Březen
V tomto článku se podíváme na nejnovější události ve světě SEO a to, jak mohou ovlivnit vaše marketingové strategie v nadcházejících měsících.

V březnu 2024 se svět SEO a digitálního marketingu znovu posunul vpřed, přinášející inovace a strategie, které mohou zásadně změnit způsob, jakým značky komunikují s jejich cílovými skupinami. Od nových algoritmických aktualizací vyhledávačů po pokročilé techniky cílení a personalizace, tento měsíc přinesl řadu vzrušujících vývojových trendů, které by žádný marketér neměl přehlédnout. V tomto článku se podíváme na nejnovější průlomy a to, jak mohou ovlivnit vaše marketingové strategie v nadcházejících měsících. Připravte se na hluboký ponor do světa SEO a digitálního marketingu, který je stále dynamický a neustále se vyvíjí.

Google SGE: Studie odhaluje potenciální narušení pro značky a SEO

Nová studie odhaluje, že vyhledávací generativní zkušenost (SGE) společnosti Google, která je poháněna umělou inteligencí, může mít významný dopad na viditelnost značky a návštěvnost ve výsledcích vyhledávání. Tato inovativní funkce SGE přináší novou úroveň konkurence, protože většina odkazů se nyní objevuje mimo prvních deset organických výsledků. Zpráva naznačuje, že marketéři by mohli čelit potřebě zkoumat nové strategie a taktiky, aby si udrželi svou viditelnost a konkurenceschopnost v této nové vyhledávací krajině. Studie poskytuje cenné poznatky, které mohou pomoci firmám a marketérům lépe porozumět vlivu SGE na jejich SEO a celkovou online strategii.

Instagram testuje novou funkcionalitu v Reels

Instagram experimentuje s novou možností spolupráce na Reels. Novinka s názvem Spins umožní uživatelům remixovat vaše videa s alternativními zvukovými a/nebo textovými prvky. Novinka je v současné době ve fázi prototypu, který Instagram testuje interně. Jedná se o prvek, který by ostatním lidem umožnil vyměnit text nebo zvuk ve vašich reelech za vlastní alternativu.

Seznam.cz - nové možnosti kontroly soukromí

Seznam.cz nabízí uživatelům stále více možností, jak v online světě pracovat se svým soukromím. Zobrazování lokálního zpravodajství, individuální podoba domovské stránky, obsah, který odpovídá uživatelským zájmům, možnost odstranění nevhodné reklamy. To je jen několik příkladů výhod, které česká technologická jednička, společnost Seznam.cz, nabízí uživatelům, kteří v nastavení svého účtu souhlasili se zpracováním dat. Díky nim totiž mohou číst obsah, který je zajímá nebo sledovat jen tu reklamu, která je pro ně užitečná. 

GroupM uvedla nový systém kontextové reklamy

Skupina GroupM uvedla na český trh systém kontextové reklamy VOX AI-Vision Platform. Ten zakomponovává dynamickou in-image reklamu (reklamu umístěnou v ilustračních obrázcích) do přirozeného obsahu.

„Jde o řešení, které umožňuje přesnější cílení, které není omezené na předem nastavované kategorie, ale pracuje se skutečným kontextem stránky. Technologie bez cookies navíc nevyužívá osobní data. To je bezpečnější pro uživatele a také přináší nové příležitosti inzerentům a vydavatelům, jak rozšířit své potenciální publikum

Google vysvětluje, proč z některých výsledků vyhledávání zmizely obrázky

John Mueller ze společnosti Google se pokusil vysvětlit, proč některé obrázkové náhledy zmizely z výsledků vyhledávání, což způsobilo zmatení a frustraci u některých blogerů, kteří se zaměřují na recepty. I přesto, že Mueller nabídl několik návrhů řešení, zdá se, že neuspokojil ani nepřesvědčil ty, kteří se potýkají s tímto dlouhodobým problémem. Tento problém s chybějícími obrázky ve výsledcích vyhledávání již několik měsíců trvá a způsobil značné obtíže pro blogery zaměřené na recepty. Dříve se obrázkové miniatury zobrazovaly bezproblémově, avšak v určitém okamžiku přestaly být viditelné, aniž by bylo jasné, co tento problém způsobilo.

Meta snížila cenu Facebooku a Instagramu bez reklam

Meta začala v Evropě nabízet balíček předplatného, díky kterému můžete mít Facebook a Instagram bez reklam, za sníženou cenu. Věří, že tím vyhoví kritice a zároveň budou aplikace pro uživatele dostupnější.

Placenou verzi Facebooku a Instagramu spustila Meta v Evropské unii loni na podzim. Tato verze aplikací nabízí uživatelům možnost nesdílet osobní údaje, více chránit soukromí a nezobrazovat reklamy. Meta ji zavedla, aby vyhověla novému zákonu EU o digitálních trzích (DMA).

Nová nápověda Seznam Partner

Seznam Partner spustil novou nápovědu. Co se změnilo? Seznam Partner už delší dobu není jen službou pro obsahové weby. Jak se v čase mění požadavky partnerů, přizpůsobuje se i partnerský program. Proto jsme přistoupili ke kompletní změně nápovědy. Co změny přinesou partnerům?

Seznam Partner poskytuje ucelenou řadu služeb pro tvůrce. Od těch, kteří tvoří psaný obsah a monetizují ho, až po partnery, kteří kromě blogů připravují i video a audio obsah. Zaštiťujeme platformy jako Seznam Médium a Podcasty.cz a poradíme vám i s audio a videoreklamou.

Spamové stránky s umělou inteligencí překonávají antispamovou aktualizaci Google z března 2024

Spamové stránky generované umělou inteligencí porazily antispamovou aktualizaci společnosti Google z března 2024 a stále drtí přední místa ve výsledcích vyhledávání. Zatímco poctivé webové stránky zažívaly kvůli aktualizaci Google March 2024 vzestupy a pády, SEO bloggeři si všimli, že spamové stránky vytvořené umělou inteligencí se vyšvihly na vrchol výsledků vyhledávání. Vypadá to tedy, že spammeři nadále porážejí Google.

Dentsu připravuje Bootcamp pro studenty marketingu

Dentsu během posledního dubnového víkendu otevře své brány studentům marketingových oborů. Poslední dubnový víkend bude mít více než 40 studentů marketingových oborů příležitost bezplatně si v agenturní skupině Dentsu vyzkoušet, co obnáší práce v reklamním průmyslu pod dohledem expertů z oboru.

Google přidává nový typ strukturovaných dat o produktech

Společnost Google nedávno aktualizovala svou dokumentaci ohledně strukturovaných dat produktů obchodníků a přidala nový značkovací typ nazvaný 3DModel, který umožňuje propojení 3D modelů s produkty pomocí vlastnosti subjectOf. Tato aktualizace naznačuje možnost zavedení bohatších výsledků produktů obsahujících 3D zobrazení, což by mohlo být důležité pro online obchodníky, kteří se snaží poskytnout uživatelům co nejdetailnější pohled na své produkty. Strukturovaná data jsou klíčovým prvkem pro lepší pochopení obsahu na internetu a nová vlastnost 3DModel přidává další informace k produktům, což může přispět k lepšímu uživatelskému zážitku a možná i k vyšší konverzi.

Instagram umožní okomentovat konkrétní část carouselu

Instagram testuje novou funkcionalitu v carouselových příspěvcích. Nově bude možné okomentovat konkrétní obrázek z vícečetného příspěvku. Novinka bude fungovat jednoduše. Do komentáře uvedete číslo obrázku, kterého se váš zájem týká, a napíšete odpověď. Komentovat přitom půjde statické obrázky i videa.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp