Mnoho obchodníků je přesvědčeno o tom, že jejich marketingové aktivity jsou dobře navrženy, přesto však nepřináší zvýšení návštěvnosti a konverzí. Mnoho úsilí i finančních prostředků přijde vniveč. Jak tedy zvýšit efektivitu vaší reklamy?
1. Poznejte své publikum
Pouhá analýza klíčových slov nestačí. Je třeba vědět co nejvíce o vašem publiku. Co vaši potenciální zákazníci na internetu vyhledávají? Co je k tomu vede? Pochopení cílového publika je základ úspěchu.
2. Objevujte nové příležitosti
Základem je vyhodnocení nedostatků v obsahu, což dává příležitost vytvářet zajímavější obsah, který osloví zákazníky v klíčových okamžicích. A jak dobře znáte svou konkurenci? I k tomu by měla směřovat vaše pozornost.
3. Přizpůsobte obsah konkrétnímu kanálu
Které platformy a stránky vaše publikum nejvíce osloví? Není třeba se omezovat. Totožný obsah se může objevit v různých typech médií, ovšem v rozličných formách.
Specifický obsah vyhrává. Důležité je návštěvníkům webu nabídnout to, co je opravdu zajímá. Zohledněte jejich potřeby i preference. Správný obsah je klíčem ke konverzím.
4. Optimalizujte vše potřebné
Zlepšete svou viditelnost a klíčové aspekty, jako je čas strávený na webu, sdílení a konverze. Nepodceňte SEO a optimalizujte nadpisy a podnadpisy, metapopisky, obrázky i veškeré texty nacházející se na vašem webu. Nabídněte návštěvníkům webu obsah, který je zaujme a přinutí je ke konverzi.
5. Nebojte se automatizace
Automatizace je na vzestupu a vám může pomoci porozumět změnám ve vašem publiku. Díky automatizaci rutinní úkoly vyžadují menší úsilí s větším účinkem.
6. Dbejte na dostatečnou technickou podporu
Pozornost si zaslouží i technická podpora. Struktura webu, metadata, mobilní verze, rychlost webu, chyby v kódování a další technické faktory není radno podcenit. Případné nedostatky mohou znemožnit návštěvníkům přístup ke hledanému obsahu a zhatit možnost konverze.
7. Optimalizujte pro působení na více kanálech
Dostaňte svůj obsah na více kanálů, a to nejen na Twitter a Facebook, ale také na LinkedIn, YouTube, Pinterest, Instagram a Google+. Všechny vaše příspěvky by měly být optimalizovány s ohledem na to, pro kterou platformu jsou určeny. Vaše prostředky a úsilí mohou přinést úspěch, pokud se zaměříte na správný cíl ve vhodnou dobu.
8. Zaměřte se na správné publikum
Při správném měření a analýze snadno zjistíte, který návštěvník vašeho webu provede konverzi. A právě na tohle publikum můžete následně cílit placenou reklamu, což je výhodnější než stanovit paušální částku na reklamu v rámci jednoho sociálního kanálu.
9. Využijte placené reklamy pro oslovení širšího okruhu publika
Nedaří se vám oslovit nové zákazníky mimo váš stálý okruh? Řešením je placená reklama, která se může zaměřit na jinou cílovou skupinu a rozšířit tak spektrum vašich zákazníků.
10. Nezapomeňte na e-mail
Při oslovování zákazníků se nevyplatí podceňovat e-mailovou komunikaci. Pravidelně zasílané e-maily by samozřejmě měly obsahovat výzvu k akci.
11. Zahrňte další užitečné metody
Zapojte další metody a nabídněte publiku inspiraci nebo další informace o svých produktech nebo službách. Stejně tak by měly být samozřejmostí profily zaměstnanců.
Dbejte také na pravidelnou aktualizaci svých webových stránek. Obsah však musí respektovat neustále se měnící SEO standardy.
12. Propojte vše dohromady
Ačkoli obě oblasti mají svá specifika, teprve jejich propojením můžete dosáhnout těch nejlepších výsledků. SEO i obsah by zkrátka měly jít ruku v ruce!
Autor: Kateřina Romanová a kolektiv