e-mailing
E-mail zůstává jedním z nejmocnějších nástrojů v sadě nástrojů marketéra. Denně ho využívají více než 4 miliardy uživatelů.

E-mail denně využívají více než 4 miliardy uživatelů, což je zhruba polovina světové populace. 55 % lidí stále preferuje e-mail jako způsob komunikace s firmami číslo jedna.

Z těchto důvodů se obchodníci ve velké míře spoléhají na e-mailové marketingové platformy, jako je Constant Contact, aby mohli vytvářet kampaně, které podporují vztahy se zákazníky, pečují o potenciální zákazníky a uzavírají prodeje. Je tu však problém. 

Mnoho marketérů nemá možnost propojit telefonní hovory a odeslané formuláře s e-mailovými kampaněmi, které je vyvolaly. Jinými slovy, marketéři nemohou určit skutečnou návratnost investic do svých e-mailových kampaní.

Mezera v atribuci mezi e-maily a následnými hovory a vyplněnými formuláři znamená, že marketéři nejsou schopni určit, co funguje, co ne, a využít tyto poznatky k vytvoření efektivnějších kampaní v budoucnu. Marketéři nakonec pracují v určité slepotě – nevědí, co jejich potenciální zákazníky vede k akci.

Řešení této atribuční mezery spočívá v integraci marketingových technologií. Dobrým příkladem je integrace CallRail x Constant Contact prostřednictvím nástroje Zapier, která tuto atribuční mezeru odstraňuje a umožňuje firmám přímo propojit odeslané e-maily s příchozími hovory a odeslanými formuláři.

Jaký je rozdíl v atribuci mezi e-mailovými a telefonickými hovory?

E-mailové a digitální marketingové platformy, jako je Constant Contact, jsou optimalizovány pro hromadné zasílání e-mailů zákazníkům, ale bez správných dat nemají přehled potřebný k zajištění přesné marketingové atribuce.

Pokud tedy neintegrujete poskytovatele sledování hovorů, jako je CallRail, abyste propojili odchozí e-maily s příchozími hovory a odeslanými formuláři, pak přicházíte o důležité informace o konverzích. 

Představte si, že posíláte uživatelům ve své databázi e-mail o zcela nové službě, kterou vaše firma nabízí. E-mail odkazuje na vstupní stránku, kde najdou další informace – a mnoho příjemců na tuto stránku klikne. 

Někteří z nich se pod dojmem toho, co si přečtou, rozhodnou zavolat do vaší kanceláře na číslo, které vidí na vstupní stránce. Mnozí se po rozhovoru s jedním z vašich zástupců dokonce rozhodnou službu zaregistrovat.

Vaše e-mailová kampaň byla zjevně úspěšná. Váš propagační e-mail povzbudil potenciální zákazníky, aby navštívili vaši vstupní stránku, zjistili více informací, zvedli telefon a provedli konverzi.

Ale bez sledování hovorů a sledování formulářů není možné tyto konverze přímo spojit s úvodním e-mailem. Víte, že jste získali několik nových klientů – ale kteří z nich pocházeli z těchto e-mailů oproti organické návštěvnosti, kampaním pay-per-click nebo vašim novým billboardům?

Integrace e-mailových a vstupních stránek se službou, jako je CallRail, funguje přibližně takto:

CallRail používá funkci zvanou dynamické vkládání čísel (DNI), která sleduje každého volajícího podle marketingu, který ho přivedl ke kontaktu. Například někdo, kdo klikne na vaši e-mailovou kampaň, uvidí na vstupní stránce jiné číslo než ten, kdo na vaše stránky dorazí prostřednictvím reklamy PPC. 

Představte si, že potenciální zákazník zavolá vašemu obchodnímu zástupci pomocí telefonního čísla uvedeného v jeho e-mailovém podpisu. Za normálních okolností by obchodní zástupce používal stejné číslo pro své vizitky i e-maily – bez možnosti propojit volajícího s konkrétním e-mailem – pokud váš technický stack není integrovaný a připravený na tuto eventualitu.

Jak využít nově získané poznatky o atribuci hovorů?

Přiřazení příchozích hovorů a odeslaných formulářů k odchozím e-mailovým kampaním je jen prvním krokem. Jakmile zjistíte, které úsilí přináší návratnost investic a které ne, můžete tyto poznatky využít k vyladění všech budoucích marketingových kampaní.

Představte si, že jste vytvořili e-mailovou kampaň, která generovala spoustu hovorů. Skvělé! Měli byste ji tedy jen opakovat stále dokola? Ne nutně. 

Víte, že obsah měl ohlas – ale to neznamená, že kampaň je dokonalá. A/B testujte různé předměty, CTA a časy odeslání e-mailu, abyste odhalili další zlepšení. 

Vyzkoušejte například „Vyhovuje vám pondělí ve 14 hodin pro telefonní hovor?“ místo dosud používaného „Zavolejte mi, až budete mít čas“. Pronikněte do detailů, abyste pochopili, zda telefonní čísla na vstupních stránkách konvertují lépe než telefonní čísla přímo v e-mailech (nebo naopak).

Zahrnutí sledování hovorů do procesu kampaně vám poskytne informace, které potřebujete k tomu, abyste svůj marketing důsledně posouvali na novou úroveň a pochopili, který obsah vede cílovou skupinu k akci. Využijte tyto poznatky k vytváření e-mailových kampaní na míru, o kterých víte, že budou mít ohlas – a v konečném důsledku uzavřou více obchodů.

Constant Contact x CallRail 

Sledování míry otevření a míry prokliků je jen prvním krokem při analýze výkonnosti e-mailového marketingu. Pokud chcete odstranit atribuční mezeru a propojit odeslané e-maily s nově vytvořenými obchody, musíte sledovat příchozí telefonní hovory a odeslání formulářů, které vaše kampaně generují.

Zjistěte, kdo kliknul na vstupní stránku, odeslal formulář s žádostí o další informace nebo přímo zavolal do vaší společnosti. Propojte hovory, které vaši obchodní zástupci přijímají, s e-maily, které podněcují potenciální zákazníky, aby zvedli telefon. Když uzavřete atribuční mezeru mezi odeslanými e-maily a přijatými hovory a formuláři, můžete určit skutečnou návratnost investic do každé kampaně a propojit vynaložené peníze se získanými penězi. 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina LeVeneur

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp