Vylepšete blog vaší restaurace a získejte nové návštěvníky
Blog dokáže přilákat velké množství návštěvníků z vyhledávačů Google a Seznam, které snadno přesvědčíte, aby se stali vašimi zákazníky. Jak na to?

V době Googlu se už restaurace nemusejí spoléhat na kolemjdoucí, které nalákají svým vývěsním štítem. Nyní má šanci získat návštěvníky i restaurace v zapadlé uličce, díky tomu, že se dokáže dostat  do povědomí potenciálních zákazníků pomocí online reklamy. Jednou z možností je marketing na sociálních sítích, na který v době pandemie mnoho podniků hodně spoléhalo, aby se udržely nad vodou. Neměli byste ovšem zapomínat ani na SEO – optimalizace pro vyhledávače dokáže přizpůsobit blog vaší restaurace takovým způsobem, že se bude zobrazovat výše ve výsledcích vyhledávání  Google a Seznam. Díky tomu vás najde mnohem větší množství návštěvníků – potenciálních zákazníků. A nejlepší na tom je, že za tyto návštěvníky nemusíte nikomu platit.

Využijte sílu vašeho blogu

Využít sílu vašeho blogu k přilákání návštěvníků z vyhledávačů může být jednodušší, než si myslíte. V tomto článku najdete několik nápadů na SEO restauračních blogů, které vám pomohou získat vyšší pozici v Googlu a Seznamu. Díky vyšším pozicím se brzy dočkáte zvýšené online návštěvnosti a většího počtu zákazníků.

Výhody blogování v restauračním byznysu

Pokud jste již dosáhli určitého úspěchu při propagaci vaší restaurace na sociálních sítích, možná si říkáte, proč ještě věnovat čas blogování? Odpověď je jednoduchá – blog vám umožní publikovat velké množství obsahu, který vás zviditelní na internetu a umožní vám získat pozici jedničky ve vašem oboru.

Nápady na články o vaší restauraci

O čem byste měli na vašem blogu psát? Při vymýšlení témat článků se zamyslete nad častými návrhy a dotazy zákazníků. Zapisujte si podněty, na které se lidé ve vaší restauraci ptají, a témata, která diskutují na vašich sociálních sítích.  

Ideální je zřídit si obsahový kalendář s příspěvky, které chcete napsat, a s daty, kdy je plánujete zveřejnit. To vám pomůže udržet si pořádek a bude vás to motivovat k dalšímu psaní. Pokud budete mít připraveno několik nápadů na příspěvky dříve, než je budete potřebovat, budete moci publikovat i ve dnech, kdy se nebudete cítit inspirováni. Pokud si nejste jisti, o čem psát, zvažte následující nápady:

Recepty na vašem jídelníčku nebo mimo něj

Potěšte své fanoušky a nalákejte potenciální zákazníky sdílením některých receptů online. Skvěle to funguje u receptů, které mnozí možná neznají, pokud například vaše restaurace nabízí autentická jídla z jiné země. Nemusí se však jednat ani o zcela jedinečné recepty. Může to být tak jednoduché, jako když se podělíte o to, jak připravujete salsu nebo oblíbený nápoj z vašeho jídelního lístku. Zvýšíte tím dobrou pověst mezi potenciálními zákazníky a nalákáte je, aby pokrm ochutnali ve vaší restauraci. Nezapomeňte jim vysvětlit, v čem je váš recept jedinečný, a připomeňte jim, že pokud se jim nechce připravovat ho doma, mohou navštívit vaši restauraci a vyzkoušet ho.

Nejlepší restaurace ve vaší čtvrti

Nejlepší restaurace ve vaší čtvrti

Tím, že informujete o dalších restauracích ve svém okolí (samozřejmě včetně té vaší), poskytujete službu potenciálním zákazníkům. Zároveň si zajistíte místo na seznamu nejlepších restaurací. Vzhledem k tomu, že lidé vyhledávají restaurace častěji než hotely, nákupy nebo zábavu, váš příspěvek pravděpodobně využije mnoho zákazníků.

Zavedení nového jídla na jídelní lístek

Pokud se rozhodnete zařadit nové jídlo do vašeho jídelního lístku, nezapomeňte se o tom zmínit na blogu vaší restaurace. Podělte se o příběh, proč se váš tým rozhodl zařadit toto jídlo do vašeho menu, čím je speciální, jak dlouho bude k dispozici a proč by si ho milovníci jídla měli při příští návštěvě objednat. Na konec příspěvku můžete dokonce přidat tlačítko, pomocí kterého si čtenáři mohou udělat rezervaci.

Návody "Jak jíst"

Mnoho lidí váhá s návštěvou restaurací, protože přesně neví, jak se konkrétní jídlo má správně jíst a bojí se, že budou za burany. To se týká hlavně případů, kdy podáváte luxusnější či exotičtější jídlo, jako jsou ústřice, humr, exotické ovoce a podobně. Pokud jim na blogu vysvětlíte, jak je správně jíst,  čtenáři pomoc ocení. Nejenže jim pomůžete lépe pochopit vaši kuchyni, ale navíc se přestanou ostýchat přijít do vaší restaurace.

Profily místních dodavatelů

Pokud spolupracujete s místními výrobci a dodavateli, zvažte zveřejnění článku, který by je vyzdvihoval. Podělte se o příběh farmáře, který vám dodává kozí sýr, řezníka, od kterého máte tu skvělou svíčkovou, či zelináře dovážejícího čerstvou zeleninu. Lidé jsou rádi, pokud vědí, odkud pochází jejich jídlo, jestli bylo vypěstováno ekologicky a jestli jeho nákupem podporují místní zemědělce.

Nezapomeňte tyto příspěvky sdílet také na svých účtech na sociálních sítích.

Kalendář akcí

Dejte lidem důvod k návštěvě vaší restaurace. Některé podniky pořádají večery s živou hudbou, dny exotické kuchyně, zvěřinové hody či nabízejí happy hours. Zatímco někteří zákazníci přijdou pouze kvůli speciální akci, jiní se mohou stát pravidelnými návštěvníky.

Jak se umístit ve vyhledávání Google a Seznam

Než se dostanete na první stránku vyhledávání Google či Seznam, musíte zvládnout optimalizaci pro vyhledávače (SEO), včetně strategie lokálního SEO. Tyto tipy vám pomohou začít:

·         Vytvořte si profil ve službě Moje firma na Googlu a doplňte do něj co nejvíce informací o vaší restauraci.

·         Ujistěte se, že vaše webové stránky jsou kompatibilní se zobrazením na displejích mobilních telefonů, aby si je bez problémů mohli prohlížet i lidé, kteří surfují z mobilu.

·         Vyberte správná klíčová slova, která zařadíte do vašich článků na blogu. Klíčová slova vybírejte podle objemu vyhledávání. Statistiky vyhledávání zvolených klíčových slov najdete pomocí bezplatného nástroje Plánovač klíčových slov Google.

Aby váš blog pracoval pro vás

Chcete-li ze svých nápadů na blog o restauracích vytěžit co nejvíce, zahrňte do něj vyskakovací okno nebo pole, pomocí kterého se návštěvníci mohou přihlásit k odebírání novinek pomocí e-mailu. Seznam odběratelů, kteří mají o vaši restauraci zájem, vám pomůže využít k získávání nových zákazníků e-mailového marketingu.

Nabídněte potenciálním zákazníkům za přihlášení k odběru e-mailů něco hodnotného, například slevový kupón do vaší restaurace.

Začněte psát blog ještě dnes

Jako restauratér víte vše o tom, čím je vaše jídlo výjimečné a proč stojí za návštěvu vašeho podniku. Sdělte to i svým potenciálním zákazníkům. Pokud tyto příběhy budete sdílet online prostřednictvím svého restauračního blogu, přilákáte více zákazníků a zároveň si vybudujete silnější značku.

Vyberte si několik témat, která chcete na blogu vaší restaurace sdílet, prozkoumejte klíčová slova, na která by se tyto příspěvky mohly zaměřit, a vytvořte si plán, kdy byste je chtěli zveřejňovat. Během psaní vás budou napadat další nápady na příběhy a než se nadějete, bude váš blog přivádět nové zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp