sociální sítě

V současné době je již téměř každý na některé ze sociálních sítí. Sociální sítě sdružují uživatele se stejnými zájmy. Každá sociální síť je jiná. Pokud proto chcete svou firmu propagovat na sociálních sítích, je nutné zvolit komunikační strategii, která odpovídá danému publiku v rámci konkrétní sociální sítě.

Nejpoužívanější sociální sítě v ČR

V České republice jsou nejvíce používané sociální sítě Facebook, Instagram, LinkedIn a Twitter. Všechny tyto sítě umožňují také placenou inzerci.

Facebook

Facebook vznikl na jedné z nejprestižnějších univerzit v USA – na Harvardu. Tvůrcem této sociální sítě je Mark Zuckerberg, který Facebook založil v únoru 2004. Na konci roku 2004 již tato síť měla cca 1 milion uživatelů. Facebook se rychle šířil do světa a postupně ho začaly ke své propagaci a komunikaci se zákazníky využívat také firmy. Nejen v ČR je Facebook nejrozšířenější sociální sítí.

Ne každá firma, která má vlastní web, má také Facebook. Nicméně, ve většině případů je Facebook pro firmy nezbytný. Založení firemního profilu je jednoduché, stačí zvolit vhodnou kategorii, nahrát profilový obrázek, vyplnit údaje o firmě, zvolit vhodnou URL stránky a kliknout na publikovat. Pak už okamžitě můžete publikovat příspěvky, které se týkají vaší firmy a jejích produktů či služeb.

Aby se pak jednotlivé příspěvky dostaly k vyššímu počtu uživatelů, je možné je propagovat, případně vytvořit samostatné reklamy, které se skládají z obrázku či videa, textu a cílové URL. Na uživatele na Facebooku je možné velmi přesně cílit, a to například na základě zájmů, pohlaví, povolání, věku, geografických údajů atd.

Instagram

Také počet uživatelů Instagramu neustále roste. Zatímco na Facebooku najdeme spíše uživatele středního věku, sociální síť Instagram upřednostňují zejména uživatelé z generace Z. Abyste však měli úspěšný profil na Instagramu, je třeba publikovat atraktivní fotografie se zajímavými popisky. Zkrátka, i když od roku 2012 patří Instagram Facebooku, jedná se o odlišnou sociální síť, které je nutné přizpůsobit také obsah.

Stejně jako na Facebooku, i na Instagramu je možné využít možnosti placené inzerce. Reklamy na Instagramu se nastavují velmi podobně, jako reklamy na Facebook. Vytváří se dokonce ve stejném nástroji, který je známý pod názvem Business Manager.

LinkedIn

LinkedIn je celosvětově uznávanou profesní sociální sítí, která je vhodná jak k prezentaci vaší společnosti, tak ke komunikaci s ostatními profesionály v oboru či hledání nových zaměstnanců. Pro založení firemního profilu je nejdříve nutné založit osobní profil. Dále v pravém horním rohu klikněte na „Produkty“ a dále zvolte možnost „Vytvořit stránku společnosti“. Po založení firemního profilu na LinkedInu jste automaticky správcem stránky. Přes „Správci stránky“ je možné přidat další správce.

I LinkedIn umožňuje placenou inzerci. Oproti ostatním platformám, jako jsou například Facebook nebo Instagram, je ale reklama na LinkedInu mnohem dražší. Pokud však chcete oslovit skupinu uživatelů z vašeho oboru, je na LinkedInu možné velmi přesné cílení. Reklama na LinkedInu vám dovolí oslovit uživatele i mimo síť vašich kontaktů. Než se pustíte do samotné inzerce, je však třeba mít jasně stanovené cíle. Do správce reklam se dostanete přes horní menu zvolením možnosti „Inzerovat“. Sociální síť LinkedIn nabízí dvě možnosti reklamy – sponzorované příspěvky a textové reklamy.

Twitter

Sociální síť Twitter je nejoblíbenější v USA. V České republice je na tom o něco hůře, používá ji kolem 500 000 uživatelů. I toto číslo ale může být zajímavé pro placenou inzerci. Twitter spočívá v jeho jednoduchosti. Funguje prostřednictvím tweetů, tedy krátkých zpráv o maximální délce 280 znaků. Twitter Ads doporučujeme spíše u mezinárodních kampaní. V případě Twitter Ads neplatíte za proklik, ale za jakoukoliv akci, kterou uživatel provede s vámi propagovaným tweetem.

Chcete se o sociálních sítích a jejich využití pro firmy dovědět více? Přečtěte si novinky, které pravidelně publikujeme na našem blogu.

16.9.2020 Číst dál
Spolehlivé a ověřené postupy, které vám umožní psát lepší a líbivější příspěvky na sociální sítě.
18.8.2020 Číst dál
Pokud provozujete e-shop či jiný druh online podnikání, pravděpodobně dobře víte, jak důležité jsou pro vás sociální sítě. Jistě také máte svůj hojně...
22.6.2020 Číst dál
Vaše snaha o propagaci webu na sociálních sítích může přijít vniveč kvůli několika banálním chybám. Zjistěte, které to jsou a jak se jich vyvarovat.
2.3.2020 Číst dál
Marketing na sociálních sítích se neustále vyvíjí. S tím, jak roste počet inzerentů, kteří se snaží stále tvrději bojovat o uživatele, roste i...
8.1.2020 Číst dál
Jak jste se pravděpodobně již dozvěděli z oznámení ve správci reklam na Facebooku, zavádí tato sociální síť významné změny ve způsobu, jakým můžete...
11.11.2019 Číst dál
V oblasti právních firem a advokátních služeb je na internetu vysoká konkurence. Pomocí promyšleného marketingu založeného na SEO a využití...
11.3.2019 Číst dál
Chystáte se v brzké době pořádat konferenci, ples nebo večírek? Zajistěte si větší účast na události pomocí Facebooku. Sociální sítě jsou skvělou a...
21.12.2018 Číst dál
Co s návštěvníky, kteří projeví zájem o vaše produkty, ale nic si nekoupí? Nechat je jenom tak odejít by byla věčná škoda. Oslovte je znovu pomocí...
17.12.2018 Číst dál
Při vyhledávání služeb a lokací v nejbližším okolí lidé spoléhají stále více na sociální sítě, než na vyhledávače. Mohou sociální sítě, jako je...
24.11.2015 Číst dál
Google Plus je sociální sítí, která často stojí v pozadí. Nutno podotknout, že neprávem. V marketingových aktivitách jsou v praxi nezřídka...

Stránky