní cíle jakékoliv. Ať už sháníte nové návštěvníky na web, snažíte se zvýšit prodej produktů, nebo chcete navýšit počet přihlášení do webináře či online kurzu, správná strategie PPC reklam na Facebooku vás může propojit přímo s vaším cílovým trhem.

Pokud jde o rozšiřování vašeho seznamu e-mailů, použijte PPC reklamu na Facebooku s cílem zvýšení návštěvnosti nebo konverzí a nasměrujte lidí na váš web nebo formulář pro přihlášení k e-mailovému newsletteru.

Můžete si vybudovat důvěru návštěvníků kvalitním obsahem a zahrnout do něj formulář pro registraci do vašeho seznamu e-mailů.

Kombinujte jednotlivé metody získání kontaktů

Potenciální zákazníky můžete získat s pomocí drobných dárků, které budete propagovat pomocí reklam na Facebooku. V každém případě budete muset vyzkoušet různé publikum a zjistit, co na ně nejvíce zabírá.
Za PPC reklamu na Facebooku sice budete muset platit, ale vložené prostředky se vám mnohonásobně vrátí. Uživatel, který se stane součástí vašich kontaktů, může být dlouhodobě oslovován vašimi nejlepšími nabídkami a může se stát vaším dlouhodobým zákazníkem, který nakupuje vaše produkty opakovaně. Tím můžete finanční prostředky, které jste investovali do PPC reklamy, získat velmi rychle zpět.

Budování seznamu e-mailových kontaktů není vůbec nic složitého. Pokud chcete získat rychlé a efektivní výsledky, vyzkoušejte všechny tyto strategie současně. Stanovte si cíl týkající se počtu nových odběratelů a začněte implementovat tyto výše zmíněné strategie, abyste dosáhli kýžených výsledků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp