seo
Zažili jste, že vám náhle kleslo hodnocení SERP u vašich webových stránek? Přinášíme vám několik rad, jak se v tomto případě zachovat, zmírnit další poklesy a zjistit jejich příčiny.

Zaznamenali jste propad hodnocení? Nepanikařte!

S propady se potýká většina webu, není tedy na čase panikařit, pravděpodobně zažil propad i váš konkurent. K propadům dochází zejména během nových aktualizací společnosti Google.

První, čemu byste měli věnovat pozornost, je ověření dat v Google Search Console. Jedná se opravdu o propad? Pokud ano, je na čase zjistit, co za ním stojí. K tomu bude zapotřebí prostudovat hned několik informací:

  • Jakého tématu se obsah týká?

  • Jaké je staré hodnocení? Jaké je nové hodnocení a jaký je mezi nimi rozdíl?

  • Jaká URL adresa a typ obsahu byl hodnocen?

  • Kdy byl naposledy obsah aktualizován?

Nedávné změny na webu – častá příčina propadu

Výkyvy v hodnocení webových stránek v SERP mohou nastat, i když bylo jejich SEO již v minulosti na velmi dobré hodnotě, tj. byly optimalizovány pro vyhledávání. Častou příčinou poklesu bývají rozsáhlejší změny na stránce.

Nemigrovali jste obsah na jinou URL adresu či jiný server? Neměnili jste design nebo responzivní zobrazení webu? Nezměnili jste větší množství obsahu? Všechny tyto změny mohou mít dopad na hodnocení.

Technické problémy na webu

Jestliže jste na webu zaváděli větší technické změny, může se stát, že má nyní Google problémy s procházením a indexací vaší webové stránky. Zkontrolujte si proto, zda vyhledávače stále procházejí a indexují vaše webové stránky stejným způsobem jako dříve. Pokud ne, je potřeba zkontrolovat nastavení vašich stránek. Proveďte proto analýzu protokolů na webu. Jestliže se zdá vše v pořádku, vyzkoušejte blokování Googlebota.

Prodloužila se výrazně doba načítání webových stránek, jejichž hodnocení v SERP pokleslo? Pak je zapotřebí tyto stránky opět zrychlit. Bude to pravděpodobně příčina ztráty vaší pozice.

Aktualizace Google

Dalším z důvodů poklesu hodnocení vašich stránek v SERP mohou být nové Google aktualizace. Především ty, které jsou zaměřené na aktualizaci SERP, mají přímý dopad na vaše výsledky. Vyzkoušejte proto do vyhledávání zadat vyhledávací dotazy, na které se vaše stránka zobrazuje a zjistěte, kde nastal propad.

Objevte stránky, které jsou aktualizacemi nejvíce zasaženy a pokuste se je vylepšit. Stanovte si hypotézy, které můžete pravidelně testovat.

Změny v chování uživatelů

Výsledky hodnocení v SERP mohou být ovlivněny také změnou uživatelského chování. Ve chvílích, kdy je něco trendem, mohou stránky, které to zmiňují, přeskočit hodnocení jinak úspěšných stránek, které se umisťují na prvních příčkách ve výsledcích vyhledávání. Pokud je tento trend možný tematicky zahrnout i do vašeho obsahu, pokuste se o to. Můžete díky tomu získat zpět svou pozici.

Noví konkurenti

Mějte přehled o své konkurenci. Sledujte nástup nových konkurentů a objevte jejich taktiky, kterými se snaží uspět. Zjistěte, o jaké konkurenty se jedná a zda jste ztratili pozici díky nim. Nejčastější příčinou, proč vás porazí bývá kvalitnější obsah a lepší uživatelská zkušenost. Zlepšete proto své stránky a vybojujte si svou pozici zpět.

Propad neznamená, že je vše ztraceno!

Stává se, že přijdete o svou pozici v SERP. Je proto zapotřebí vždy důkladně analyzovat příčinu problému. Když problém odhalíte, mnohem lépe se vrátíte zpátky. Dejte si proto pozor na časté technické změny na webu, sledujte Google aktualizace, které mohou ovlivnit vaši pozici. Analyzujte také změny chování uživatelů a mějte přehled o trendech. V neposlední řadě věnujte pozornost novým konkurentům a jejich strategiím. Umístili se lépe než vy? Čerpejte z jejich know-how a uplatněte jejich strategii i na vašem webu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp