Psychologie barev
Vizuální povaha webových stránek vyžaduje promyšlený výběr barev, aby byla vaše značka lépe rozpoznatelná. Jak na to?

Barvy mají na lidi okamžitý vliv. Emoce a psychologie barev jsou velmi reálné. Barvy také zvyšují rozpoznatelnost značky v průměru o 80 %. Porozumění barvám, které nejlépe reprezentují vaši firmu a odvětví, tak může být velkým přínosem pro budování a zvyšování tohoto faktoru rozpoznatelnosti. Je tedy velmi důležité zvolit barevné schéma, které nejlépe odpovídá vaší značce, pro vaše webové stránky.

Pokud se například snažíte dosáhnout prémiovější, špičkové image, je vhodné zvolit fialovou barvu, protože si ji lidé spojují s královskou rodinou, vysokou kvalitou a intrikami. A pokud chcete oslovit širší publikum, je vhodnou barvou modrá, protože je to barva uklidňující a poměrně jemná. Hodí se tak pro jemnější témata, jako je zdravotnictví nebo finančnictví.

Níže uvádíme několik příkladů barev, značek včetně toho, co skrývají:

  • Červená: Coca-Cola - naznačuje vzrušení nebo štěstí.
  • Oranžová: Fanta – je přátelská a zábavná
  • Žlutá: Nikon nebo McDonalds - naznačuje optimismus a štěstí
  • Zelená: Animal Planet - naznačuje svěžest a přírodu.
  • Modrá: Walmart - naznačuje spolehlivost a jistotu.
  • Fialová: Cadbury - naznačuje významnou značku, která má historii kvality.
  • Hnědá: - Nespresso nebo UPS - naznačuje spolehlivý produkt, který může používat kdokoli.
  • Černá: Adidas - naznačuje luxus nebo eleganci
  • Bílá: - Apple nebo Nike - naznačuje elegantní, uživatelsky přívětivé výrobky

Jak vybrat barvu pro váš web?

Proč je výběr barev, které použijete na svém webu, tak důležitý? Více než 80 % lidí souhlasí s tím, že barvy použité na stránce přímo ovlivňují, zda nakoupí či nikoliv. Barvy pomáhají zapamatovat si vaši značku. Akceptace či odmítnutí produktu zákazníkem z velké části rovněž souvisí s barvami.

Krok 1: Zvolte primární barvu

Nejlepší způsob, jak vybrat primární barvu pro váš web je, přemýšlet v první řadě nad atmosférou vašeho produktu či služby. Pokud již máte vytvořené vlastní logo, dává smysl zvolit barvy, které odpovídají vaší stávající značce.

Krok 2: Zvolte doplňkové barvy

Velmi důležité je také zvolit doplňkové barvy. Každá barva má svůj protějšek, který v kombinaci s druhou barvou vynikne. Právě tyto doplňkové barvy by měly být použity například u tlačítek s výzvami k akci.

Doporučujeme zvolit jednu nebo dvě doplňkové barvy. V opačném případě by se váš web mohl stát poněkud nepřehledným.

Krok 3: Zvolte barvu pozadí

V rámci výběru barvy pozadí vašeho webu jsou prakticky dvě možnosti. Tlumená verze vaší primární barvy k posílení brandu, nebo bílé pozadí, která zkrátka neruší a jsou na ní velmi dobře viditelné veškeré obrázky, tlačíka i texty.

Krok 4: Zvolte barvu písma

První možností, která vás pravděpodobně napadne, je černá barva. Nicméně, právě klasická černá barva není příliš běžná. Černá barva na bílém pozadí příliš namáhá oči uživatele webu vzhledem ke svému 100% kontrastu. Vyloženě barevné písmo je pak vhodné spíše pro zvýraznění odkazů nebo důležitých informací. Pro zjemnění webu tedy doporučujeme spíše tóny šedé.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp