E-mailing je adresované médium
I když i počty kampaní jsou důležité, nejen u klasických reklam je důležité sdělení. A výjimkou není ani e-mailing. Poskytněte vašim zákazníkům příběh.

I když i počty kampaní jsou důležité, nejen u klasických reklam je důležité sdělení. A výjimkou není ani e-mailing. Poskytněte vašim zákazníkům příběh.

E-mailing je adresované médium

V rámci e-mailingu většinou mluvíme o číslech a různých segmentech publika. Měli bychom si ale vždy uvědomit, že prostřednictvím e-mailové zprávy vždy oslovujeme osoby s konkrétními požadavky, potřebami, návyky a zájmy. Tyto osoby také mají různé vztahy vůči vaší společnosti.

E-mailová zpráva by tedy měla být tvořena na základě těchto informací. Neřiďte se tedy pouze finanční stránkou, ale řešte e-mailing jako celek a snažte se poskytnout čtenářům relevantní obsah, pro který vaše zprávy budou rádi číst.

Udržte si své čtenáře

Posíláte-li svým zákazníkům e-mailové zprávy, pravděpodobně se přihlásili k odebírání newsletteru. Pokud se vaši zákazníci k odběru newsletteru přihlásili, dbejte na to, aby jim váš e-mailing nebyl nepříjemný. V žádném případě neposílejte e-maily několikrát týdně. Posílejte raději 1-2 e-maily měsíčně s tím, že svým zákazníkům nabídnete skutečně kvalitní obsah.

Obsah na 1. místě

Poskytněte svým čtenářům kvalitní obsah. Vždy berte v potaz účel, kvůli kterému sdělení zasíláte. I když váš e-mailing slouží v první řadě k propagaci vašich produktů či služeb, vaši zákazníci by měli vždy vědět, co je od nich očekáváno. Zasíláte slevový kupon na váš produkt, nezapomeňte do e-mailu vložit také tlačítko s výzvou k akci, které umožní okamžitou reakci.

Udržte si své čtenáře

Nebojte se delšího předmětu. Důležité je, aby již v předmětu e-mailu zákazníci viděli základní sdělení. Pouze tak zvýšíte pravděpodobnost, že váš e-mail skutečně otevřou.

Mnoho firem má také tendenci vyplnit hlavičku e-mailu logem a obrázky. Vyvarujte se velkému množství obrázků a těžko čitelnému textu. Text je stále nejdůležitější součástí e-mailu.

Vnímání vaší společnosti

I jazyk, kterým budete oslovovat své zákazníky v rámci e-mailu, je důležitý. Právě obsahem sdělení a použitým jazykem můžete ovlivnit, jak budou zákazníci vnímat vaši společnost. Pokud se například zaměřujete na poskytování služeb, poskytněte lidem možnost online podpory, telefonického kontaktu nebo pomoc při fyzické lokalizaci.

Vytvářejte e-mailové zprávy tak, aby komunikace byla účelná s ohledem na koncového uživatele. Poskytněte lidem obsah, který pro ně bude mít hodnotu.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, searchenginewatch.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp