Digitální marketing
Automatizace a je i v PPC reklamách stále silnějším tématem. Vaším úkolem je proto přijmout strojové učení a dodávat mu správná data, která zlepší výkon vaší kampaně.

Nejdůležitější krok pro úspěch mezi PPC reklamami v dnešní době proto znamená vytvoření úspěšných kreativ.

Kreativa PPC reklamy je opravdu důležitá

Především díky popularitě sociální sítě TikTok lidé v současnosti potřebují jiný typ PPC reklam, než tomu bylo ještě do nedávné doby. Jak by úspěšná kreativa měla vypadat? Důležitými prvky jsou méně textu, vizuálně líbivější grafika a více pohybu. Jedině tak můžete opravdu uspět mezi konkurenty.

Podle čeho Google vyhodnocuje, zda zobrazí vaši reklamu?

  • Vaše nabídka v aukci.

  • Relevantnost reklamy pro uživatele.

  • Pravděpodobnost, se kterou uživatel klikne na vaši reklamu.

Proto, abyste vytvořili relevantní a poutavou reklamu budete dnes potřebovat více prostředků než kdy dříve. Vámi vytvořená kreativa by měla být přizpůsobená potencionálním zákazníkům, které se snažíte oslovit, měla by být konzistentní se sdělením značky a zároveň obsahovat lákavou nabídku, která přiměje vaše potencionální zákazníky provést požadovanou akci.

Jak zefektivnit tvorbu reklamních kreativ?

Google si uvědomuje, že je na inzerenty vyvíjen tlak při tvorbě reklamních kreativ. Rozhodl se jim proto tento krok ulehčit. Přichází proto s Ads Creative Studiem, novým nástrojem pro tvorbu reklamních kreativ, který využívá generativní umělou inteligenci. 

Uživatelé díky němu mohou tvořit reklamní kampaně, spravovat podklady pro tvorbu kreativ a sdílet je s mediálními týmy. Reklamy vytvořené s Ads Creative studiem by měly být efektivnější a účinnější. Výsledek vzniklé kreativy však stále záleží na dodaných podkladech.

Pro různé značky a různé typy a formáty reklam budou fungovat rozdílné kreativy. Generování velkého množství kreativ může být sice ohromující, nemusí vám však vydělat tolik peněz, aby se reklama vyplatila.

Přinášíme vám pár tipů, jak vylepšit kreativy:

  • Přidejte pohyb do existujícího statického banneru.

  • Rozstříhejte delší existující video, abyste získali více kratších videí.

  • Testujte různé výzvy k akci (CTA).

  • Analyzujte barvy, nadpisy a další pro lepší optimalizaci reklam.

Nebojte se investovat do natočení reklamy za pomocí profesionální videoprodukce. Získáte kvalitní videomateriály, které můžete využít hned v několika reklamních kampaních. Potencionální zákazník navíc pozná kvalitu videoreklamy, a tak na něj budete působit důvěryhodněji a kvalitněji.

Efektivita a autentičnost? Vsaďte na videoreklamu!

Na konferenci Google Marketing Live byly představeny dva zajímavé a moderní typy videokampaní: kampaně na zobrazení videa a generování poptávky.

Kampaně na zobrazení videa se snaží zlepšit efektivitu nákladů pro zobrazení videí spojením přeskočitelných in-stream, in-feed a reklam YouTube Shorts.

Kampaně na generování poptávky rozšiřují přítomnost na platformách, jako je YouTube, Discovery nebo Gmail. Strategicky oslovují podobné publikum, což  má za následek provedení konverzí.

Videoreklamy mají hned řadu výhod:

  • Vytvářejí moderní dojem vaší značky.

  • Poslouží k lepší demonstraci produktů a přenesení atmosféry.

  • Lze je využít hned na několika typech platforem včetně vašeho webu.

  • Skvěle se hodí pro vzdělávací účely a ukázky používání vašich produktů v praxi.

  • U videoreklam je možné měřit míru zhlédnutí, která vám odhalí více informací o tom, jak si vedou vaše reklamy.

Kreativy je zapotřebí vždy uzpůsobit konkrétnímu publiku, na které v reklamě cílíte. Čím relevantnější a užitečnější obsah uživatelům nabídnete, tím více konverzí získáte. Kreativy uzpůsobujte také podle nákupní fáze kupujících. Rozhodněte se, jaké sdělení vyhovuje jeho potřebám a vyzkoušejte různé typy CTA. 

Otestujte také sekvenční videoreklamu. Ta vám pomůže lépe vyprávět příběh vaší značky. Videoreklamy se mohou v rámci sekvence zobrazovat v určitém pořadí, což vám pomůže pro jasné předání sdělení a dosažení konverzního cíle.

Pro udržení konkurenční výhody je důležité nezaostat a využívat videoreklamy v rámci své marketingové strategie.

Jak měřit úspěšnost?

Vyhodnocení úspěšnosti kreativy není vždy tak snadné, jako sledování provedených konverzních metrik. Pro zjištění úspěšnosti reklamní kreativy je zapotřebí vyhodnotit více faktorů. Patří mezi ně míra dokončení videa, konverze získané na YouTube, počet zhlédnutí, CTR, CPC a CPV. 

Výkon reklamy je také nutné zhodnotit z hlediska nastavené strategie nabídek. Zvolíte-li si strategii optimalizovanou pro konverze, může se vám stát, že nezískáte takové množství zobrazení a kliknutí, jako by tomu bylo u jiné strategie. Vše má své pro a proti, nejlepší možností je testovat.

Experiment v Google Ads je snadným způsobem k testování. Zvýšení výkonového testu Max. výkonu vám může pomoci porozumět dopadu spuštění PMax spolu s vašimi stávajícími kampaněmi. V rámci vlastních experimentů je možné testovat jakékoliv proměnné. Zapnutím vlastního experimentu duplikujete stávající kampaň, což vám pomůže k provádění změn bez obav. Nejlepším způsobem pro testování je testování pouze jedné proměnné, bude se tedy jednat o tzv. A/B test.

Závěr

Pamatujte na to, že byste se nikdy neměli spokojit se získanými výsledky. Snažte se pomocí kreativ vytvářet stále hodnotnější reklamy. Váš účet Google Ads se tak bude neustále zlepšovat, což pomůže AI v dosahování nejlepších výsledků.

Rada na závěr: Buďte v obraze! Nebojte se experimentovat a vyzkoušet nové funkce a nástroje. Jedině tak zjistíte, co pro vaši značku nejlépe funguje. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp