marketing
Google postupně ruší podobná publika. Proč se to děje, co to znamená pro Vaše reklamní strategie a jak se na tuto změnu připravit?

Google přistoupil k plánu postupného vyřazení podobných segmentů publika. Tato změna má dopad na Vaše reklamní strategie. V tomto článku zjistíte, co jsou podobné segmenty publika, co budete moc používat místo nich a jak se na tuto změnu připravit.

Co představuje pojem podobná publika?

Podobná publika a segmenty představují funkci v reklamním systému Google Ads, která umožňovala vyhledávat uživatele na internetu, kteří projevují podobné chování jako návštěvníci Vašich remarketingových seznamů (jako jsou návštěvníci webu, seznamy zákazníků nebo diváci Vašich videí). Tímto způsobem se mohou dostat Vaše reklamy přesně k té správné cílové skupině lidí, jelikož tato data můžete použít ve všech typech reklamních kampaní.

Kdy a proč k této změně došlo?

Podle společnosti Google má tato změna pomoci inzerentům na jejich platformách udržet krok se změnami v chování spotřebitelů. Navíc se online marketingové prostředí velmi rychle vyvíjí z důvodu stále většímu kladení důrazu na ochranu osobních údajů uživatelů.

Nově tedy od srpna 2023 není možné podobná publika používat v reklamních sestavách ani reklamních kampaních. Pokud jste podobná publika v tu dobu používali, automaticky Vám byly odstraněny z reklamních účtů.

Čím můžeme funkci podobných publik nahradit?

Pro různé typy reklamních kampaní je vhodné nyní používat jiné nástroje. Pojďme si některé z nich představit:

  • U kampaní typu Discovery, obsahových kampaní a videokampaní, které uživatele vyzývají k akci doporučujeme používat optimalizované cílení s publiky první strany.
  • Kampaně s cílem zasáhnout publikum mohou využívat rozšíření publika.
  • U kampaní ve vyhledávání a v Google Nákupech doporučujeme používat chytré nabídky, které automaticky využívají signály z Vašich dat první strany.

Jaké jsou rozdíly mezi podobnými segmenty, rozšíření publika a optimalizovaným cílením?

Možná zní všechny tři názvy na první pohled dost podobně, ale i tak se od sebe liší. Vysvětleme si tedy jak:

Podobné segmenty publika

Tato funkce umí najít takové uživatele, kteří se podobají těm ve Vašich stávajících segmentech, jak již bylo popsáno výše.

Rozšíření publika

Publikum se rozšíří o publikum podobné Vašemu stávajícímu publiku, ale nenabídne Vám takové uživatele, které se Vašemu stávajícímu publiku nepodobají, i když by pravděpodobně takoví uživatelé provedli konverzi.

Optimalizované cílení

Optimalizované cílení rozšiřuje konverze tak, že najde uživatele podobné těm, kteří provádějí konverze na Vašich reklamách, i když se liší od původního profilu definovaného publika.

Rozšíření publika je dostupné tedy pouze pro kampaně zaměřené na zásah, zatímco optimalizované cílení využijete pouze u kampaní typu Discovery, u obsahových reklamních kampaní a videokampaní zaměřených na provedení akce.

Tipy pro optimalizaci cílení

Představte si optimalizované cílení jako volnou shodu publika

Optimalizované cílení je možní si představit jako volnou shodu s přednastaveným publikem. Cílem je nechat pracovat algoritmy a hledat příležitosti k dosažení lepšího CPA, ROAS nebo jakékoli jiné metriky, na kterou je vaše strategie nabídek zaměřena (tzv. optimalizované cílení).

Nepoužívejte optimalizované cílení v remarketingových kampaních

Nikdy nepoužívejte optimalizované cílení u kampaní zaměřených na remarketing. Cílem těchto kampaní je totiž zobrazit reklamy těm uživatelům, kteří mají již s Vaší firmou nějaký vztah a přimět je k nákupu. Oproti tomu optimalizované cílení najde nové uživatele, které nemusí být na Vašem remarketingovém seznamu.

Použití optimalizovaného cílení v remarketingových kampaních není jediná chyba, které se inzerenti dopouštějí. Pokud se chcete chybování v tomto typu kampaní vyhnout, doporučujeme Vám přečíst si náš další článek, který uvádí hned 10 chyb, kterým je třeba se při remarketingových kampaních vyvarovat.

Pokud se necítíte jistě v rámci inzerování skrze reklamní portál Google Ads, neváhejte se obrátit na naše odborníky, kteří mají již s PPC reklamou řadu zkušeností a umějí Vám poradit se zapeklitými problémy, na které můžete na své cestě narazit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp