Postupy pro lepší SEO strategii
Optimalizace pro vyhledávače je bezesporu nedílnou součástí marketingové strategie každé firmy. Google však každoročně provádí mnoho změn, které je třeba do dané strategie promítnout.

Firmy a marketingoví specialisté neustále hledají nové způsoby, jak vylepšit svou SEO strategii tak, aby byl jejich web navštěvovanější a získali tak více zákazníků. Optimalizace pro vyhledávače je bezesporu nedílnou součástí marketingové strategie každé firmy. Google však každoročně provádí mnoho změn, které je třeba do dané strategie promítnout. Které postupy jsou tedy v dnešní době klíčové?

Google každoročně provádí mnoho změn, které marketingoví specialisté promítají do svých SEO strategií. Pouze tak totiž mohou být před konkurencí o krok napřed.

V současné době je klíčové zaměřit se na KPI neboli ukazatele výkonnosti, aktualizace obsahu, plán linkbuildingu a maximalizaci potenciálního dosahu ve vyhledávání a lepší viditelnosti webu.

Ukazatele výkonnosti

Jednou z nejčastějších chyb, které se majitelé webů při tvorbě SEO strategie dopouští, je zaměření se na špatné KPI. Firmy se často zaměřují pouze na návštěvnost webových stránek, míru okamžitého opuštění a zobrazení stránek. Proměnných, které je třeba sledovat, je však mnohem více. Při analýze dat je nutné snažit se vysledovat, kdy uživatelé z webu odcházejí, z jakého důvodu nedokončili objednávku atd. Pro firmu je také důležitá návratnost investic do jednotlivých kampaní.

Aktualizace obsahu

Některé společnosti již před lety vytvořily obsah, který však dodnes zůstává neměnný. Občasná aktualizace obsahu však může pomoci vaší optimalizaci pro vyhledávače. Kontrolujte, zda jsou  informace na vašem webu stále aktuální. Obnovujte historický obsah na základě klíčových slov, která uživatelé skutečně vyhledávají. Inspirujte se stránkami, které se nacházejí na předních pozicích ve vyhledávání. Zmíněné stránky identifikujete například pomocí Google Search Console.

Google search console

Strategický linkbuilding

Firmy stále zapomínají v rámci svých webů přidávat interní odkazy, které vedou na související obsah v rámci webu. Interní odkazy pomáhají vyhledávacímu nástroji procházet a indexovat stránky. Externí odkazy pak pomáhají budovat důvěryhodnost obsahu a vyhledávačům usnadňují pochopit další souvislosti obsahu. Pro zlepšení vaší SEO strategie si ideálně vytvořte strategický plán, který bude obsahovat jak externí, tak interní odkazy, které povedou na nový i historický obsah.

Další možnosti optimalizace

Marketingoví specialisté ve firmách často zapomínají, že existují další možnosti optimalizace webu pro vyhledávače. Mezi tyto možnosti patří například YouTube, Amazon, Facebook a další. SEO specialisté by měli nejprve provést podrobnou analýzu, na jejímž základě zjistí, kde potenciální návštěvníci webu tráví nejvíce času. Výsledkům analýzy by pak měla být přizpůsobena navrhovaná SEO strategie.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: toprankblog.com, google.com, wordstream.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp